nujavlar

Alla inlägg under maj 2010

Av Maggan - 12 maj 2010 20:45

Denna jäkla magsjuka! Inatt kräktes dottern 4-5 ggr och det har som fortsatt hela dagen. För varje tesked vatten hon fick kräktes hon upp 3... På eftermiddagen fick hon bara vätskeersättning och har nu fått behålla allt! Vi börjar med det i morgonbitti, så får vi se vad som händer. Kanske kokar en potatis till middag?


Nu får vi hålla tummar, tår, snippor och snoppar på att vi andra inte åker dit! Jag har varken tid eller lust med en massa sjuklingar... Jag har ju ett examensarbete att göra klart! Nu börjar jag se ett slut på den dock, men än är det en bit kvar.


Dagens invägning 77,8. Jag har en tendens att samla på mig en massa vätksa under PMS-perioden... Jag hade tänkt ta mig ut och springa lite i helgen, men nu får vi se hur det blir!


Nu blev det visst hockey efter arga snickaren. Fasen vad grejor man kan samla på sig! Tur att vi för en rensning minst en gång per år...


  

Av Maggan - 11 maj 2010 22:03

Vakna  

Cykla till jobbet - lite less, men det är motion.

Ut på Kossab - börjar ju faktiskt vara riktigt trevligt!

Skriva ex-jobb och lämna ut en massa ventiler, eller ja, 10 då kanske. Vi ska inte överdriva här!

Hem

Hämta ungarna på dagis  

Äta middag, sambon hade fixat. Härligt!

Träna 

Guida syrran till min stridssele (ska bytas mot en väst, äntligen!)

Träna lite till 

Handla

Tanka bilen

Hem

Dusch

Hockey

God natt!


Ingen invägning idag dock...


En helt vanlig dag i en tvåbarnsmammas liv?!!


I morgon blir det till jobbet.


  

Av Maggan - 9 maj 2010 20:46

Känns som ett återkommande tema i min blogg... Kan bero på att jag jobbar heltid, sitter med examensarbete så fort jag har en ledig stund, tvättar och fixar hemma. Tänk om dygnet haft 30 timmar i stället, för sova måste man ju!


Idag har jag stått med spade och grep i handen hela dagen nästan. Sonen fick vara hos en kompis en stund och vi var förbi svärmor och svärfar en till stund på eftermiddagen. Behöver jag säga att det blev pizza till middag idag? Jag är nog mitt inne i en hormonsväng oxå... Huden stramar och knölarna på handleden (benknotorna) är lite halvosynliga. Dagens invägning 77,5 vilket tyder på att jag samlar vätska... Att jag åt godis igår har absolut inget med saken att göra!   


Såg just världens sämsta reklam tror jag! Brottsligt snygg!! Jaja, undrar vad de fick betalt för att komma på den jingeln??? Nu ska jag nog ta en sväng genom duschen och sedan krypa in under filten i tv-soffan. Det är ju hockey! Sverige leder just nu med 2-0 mot Norge


  

Av Maggan - 8 maj 2010 21:37

Däremot måste jag på nåt sätt få rent tangentbordet. Det är en massa skräp under knapparna...


Ids dock inte skriva så mycket idag, men det blir en del bilder!

Dagens outfit, ser ut som att jag har värsta hängmagen! Men faktiskt är det "bara" stl 40 på brallorna...


   Lätt hänt att det blir lite snedvridet när man fotar med mobilen ner mot golvet...

Vi passade på att rensa ur sandlådan för att genast fylla den med leksaker!


 

Jag tog fram trädgårdsmöblerna och penslade på dem ett varv.



  Det gick inte heller att låta bli att hänga ut tvätten!


Vi passade på att kasta "flopp" (kommer ni ihåg när man sa det senast???)


Pite moppers svängde förbi en vända 

och riddarsporren växer!


Jag hann inte hälften av det jag planerat, men förhoppningsvis blir det inte så dåligt väder i morgon att jag hinner gräva om lite jordgubbar och smultron.


Dagens invägning 77,2


  



Av Maggan - 7 maj 2010 22:02

I helgen är jag gräsänka. Sambon är i Björkliden med ett gäng från jobbet och jag är hemma med barnen. Jag får ju åka iväg en annan helg så det är väl inte mer än rättvist.


Ännu en dag på Kossab, men idag med en annan kollega. Det var min skift-vapendragares tur idag, och för en gångs skull fick jag lära honom nåt! Inte en promille av den svårighetsgrad han får lära mig men... Annars har jag som vanligt suttit med ex-jobbet som nu börjar ta sig. Jag skickade iväg det jag fått ihop hittills till min handledare och vår platschef. Spännande! Nu hoppas jag på att få konstruktiv kritik, och tips på hur jag kan korta ner det. Jag har en tendens att alltid få ner så jäkla mycket på papper! Jag vet inte hur man gör för att skriva kortfattat!!

Nu kanske vi har fått klart semestertiderna oxå, det ser ut som att jag får två veckor från midsommar. Skönt!


Annars ska vi väl försöka fixa lite ute i helgen. Jag ska se om jag kan komma på någon finurlig lösning på att få fram trädgårdsmöblerna i morgon, vi ska byta en gunga och gräva en massa i våra pallkragar. Jag ska se om jag får till ett bra ställe utan en massa myror att ställa komposten på. Det kommer bara att vara blomrester, jord och sånt som växer på gården som kommer dit, inte mat eller annat som börjar lukta om det inte funkar som det ska. Vi får väl se hur det går med det...


Nu tänkte jag ta ledigt resten av kvällen!  


Skål!   

Av Maggan - 6 maj 2010 21:25

Som vanligt skulle vi ut till Kossab idag, och vi gick precis som vi brukar ner till "glashuset". Kruxet var att ingen varit där och larmat av... PIP PIP PIP fast högre och intensivare! Snabbt försöka få tag på någon som kunde koden, men han är i Göteborg. Happ, numret till Securitas??? Ingen hjälp att få... Då kom den räddande ängeln från ETC och låste upp och stängde av larmet samtidigt. Men jäklar vad svettig jag var! Sedan har det varit full körning som vanligt. Har suttit med ex-jobbet ett tag nu och kämpar med diskussionen. Ju mer jag gräver ner mig desto mer hittar jag som jag måste veta. Hyffsat snurrig blir man!!


I morgon åker sambon bort och jag håller fingrar och tår och allt möjligt för att vi ska få vara friska i helgen!


Nu ska jag springa genom duschen och sedan blir det tv och tvättsortering. Lagom kul...

Dagens invägning 77,3. Roligare eftersom det går neråt! Men jag har ju glömt att baka idag!!! Jag som nästan lovade... Fan å



  

"V"

Av Maggan - 4 maj 2010 21:23

Sambon började titta på filmen igår och fortsätter idag. Jag har datorn i knät och känner mig mer hemma så. Tragiskt va??


Jag smet ju från jobbet valborgs, och i morse tog jag igen en timme. I morgon blir det den andra och förmodligare tidigare kväll än det blev igår!

Ännu en dag har spenderats på Kossab och i förrådet. Vi har faktiskt gjort lite nytta idag, och skapat mer plats i förrådet. Värsta dansgolvet!!

Snabba ryck hem och hämta ungarna, fixa käk och iväg och träna. Nu har det inte hunnit hända nåt mer och det börjar vara dags för sängen om jag ska vara på jobbet kl 6 i morronbitti...


Sambon har visst blivit med iPhone idag, nu lär jag ju säkert bli sugen på en ny telefon även om jag inte använder alla funktioner i den jag har!

Dagens invägning 78,1 hade kunnat vara lägre, men av väldigt lättförklarliga skäl som jag inte skriver om här är den inte det!


Jag har inga roliga bilder idag, men jag kan berätta att vi har en Bono-lookalike på jobbet!


  

Av Maggan - 3 maj 2010 20:38

Bjuder på en partybild från in somras!  


Jag tog visst lite sovmorgon i morse... Jag hann ändå i tid till jobbet men frukosten fick jag äta där.


Igår blev det ingen blogg, det gick hur segt som helst och idag är det nästan så att jag skriver snabbare än vad som visas på skärmen, men det får jag väl ta. Snacka om dagens i-landsproblem!


Vad gjorde vi igår då? Jag och ungarna åkte iväg till Nimbys värld en sväng. Det var inte så mycket barn där som jag trodde = mer plats för oss! När vi skulle gå därifrån stannade vi till vid akvarierna de har där med en massa spännande fiskar. En var ruggigt ful när den åt (typ algätare) men rätt läcker när den "satte" sig på ett grässtrå!      Bilderna är tagna med min slit-och-släng-mobil så bilderna är inte de bästa. Men hellre det än att min ögonsten ska pajja när jag åker rutchkana! Medan vi lekte äkte sambon iväg och beställde en soffa som kanske kommer lagom till midsom. Det visade sig att vår bredd på vardagsrummet är ca 50 cm större än vad soffan är bred! Det blir nog bra, ungarna kanske inte blir så nöjda när det inte går att springa runt...


Sedan satt jag väl i princip hela dagen med ... Nu har jag fått lite respons på det och det tycker jag är bra. Riktigt konstruktiv kritik, tips och beröm! Det verkar som att min handledare varit handledare förr... En kille med huvudet på skaft, han oxå. Faktiskt så var jag och handlade några täcken. Sonen svettas ihjäl med det täcke han hade, och jag fyndade ordentligt måste jag säga! Ett täcke för 40 spänn! Då har man råd att handa nytt när det behöver tvättas...


Idag har jag frusit ute på Kossab. Jäklar vad kallt det var! 4 stackare satt med ytterkläder på och önskade att vi haft mössa. Men vi fick en del att göra och tiden gick lite fortare än normalt. Skönt!

När skrivit om lån och ätit middag gick jag ut med barnen och tog ner      och fixade . Nu är det bara att plantera! Eller så inte, det är 3 pallkragar kvar att rensa upp i.


Idag tänkte jag faktiskt ta ledigt från ex-jobbet och umgås med min sambo ett tag. Känns som att det blivit lite av den varan på sista tiden!


Dagens invägning blev ingen. Hade lite för bråttom till jobbet...

  

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards