nujavlar

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Maggan - 14 april 2010 21:58

Jo, jag har flyttat från en annan bloggportal. Blev less på att inte kunna sätta in bilder på ett smidigt sätt i mina inlägg! Hoppas verkligen att det funkar bättre här


Bloggen är in blåslampa bakom min bak för att jag ska försöka jaga bort några kilo vilket inte skulle vara så svårt om jag inte var så sockerberoende! Te ska visst vara bra har jag hört, krom likaså. Nu har jag i alla fall börjat motionera till och från jobbet, och är det bara hyfsat väder ska jag göra det så mycket jag kan! Nu har jag lite ont i ett knä (de gillar inte när jag joggar) så det blir cykel nu ett tag.


Mitt sista inlägg där blir helt sonika mitt första här.

På förmiddagen idag var vi iväg på en "teater", Långkalsong, med ungarna. De har varit lediga från dagis idag, men fick ändå komma dit. Trevligt med lite musik, men jag tror att de skulle vända sig till lite äldre barn. Det kändes lite svårt för 3-5åringar.

Lite käk och sedan in till stan för att fika lite med en kompis. Jag åt inget svullofika, utan en grovmacka med lax (och lite skagensallad) och sedan en sån där som ser ut som en krokofant fast större. Äggvita och socker, men gott var det. Sonen gillade den inte så mycket, den var mjuk och det vita var inte så gott och det svarta var inte så gott tyckte han!

Nåja, sedan gick vi iväg och skulle handla cykelhjälm till dottern. Så klart blev det en rosa! Faktiskt ganska cool måste jag erkänna och inte så där bebis-rosa tack och lov! Sonen fick en knallorange med en massa djur på. Skitläcker!
Vi var ju så klart tvugna att testa de nya hjälmarna, så vi skruvade fast stödhjulen på minicykeln vi har och dottern fick testa. Det gick bra att cykla, men det tar nog ett tag innan hon fattar att man inte kan trampa bakåt om man ska ta sig framåt... Storebror körde på hur bra som helst! Kanon när han lärde sig cykla ena dagen och starta från stillastående själv andra dagen.
Sedan har vi hjälpt våren lite på traven och börjat skotta bort från plattorna så att vi kan börja sitta ute snart. *längtar*

Alltså, jag blir galen! Nu när jag äntligen ska lägga upp en bild på mina tulpaner som är på väg upp ur marken så får jag inte in en bild!! Fattar inget av hur man ska göra (instruktionen är bara halv) och jag vet att jag bråkat med detta förr... Sugen på att skaffa en ny bloggportal där det är lättare att fixa

Puss och kram







Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards