nujavlar

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Maggan - 13 augusti 2010 21:46

Jo, vi var på nolia idag igen. Mest för att se sånt vi inte hann med på de 6 timmar vi var där förra gången. Vad såg vi då? RC-bilar , militärmontern och en kille som badade i underkläderna... Inte så mycket mer då egentligen. Hoppas att länken funkar, har liksom inte gjort sånt här tidigare...


Ett samtal från sambon förklarade att maten var i ugnen så det var bäst att pallra oss hem. På vägen träffade vi Anna, en lottakompis och en sån som jag egentligen inte känner så himla väl, men en som man kan prata om allt med. Så vi pratade lite bröllop och Änglar och bloggar. Och grät en skvätt. Det känns skönt att jag har några riktiga vänner jag kan prata om ALLT med.  Och en familj utan dess like på det. Får vi nu bara vara friska så kan man väl säga att jag är ganska rik, eller? 



Jag har varit ledig idag, och det var ganska skönt. I morse sov vi väldans länge med mina mått mätt. Jag vaknade kring 8, och ungarna sov fortfarande. Det kändes som att jag skulle kunna ligga i sängen hela dagen, men jag insåg ganska snart att det inte skulle funka... Så vi klev upp och käkade fruskost. Började städa och har gjort allt utom att skura golvet. Det får bli en senare fråga, typ i morrn... Ungarna ska få sova borta i morgonkväll och jag och samabon ska ut och äta på hans firmas bekostnad! De hade en stegtävling uppdelad i olika etapper i våras, och hans lag vann två gånger. Det genererade en summa pengar att gå ut och äta för. Trevligt!


Jag blev även bjuden på fest den 20 augusti. Det är samma dag som en av de värsta begravningar jag kommer att vara på, så vi får se om jag åker. Eller så åker jag på den bara för att få tänka på nåt annat. Dagen efter ska sambon på kickoff och ska flyga från Luleå kring 8 och hade räknat med att jag skulle skjutsa... Vi får se hur det blir med den saken!


Mamma berättade att hon tipsat andra om min blogg. Vi är en blödig familj som gärna gråter om det är något som berör, och när hon ska berätta om vad våra barn säger om Ängeln och annat som berör livet går det helt enkelt inte att prata. Så jag hälsar er alla välkomna!


Invägningen, som egentligen var syftet med bloggen, visade idag på exakt 75 kg. Det tar sig! Nu gäller det bara att hålla igen på helgerna...


Nu blir det Ernst och sedan sängen.


Puss och kram och glöm inte bort varandra!


  

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards