nujavlar

Alla inlägg den 15 september 2010

Av Maggan - 15 september 2010 20:30

Jag gjorde en massa grejor igår, det känns som att jag har glömt hälften!   


Förmiddagen ägnades åt syster med familj. Jag slängde ihop en paj i måndags och den tog vi med till dem, fast jag tog hem det mesta av vad som blev kvar... Girig? Jo... Jag och barnen var förbi graven och tände ett ljus. Och grät en skvätt så klart. Sonen och kusinen hade första parkett på en lastbilsföreställning. Det var en lastbil som skulle tömma jord i skogen. Ibland ska de har tur! Dottern kunde inte låte bli att strycka de fina nallarna och stenarna som pryder graven. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det får vara orört där!


Hos syster pratade vi en massa, och det är som intressant. Jag kan vara där i flera timmar, men det är när jag tar på mig jackan som vi verkligen börjar prata.

Mitt huvudsyfte med gårdagens besök var att försöka få igång internet. Efter alla möjliga och omöjliga försök ringde jag till slut supporten. Det är så jäkla skönt att kunna tvåla dit den som sitter i andra änden! De kan ju inte vet att jag suttit ett halvår för en annan internetleverantör... Han blev rätt paff när jag till och med hade pingat mitt (och systers) eget nätverkskort   


Snabba ryck hem och fixa lunch och sedan iväg till vår ständige barnvakt. I februari eller när det var, april kanske, gjorde hon illa knät. Hon fick vänta över 3 månader på att träffa läkare, och då fick hon veta att det var nåt som kanske skulle opereras. Efter ytterligare väntan träffade hon en annan läkare igår på förmiddagen. Han konstaterade att det var en muskelinflammation och gav en kortisonspruta. Nu hoppas vi på att det inte ska göra svinont längre, och att hon snart kan gå "som folk".


När vi väl kommit hem och fått i oss middag gick jag ut för att fortsätta rabattgrävandet,   ni vet. Efter några timmars slit hade jag fått ner 4 eller 5 stenar. Lite bök när de helst ska ligga i våg åt alla håll! Det blir liksom lättare att lägga lager två då... Bilder kommer senare nån gång. Måste konferera med blom-vad-det-nu-heter-kompisen om man kan göra som jag tänkt.


Idag har jag jobbat jättehårt... Flyttat lite papper från en pärm till några andra... Sedan har jag stått med piskan så att andra fått jobba! Vi var tvungna att bygga om lite, eftersom andra bygger om i första anläggningen. Knepigt? Inte det minsta, men lättare när man är på plats. Tusen tack kära kollegor!

Och jag erkänner, jag tog bilen till jobbet idag. Det var inte direkt sommarväder ute idag. Regn och blåst och inte alls roligt att vara ute. Måste se hur väderutsikterna ser ut de närmaste dagarna. Jag måste röra på mig!


Helt apropå ingenting så har jag införskaffat en stegräknare! Jag tror jag har rekord idag (handlade i fredags) på 9676 steg idag. Med lite morgon- och kvällslöpning ska vi nog råda bot på det!


Har ni testat spåkulan på facebook? Ibland är det kusligt träffande, men nu har den kommit in i nåt kärlekstjafs för min del... Normalt vet jag ju att sånt där är mest mumbo jumbo, men allt som den "sagt" till mamma är nog så spännande...


Ta hand om varandra.

Snart dags att knoppa om jag ska orka upp i morrn.

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards