nujavlar

Alla inlägg under augusti 2010

Av Maggan - 24 augusti 2010 21:08

Jag har precis pratat med syster. En halvtimme, kändes som bara några minuter. Vi pratade om lätta saker och om svåra saker. Jag grinade lite, hon var lugn och harmonisk. Jag beundrar hennes och hennes familjs styrka. Hon har som allt klart för sig. Hon visste precis hur begravningen skulle vara. På lördag är det dop för minstingen, och den vet hon precis hur hon vill ha. Pappan har också kommit in i en annan fas tror jag. Hur bär man sig åt för att kunna krama om hela tiden?


På jobbet har jag suttit i möte hela förmiddagen. Lagom kul... Nu får vi se om det blir något gjort av våra punchlistor! Vi operatörer sprang igenom strukturen i morse och hittade en massa ventiler som sitter lite tokigt, eller mycket. Det kanske krävs lite ombyggnationer för att de ska bli lätta att komma åt, men på de flesta finns det enklare lösningar än så. Skönt! Jag jagade ut alla i morse, direkt klockan 7, och på mindre än en timme hade vi allt klart. Bra jobbat alla!!


Ibland verkar det vara en fördel att vara tjej, vad jag än frågar/ ber om så fixas det direkt! Mycket trevligt! Eller så kan det bara bero på hur man lägger fram sina önskemål. Nåja, alla skrattar när jag kommer och låtsas vara arg... Hoppas vi nu får svetsat en avluftning och 8-9 skarvar så får vi trycka bort mer på rörbryggan.


Snart knoppardags, och jag har redan varit i duschen! Kors i taket!!


Glöm inte extrakramen idag, det skulle vara skitväder i morrn; vad det nu har med saken att göra...  


Av Maggan - 23 augusti 2010 21:16

Ok, dagens invägning låg på 75 komma nåt i morse och när jag sprungit hem på 74,6. Med mat i magen, men lite förlorad vätska (fast det väljer jag att ignorera   ). Jag hann med att mäta midjeomfånget oxå, och det låg på 83,5-84 eller nåt. Det tar sig!



Nu har vi tryckt största loopen på jobbet, men det var några svetsar som inte höll tätt. Det blir alltså omtryck på dem, förhoppningsvis i morgon. Det skulle vara väldigt trevligt att få bort den! Lite ström till pumparna gör att vi kan få lite extra snurr på vattnet, och det underlättar vårt arbete betänkligt. Lite pappersjobb klart och så har jag blivit inblandad i åtgärdsprioritering. Hur nu det ska gå...    Det blir nog bra!


På lördag är det dop för systers yngsta, och vi har även blivit bjudna på middag hos vår kusin. Det har varit på tapeten sedan i våras, och nu kanske det blir av. Jag ser fram emot det, samtidigt som jag har lite dåligt samvete över det.    Det känns som att vi kommer att smita från eftersnacket hos syster. Jag vet att de behöver prata och älta och prata om allt annat samtidigt, och så bara drar vi. Det är ändå 4 timmar mellan dop och middag, så lite borde vi hinna med...


Syster och hennes familj hade varit förbi Ängeln idag, och samma som sist kom ekorren fram och tittade nyfiket på dem, för att sedan dricka lite i en vattenpöl. Underbart och kusligt på samma gång. Den visar nog att Johnnen har det bra, och att man behöver dricka ibland när man spelar fotboll med farfar och andra änglabarn.


Dags för sängen om jag ska orka upp i morgon. Lunchtips någon?

Glöm inte att ta extra mycket hand om varandra ikväll


Av Maggan - 23 augusti 2010 21:16

Ok, dagens invägning låg på 75 komma nåt i morse och när jag sprungit hem på 74,6. Med mat i magen, men lite förlorad vätska (fast det väljer jag att ignorera   ). Jag hann med att mäta midjeomfånget oxå, och det låg på 83,5-84 eller nåt. Det tar sig!



Nu har vi tryckt största loopen på jobbet, men det var några svetsar som inte höll tätt. Det blir alltså omtryck på dem, förhoppningsvis i morgon. Det skulle vara väldigt trevligt att få bort den! Lite ström till pumparna gör att vi kan få lite extra snurr på vattnet, och det underlättar vårt arbete betänkligt. Lite pappersjobb klart och så har jag blivit inblandad i åtgärdsprioritering. Hur nu det ska gå...    Det blir nog bra!


På lördag är det dop för systers yngsta, och vi har även blivit bjudna på middag hos vår kusin. Det har varit på tapeten sedan i våras, och nu kanske det blir av. Jag ser fram emot det, samtidigt som jag har lite dåligt samvete över det.    Det känns som att vi kommer att smita från eftersnacket hos syster. Jag vet att de behöver prata och älta och prata om allt annat samtidigt, och så bara drar vi. Det är ändå 4 timmar mellan dop och middag, så lite borde vi hinna med...


Syster och hennes familj hade varit förbi Ängeln idag, och samma som sist kom ekorren fram och tittade nyfiket på dem, för att sedan dricka lite i en vattenpöl. Underbart och kusligt på samma gång. Den visar nog att Johnnen har det bra, och att man behöver dricka ibland när man spelar fotboll med farfar och andra änglabarn.


Dags för sängen om jag ska orka upp i morgon. Lunchtips någon?

Glöm inte att ta extra mycket hand om varandra ikväll


Av Maggan - 22 augusti 2010 21:18

Sambon som varit på kickoff kom hem idag. Bakis. Jag har en tendens att sura ihop då, helt utan anledning. Fånigt, och jag vet egentligen inte varför. Kanske är avis? Att han får åka iväg och inte jag? Fast jag har ju den möjligheten jag oxå med jobbet. Som sagt, fånigt...


Jag och ungarna har bakat chokladbollar och sonen har haft en kompis på förmiddagen. Halva eftermiddagen gick åt till att fundera på vad vi skulle äta till middag, och det slutade med stuvade mackisar och korv. Ooh vad roligt...


Min löpning till och från jobbet verkar ha gett lite resultat. Innan passet jag var iväg på, ett body pump-pass, startade satt jag på en step-bräda och väntade. En vilopuls på ca 26 % av max måste väl ses som ganska godkänd? I träningssalen är man ju omgiven av speglar, och det brukar inte alltid vara en angenäm upplevelse. Men idag var det ganska trevligt! All mutter- och bultdragning och slangbärande verkar ha gett lite resultat det oxå. Jag kunde faktiskt ana lite muskler under fettet och huden!

Vågen i morse var inte lika trevlig, 75,9 stod den på, men det har ju varit lite för mycket fika i helgen... Hoppas på uppehållsväder så att jag kan springa lite mer till jobbet. Och på torsdag är mitt favvopass tillbaka! Halvtimme spinning och halvtimme pump efteråt Suveränt!


Idag har jag inte hunnit med mina syskon och föräldrar så mycket. Jag har pratat med dem, alla utom brorsan, och det var ändå rätt OK. Syster hade sovit dåligt, och det är väl så det kommer att vara ett tag. Bra och dåliga nätter och dagar kommer att avlösa varandra. På något sätt tar man sig framåt.


Jag pratade med min bästa kompis i Umeå idag oxå. Hon har ramlat och slagit huvudet i en järnstång på krogen och sedan dragit huvudet i stengolvet. Behöver jag säga att hon har hjärnskakning? En någonformavsköterskestuderande hade varit där, inte helt nykter. Hon hade böjt sig över min kompis och hade tyckt att det hade varit väldigt roligt och spännande att ha fått vara med om detta. Polaren hade bett henne dra till varmare ställen...


Dags för duschen. I morgon kanske det blir midjemåttsmätning om jag hinner.


Krama om varandra.   

Av Maggan - 21 augusti 2010 21:39

Först vill jag hälsa några nya välkomna till min blogg. Sedan Änglamamman länkat på en community har jag idag haft över 200 läsare. Vad tråkigt att ni hittat hit egentligen, men ni är alla välkomna.


Sonen har varit på kalas idag, och jag och dottern passade på att åka till stan för att handla lite födelsedagspresenter, toapapper (som inte fanns, fler som är nödiga tydligen!) och en lykta och ett ljus att ställa vid graven. På affären träffade jag syster och Ängelns äldsta syster, och vi hittade jättefina lyktor och ljus att ställa i.

Inne i stan hittade jag även lampor som ungarna kan ha som sänglampor, och så har vi bytt ut den de hade hängandes i ena hörnet av rummet. Snabba ryck iväg för att hinna hämta sonen på kalaset, och vi kom precis i tid!


Innan vi åkte iväg för att äta surströmming och fira min pappa åkte vi förbi graven med lyktorna och tände ljusen. Nu vet vi att Ängeln inte har det mörkt i alla fall. Han fryser inte heller, med mössa, jacka, strumpor, täcke och favoritfilten. Om det är dåligt väder, som vi hade idag, kan han alltid måla lite i böckerna våra barn skickade med. När det är fint väder kan han spela fotboll med farfar. När vi skulle gå därifrån hade barnen massor att berätta och fråga massor med saker, och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka. Det bara kom, och jag kunde inte göra något. Det var så skönt!


När vi kom till mina föräldrar pratade vi en stund och sedan berättar mamma om när hon stod och diskade idag. Det var några tårtfat och burkar som vi använde igår. När hon skulle ställa upp dem på diskstället ramlade de ner på golvet flera gånger. Till slut sa hon "John, mormor orkar inte busa nu" och sedan blev det lugnt. Jag blir alldeles matt...

Pappan berättade om när de varit till graven en stund och gjort fint, och gick tillbaka till bilen. Då kom det en ekorre och klättrade ner från ett träd framför bilen, och den sprang inte iväg, utan stannade och tittade på dem. Pigg och nyfiken! Man ser saker överallt. Det känns både skrämmande och bra på samma gång. Som att han vill berätta att han trots allt har det bra.


Till slut blev det en fin kväll, med prat om allt möjligt, och en liten bebbe som stjäl föreställningen. Vi vinkade godnatt till "Johnnen" när vi åkte förbi honom, och det kändes lite jobbigt men bra på samma gång. Nu har man en plats i alla fall. 


Kram på er

Av Maggan - 20 augusti 2010 20:40

Det blev som en heldag idag.


Begravningen började klockan 10 i Öjeby kyrka. En alldeles för liten vit kista stod därframme, med en liten kille som hade hela livet framför sig.

Det var mycket sång, och många tårar. Många som jag inte kände igen och många oväntade ansikten där. Tråkigt bara att behöva träffa dem så här.


Det var en fin dag idag, fint väder och nära och kära, vänner och bekanta var på plats för att visa sitt deltagande. Prästen, som äldsta syster brukar arbeta med, var jättebra. Allt hon sa var så självklart, och prickade så rätt. Hon hade förstått allt.


Jag frågade syster om jag fick lägga upp en bild från kyrkan. Det var ok, så här kommer den.  

Efter gravsättningen på skogskyrkogården var det minnesstund i skogsgården i Böle. Jag och vår äldsta syster läste telegrammen och det var en inte alldeles lätt uppgift. En stor ära men väldigt jobbigt. Att läsa från dem som inte var alldeles kända för mig gick ganska bra, men det från hans farmor och någon annan var extra jobbiga. Jag var tvungen att gråta en liten skvätt... Jag hoppas att gästerna hörde i alla fall lite.


På väg hem åkte vi förbi graven och där var det helt fantastiskt. Blommorna var jättefint lagda och solen lyste mellan träden, sådär gyllengult. Vackert.


Du vet väl om att du är värdefull? Vinka till alla blinkande stjärnor ikväll


Ta hand om varandra  

Av Maggan - 19 augusti 2010 20:56

Min käre sambo har bakat bullar idag. Med båda ungarna! Det skulle jag inte göra i fösta hand kanske... Men han är duktig måste jag säga utan att skryta...

Och goda blev de!


Hjärnan har gått i spinn idag. Jäklar vad jag har funderat och styrt och ställt! Men roligt har det varit. Vi har inte tryckt så mycket, men direkt i morgonbitti kan man köra lite. Med lite fix och trix kan man trycka lite fler rör. Men hur intressant är det egentligen? Är man inne i bygget så är man...


Vi hade någon officiell samkväm med ett antal entreprenörer ikväll, med grillning och brännboll. Jag kan lova att pilsnern flödade! Men med tanke på morgondagen så avstod jag. Det känns ganska skönt faktiskt, även om det hade varit trevligt med en pilsner. Brännboll ja... Det var ju ett tag sedan jag spelade, och träffsäkerheten kanske inte var den bästa. Men jag lyckades krocka med en cowi-kille! Vi sprang bredvid varandra, och han lyckades med nåt jag inte gjorde. Stanna. Vi bjöd i alla fall på ett gott skratt! Nä, det var riktigt roligt. Hade gärna stannat lite till!


När jag skulle åka berättade jag varför, och så började jag grina igen... Känns bra att ha förstående arbetskamrater. Tack för kramarna, de värmer!


Jag hann hem innan barnen gått och lagt sig, så jag fick äran att läsa kvällsboken. Det gör jag så gärna när jag varit borta hela dagen. Det känns i hjärtat när jag kommer hem och får go-kramarna! Jo, först tandborstning... Dottern tycker ju om rosa, men storebror norpade den tandborsten och dottern fick en svart i stället. Den har lejon tryckt på sig, och så klart får man ju världens starkaste tänder om man använder den. Den rosa har elefanter, och sonen säger "jag får världens längsta näsa när jag borstar med min"!   


Krama om varandra. Vi får se om det blir nån blogg i morgon.

Av Maggan - 18 augusti 2010 21:39

på jobbet. Det skulle svetsas på ett rör som vi tryckt. Det var något som missats. Det blev väl aningens för varmt, för i morgon måste vi trycka om ledningen. Skit... Å andra sidan har vi 5 rör vi kan trycka efter det, så vi får nog full dag!

Eller full dag lite tidigare. Det skulle visst bli lite grillning vid norrstrandslogen. Trevligt!


Mindre trevligt - nu har jag börjat ladda mentalt för fredag. Det kommer att bli en pärs, men samtidigt skönt när det är gjort. Familjen får en plats att gå till, och det svåraste kommer att vara förbi, eller vad man nu kan säga.


Blandat trevligt och tråkigt - sambon ska på kick off i helgen. Åker på lördag och kommer tillbaka på söndag. Det är han värd, jag har ju jobbat hela sommaren och han har varit hemma med barnen. Skött allt utom tvätten. Tråkigt dock att han åker bort! Vi får väl hitta på nåt skoj att göra istället. Tips?


Jag kommer inte ihåg invägningen i morse, men det låg väl kring 76. Måste nog jag vet inte vad. Fika mindre? Säkert, men jag tycker att jag håller mig på en låg nivå. Färre kolhydrater? Ett måste, men det är ju så jäkla gott med makaroner och annan pasta! I morse var första gången jag blev less på att springa, och började längta ordentligt efter bilen. Dumt.


Jaja, kommer tid kommer råd.

Puss och kram. Ta hand om er.

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards