nujavlar

Alla inlägg under augusti 2010

Av Maggan - 31 augusti 2010 21:16

Barnen vill ändå inte sova. Eller kanske det är därför? Trötta barn busar mest... Vi har varit på ranten hela dagen idag. Åkte bussen in till stan för att handla lite nödvändiga grejor som strumpbyxor till mig själv och en bok till ungarna. Sedan var det lite datasupport. Vi fick igång en skrivare och synkat över lite bilder från en kamera, eller två blev det ju. Sambon hämtade oss och vi kastade av honom i farten och åkte in på mitt jobb och skrev tiden. Räsern till mormor och drack kaffe och sedan tvärs över byn till syster och lämnade av lite kläder vi beställt. Hem och slänga ur oss ur bilen för sambon skulle ut och springa. Sitta och lugna ner busiga barn så att de tror sig att somna och nu blogg. Säg allt det där i ett andetag och utan punkter. Så snabbt har min dag gått.


På väg hem till mormor och syster stannade vi till på graven. Barnen fick tända varsitt ljus och jag strök nallar, händer och bebisar. Det gör ont i hjärtat och hela bröstet. Styrkekramar till syster, pappan och alla syskon.


Bra så

Av Maggan - 30 augusti 2010 20:05

Sneglar på ett program där ungdomar väger kring 260 kg. Helt horribelt att föräldrarna, oftast korkade morsor, inte säger nej när ungen är hungrig fastän den nyss ätit sig mätt. När man säger "nu ska mamma fixa det här" fastän ungen är 17 år eller nåt. Jag fattar inte att ingen ser nåt, skola, grannar eller vad som helst! Serien handlar om två personer som väger lika mycket som 7-8 normalvuxna. De har gjort en mindre modell av GBP och på väg hem kan en av dem inte ta sig ens ur bilen. När de kommer hem finns det kvar godis och en massa annat skit som de kan fortsätta stoppa i sig. Gör mig en tjänst snälla ni - stoppa inte i era barn en massa onyttigheter utan motprestation!


Själv har jag varit på grisan en sväng och lyckades springa 5 km på ca 4 minuter kortare tid än förra sommaren. Trevligt! Däremot har jag och ungarna bakat idag, och det var ju liksom gott... Och där försvann moraltanten igen!


Annars har vi pysslat lite idag, jag och barnen. Lite pärlor, tack äldsta syster, som vi jobbar på i bästa 70-talsstil jag och sonen. Vi hittade även igen lite pennor och papper.      Storerbror har nu börjat rita lite annat än gubbar, bilar och släpvagnar.  
Mamma är så klart stolt som en tupp...


Pratade lite med syster idag. Hon har varit i kontakt med en av skolornas kurator och det verkar vara en väldigt vettig person! Hoppas de får stöd därifrån också. Nu börjar eländet med att lära sig leva.


Vi var med sonen på 5-årskontrollen idag. Längd, vikt och spruta. Det gjorde ont med sticket, men gick snabbt över. Lillasyster vill inte ha en sån! Det ska vi nog bli två om... Tjuriga käringar!


Nu ska vi ringa till Ungern och sedan är det väl som vanligt ett försök att spola av sig lite svett i duschen.


Ta hand om er, och glöm inte att säga att ni tycker om varandra även om det inte alltid känns så!

  

Av Maggan - 29 augusti 2010 21:33

Präktmorsan är ett minne blott... Jag bjöd in lite folk på paltmiddag idag, och sambon åkte iväg och hjälpte till vid bygget av nya friggeboden i stugan. Vi åt frukost och lunch och sedan har ungarna sett tv en väldigt stor del av dagen. Jag skar fläsk så att det räckte till ett helt kompani och vår kära mamma kom och hjälpte mig skala potatis. Faktiskt fick sonen hjälpa till med att mala potatisen. Kvart över tre var palten klar och det var inte länge efter så åt vi. Aningens osalt, men jag tror att alla åt så att de blev mätta.


Jag har hunnit tvätta en massa tvätt oxå, så halva morgondagen kommer väl att bestå av tvättsortering... Andra halvan kommer att tillbringas på väg till och från och på bvc. Sonen ska på femårskontrollen. Måste komma ihåg att ta med vaccinationskortet! Hoppas att vi kan ta bilen dit. Jag skulle verkligen behöva motionera lite, men med två ungar i släptåg?


Jag och mamma pratade lite idag, och hon har sakta men säkert börjat ta sig mot nästa fas. Hon är fortfarande arg och ledsen och hela känsloregistret, men har försökt att blicka lite framåt. Jag hoppas verkligen att hon gör det vi pratade om. Inte idag, inte i morgon, men när hon känner sig mogen.


Tänker på alla nära och kära med hela hjärtat idag.


Ta på reflex eller reflexväst när ni går ut nu, det är mörkt på vägarna!


Att göra: ta fram vaccinationskort och *glömde*... Typiskt!

Av Maggan - 28 augusti 2010 21:27

Det blev ingen blogg igår, ides inte skriva helt enkelt.


Nåja, jag och kidsen var hemma igår. Tanken var att vi skulle iväg till stugan och bygga lite, men sambon kunde inte använda firmabilen så vi var hemma i stället. Som bekant har vi ju bara en bil nu. Snacka om I-landsproblem! Det löser sig snart, men jag hinner nog springa både en och två gånger till jobbet innan dess.

Vi passade på att plocka upp ur morotslandet, och det blev faktiskt några stycken! Det var kanonväder så vi tog fram en picknickfilt och satt där och smaskade.   Omtänksamme storebror tyckte vi skulle spara en till pappa, och så klart gjorde vi det.  


Sedan vet jag egentligen inte vad vi gjorde, dan gick som fort. Sambon kom hem inte så länge efter lunch och satt hemma och jobbade lite. Vi åt tacos till middag, och sedan ringde jag mamma. Jag vet inte vem som grinade mest, men vi var rätt duktiga båda två. Jag låg och funderade lite innan jag somnade, och det dröjde väl ganska länge. Dottern kom och sov hos mig en stund, och hon tyckte nog att det blev lite varmt... Täcke fick jag inte på henne, och efter ett tag gick hon tillbaks till sin säng. Det dröjde dock inte så länge så var hon tillbaka. "Mamma, stryk på mig, jag har ont i benet" och så klart strök jag. Så mysigt! Sambon fick sovmorgon idag, fast sonen valde att ligga kvar med honom, så jag vet egentligen inte hur mycket han fick vila...


Jag tog bussen in till stan för att handla lite ljus och vin, ljus till graven och vin till kvällens middag hos en av mina kusiner.


På väg till dopet idag stannade vi till vid graven. Blommorna på graven är fortfarande jättefina, helt otroligt! En av Ängelns storasystrar hade lagt kottar i en hjärtformation och tagit en fjäril från en av buketterna och lagt dit, jag blev alldeles tagen när jag såg det. Båda äldresystrarna har lagt dit en nalle och i dess famn lagt en porslinshand med en bebis i. Det är så fint och så mycket kärlek, så det måste upplevas.   Vi tände ett ljus i en av lyktorna och gick sedan mot bilen. På vägen låg det två kottar som var tömda på frön, och en tredje bredvid. Nu vet vi att Ängeln är mätt också - ekorren ni vet som jag berättat om. Skönt!


Dopet senare var fint, vi började med en bön för Ängeln och jag tror inte att ett öga var torrt. Själva dopceremonin var ganska nerkortad, men tog som med allt.   Och ni skulle ha sett barnet senare! Han är nu drygt 3 månader, och börjar vara intresserad av annan mat än mammas. Jag hade kvar någon ärta och lite majs på min tallrik, och lillkillen stod i mitt knä och var helt tokig! Som en spänd fjäder i mina händer vibrerade han och ville peta på maten. Skitfrän! Han fick smaka lite mos, men det var inte så intressant, men bara att se honom stå där och smacka och greja med tungan var så roligt!


Vi hade kunnat vara kvar länge hos syster, men vi var även bjudna på middag på annat håll. Grillad kyckling, klyftpotatis och en grej med låtsasgurka och nån annan "exotisk" grej, ger mig inte in på att stava, och lite tomatsås och ost och grejor. Lite annat oxå, och riktigt gott! Vi satt där och surrade en massa, och jag gäspade mer och mer. Inte pga sällskapet, utan mer brist på sömn... Ungarna busade, men tillslut kom storebror och ville åka hem. Då var han trött killen . Nu sover de gott i sina sängar och jag ska bara borsta tänderna så ska jag sova gott i min.


Ta hand om er alla.

Riktar en särskild tanke till vår äldsta syster i afton - hoppas det löser sig med jobb och annat.

Av Maggan - 27 augusti 2010 22:06

Idag blir det inget uttömmande bloggande. Det kommer mer i morrn, efter dop och middag.


Puss och kram. Glöm inte reflexerna och nattekramen!

Av Maggan - 26 augusti 2010 21:48

Sådärja, nu har jag varit på höstens första spinningpass. Tur att det bara var en halvtimme! Jag tycker ju att jag ändå är lite sådär i form, men det är jobbigt med spinning. Det bästa med passet är att det är en halvtimme body pump efteråt. En del låtar från det timmeslånga passet av förklarliga skäl. och nu är även axellåten borttagen. Tidigare har den varit med... Rätt skönt att slippa den, för jag är helt otroligt svag i axlarna, men just därför behöver jag den! Jag får väl hitta på nåt annat då...


Jag och ungarna har varit och tokshoppat idag. Doppresent till lördag, 5 par nya brallor till dottern. Alla hennes är för korta märkte jag idag! 4 tröjor och ett byxpar till storebror. Dagens bästa köp enligt mig är dock . En perfekt klack och dessutom snygga! Och jag kan ha dem, även i skaftet!! Efter träningen passade jag på att veckohandla och det var väl kanske inte lika roligt...


Vi träffade syster idag på en affär där man han handla täcken, och hon var med när vi handlade doppresenten. Då kom en sån där liten grej som kommer att komma lite nu och då. Det var dags att handla en overall till Ängeln, men det blev ju som det blev...

Hon var förbi graven på vägen hem och samma ekorre kom fram och var så nyfiken. Efter ett tag kom en hackspett också - kan det ha varit farfar eller en ny kompis? 


Nu ska jag försöka komma mig i duschen, sen som vanligt... OCH, höll på att glömma, dagens invägning 74,6!!!!!!!!


Ta hand om varandra, glöm inte reflexerna!

  

Av Maggan - 25 augusti 2010 22:28

Som går på alla hitlåtar med bara 4 ackord? Hoppas nu bara att det här funkar...


Av Maggan - 25 augusti 2010 21:00

Sambon hittade gamla avsnitt av sommartorpet. Jag undrar om man nog inte blir lite kär i Ernst ändå? Han är ju så mysig! Eller hans inredning är väl kanske det man faller för. Man blir lite sugen på att fixa i ordning ett torp, men just nu kommer pengarna att gå till kök och bröllop. Måste ringa och boka tid för det NU. Bök...


I morgon blir det en stadsvända med barnen för att handla doppresent och fixa en extra nyckel. Kanske vi går förbi och lämnar nyckeln direkt, vi får se. Nu tänkte jag lära mig köra en ny version av ett program vi har för att se vårt nybygge i 3D. Knepigt när det inte är lika "enkelt" som en äldre version. Tyvärr funkar inte alla program i vista och 7...


Jag lade nyss på luren efter ett samtal med syster, och det är så skönt att prata med henne. Det går upp och ner, men nu är det ganska ofta uppåt. Ibland kan det vara gråt flera timmar varje dag, samtidigt som de känner sig starka. Det var som att begravningen på något sätt hjälpte dem framåt. Nu har de även fått annan hjälp som svetsar samman familjen på ett annat sätt. Jag hoppas verkligen att alla tar tillvara på den! Mina tankar går även till andra i vår familj, som kanske hamnar lite i skymundan. Hur ska de komma vidare? Vilket stöd kan vi ge dem? Vad kan vi göra?


Många funderingar blir det...

Kram

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards