nujavlar

Alla inlägg under september 2010

Av Maggan - 9 september 2010 21:46

Nu har jag långhelg, och det ska bli så skönt! På jobbet igår försökte vi få lite tryck på ett av systemen vi har på jobbet, men det läckte mer än ett durkslag... Ett nytt försök gjordes idag efter jag åkt hem, jag jobbade nämligen lite extra idag för det här. Vi konstaterade snabbt att folk är väldigt olika duktiga på engelska, vissa är bättre (inte bra dock) medan andra låter som att de är fulla. Tom japanerna började skruva på sig! Lite rundvandring och träffa lite viktigt folk, såna som såg till att det blev en pilotanläggning i Piteå, och såna som såg till att uppfinna svartlutsförgasningen. Trevligt och nyttigt och god lunch här. Vi satt ihop kollegorna, och vi pratade om allt möjligt. Det hade redan konstaterats för länge sedan att jag inte är nåt hemmafru-ämne. Jag förstår inte var det kan ha kommit från???


Igår tog jag hem en ny app till telefonen, en sån som man kan se var man sprungit, hur långt, hur länge och säkert en massa andra grejor. Den testades i morse första gången. Jag har länge trott att jag har ca 4 km till jobbet när jag springer. Det visade sig med gpsen att jag bara har 3,5... Snuvad på en kilometer varje dag jag sprungit! Jag tog nytt rekord i går, 19 minuter och 30 sekunder! You do the math på kilometertider och annat. Själv ids jag inte.


Jag har hunnit prata med pappa en stund, och han håller på med bygget för det mesta på sin "lediga tid". Han visste var min saknade keps är, och jag kom inte ens ihåg att jag saknat den förrän idag när jag såg en likadan på ungarnas förskola.


Tvättat lite, som vanligt... Vissa lådor var liksom tomma, så det var nog dags att tömma en och annan tvättkorg!


Vi såg idol idag igen, och det var en kille som sjöng en låt om en kompis döda farfar tror jag det var. Usch vad det gjorde ont i hjärtat. Det kommer att ta tid det här.


Krama om varandra, prata med varandra och ta hand om er.

  


Av Maggan - 7 september 2010 21:37

Det känns att man jobbat 12 timmar idag! Inte ett rör har vi tryckt, men det har varit gas i botten ändå. Jo, vi har visst tryckt ett rör, men det var ett litet ett... Vattnet från Kappa "tog slut" idag, vi hade bara 0,6 bar, och det klarar man sig inte långt på. Normalt brukar det bara ta ett väldigt litet tag innan vi fyllt upp vattenmatningen, men jag tror att vi väntade en kvart idag. Tom kollegorna undrade vart jag tog vägen när jag väntade vid avluftningen!

Easy street börjar vara lite stirriga, städning på schemat och det var visst väldigt mycket grejor i anläggningen. Normalt tyckte jag och säkert nån fler med mig, men vad gör man inte? Vi lyckades flytta på lite   och medan vi gjorde det tyckte vi att det började lukta aningens bränt. Jaja, det är nog bara våra grannar tänkte vi. När man ser detta    ändrar man sig ganska snabbt! Bilarna åkte därifrån relativt snabbt, så det kan inte ha varit så farligt...

Vi fixade lite avspärrningar då det ska byggas en massa tält på parkeringen i morrn och det är aningens opraktiskt med en massa bilar. Där hittade jag   . Katten är överallt, men lite kul när det är i en svetsares bil!


Pratade med syster en sväng, och det var både bra och dåligt. Bearbetning sker dygnet runt visar det sig. Annars var det ändå rätt bra idag. Jag pratade även med pappan, och vi skrattade lite och pratade en del. Han är ganska mycket med storebror och det mår de garanterat båda bra av.


Hormonvecka i veckan = vätskesamling och godisbegär==> ingen invägning idag.

Nu är det knoppardags, ska försöka springa till jobbet i morrn.


Glöm inte reflex och cykellyse!

  

Av Maggan - 6 september 2010 21:35

Hejsan hoppsan!


Igår fick jag sålt gammelbilen, och fick lite mer än jag trott. Trevligt! Jag hade lagt upp en annons på lokus, men den hann inte komma in innan jag fick bort bilen. Innan jag plockat bort den igen hann det ringa en kille och han blev ganska snopen när den var borta redan! Jag har 4 vinterdäck av någon sorts dimension kvar i garaget, kanske kommer det en ny annons på ett tag. Däremot har jag inte hört något om vagnen ännu. Jag kanske var lite dyr på den, men det följer med ganska mycket grejor.


Jag var förbi på jobbet med lite matlådor för veckan igår, och där var det så här fint:     Tänk vad roligt man kan ha med lite flänsar, byggplast och annat material man kan hitta på en industri!


Pratade en sväng med syster igår och hon lät liksom lätt på hjärtat på nåt sätt. Jag pratade en snabbis med andra och det lät lite bättre där då än tidigare.

Jag hann med en sväng på grisan oxå, lite långsammare än förra svängen, men jag tog mig runt, och backen var inte lika dräpande som tidigare. Undrar vad det var som tog tid??


Ny dag... Jag var faktiskt duktig i morse och sprang till jobbet. NY REKORDTID!!! Det trodde jag aldrig kunde hända, inte på morgonen när kroppen är stum och tung! 20 minuter och 30 sekunder är nya tiden på. Någon som vet hur långt det är hemifrån mig, via kullenkyrkan och sedan degerängsvägen till jobbet? GPS någon? Det ska finnas en app till telefonen, men jag måste filura ut så att jag inte ligger och betalar för varje liten databit jag laddar ner. Jäkla Telia och inte en sida som funkar när jag behöver det!


Annars då? Vi väntar på att vi ska få svetsat rören från kappa så att vi kan cirkulera vatten hela tiden nu, så vi slipper dränera innan vi går hem för dagen. Lite bök att måste fylla upp varje morgon! Några loopar att trycka i morrn, och jag ska försöka komma på mötet klockan nio... Råkade visst glömma det idag, och ingen ringde efter mig! Nåja, man kan inte vara bäst jämt... Fick en stor eloge av driftchefen för att jag är så trevlig i radiolorna. Men jag är väl en trevlig person ibland?


Nu ska jag borsta tänderna och knippknoppa. Blir cykel till jobbet i morrn! Nu får jag inte glömma smör och lite annat nyttigt...


    och kram


Ta hand om er

Av Maggan - 4 september 2010 21:01

Har lite grejor till salu. Tyvärr är det  bara att inse att ungarna håller på att bli stora...

Dottern slutade med blöja för över ett år sedan. Vagnen har stått ett tag den oxå. Den är i jättefint skick och det svider lite att sälja "min" kära emmaljunga...    Sedan har jag köpt en nyare bil idag, så min gamla är till salu som reservdelsbil.   Går fint och är hel och ren invändigt. Intresserad eller vet någon som är det? Skriv en kommentar.


Vi fick lite nytt på jobbet igår, och mina kollegor skrattade lätt och rått åt mig när jag fotade min hjälm... OK, jag erkänner, lite töntvarning är det, men vem vill vara vuxen jämt?   Jag och en kollega var runt i huset och skulle se vad som hände på bygget men hittade bara en massa fikande nissar. Inte mer med det, vi gick upp och satte oss i glashuset med en kaffekopp, och rätt vad det var kom receptionisten upp med lite fika till oss. Trevligt! Så här äckligt var det:   Det var väl ungefär de största krämbullar jag sett! Tyvärr syntes det på vågen idag oxå... Det i kombination med skräplunch gjorde invägningen till 74,5. Jag var ju faktiskt under 74 dagen innan! Det blir definitivt ett varv runt grisan i morrn...


Ikväll var vi iväg till syster som bjudit in till tacos. Vi pratade lite och grät en skvätt tillsammans först. Det var ganska skönt. På väg till dem var vi förbi Ängenl en sväng och skulle tända lite ljus. Det var redan tänt i lyktorna så vårt ljus utan "guldtak" kunde vi inte tända, så vi tog med det till syster. Det kändes extra tungt i bröstet idag, jag vet inte vad det var... Men det var nära till gråt hela tiden. Nu känns det lite bättre, men det gör det inte för alla. Ni ska veta att jag tänker på er, både er som var där och er som inte var där idag. Det är så svårt att veta hur man ska vara, göra och kunna hjälpa på bästa sätt.


Något som var rätt skönt ändå, var att höra pappan skratta. Det var länge sedan jag hört honom skratta så!


Jag hoppas att alla tar tillvara på varandra, att vara arga på varandra för skitsaker som handlar om materiella ting känns så meningslöst. Hoppas vi alla har en bättre dag i morgon!


  

Av Maggan - 3 september 2010 22:35

Man kan ju inte ha samma två gånger, det förstår väl alla???



Tänkte lägga in lite bilder idag, men det blir inte. Kanske kommer i morrn. Så idag har jag inte gjort så mycket. Sprungit runt i strukturen lite och visat på helgens arbete. Det var väl typ det...


Hem och åt lite fisksoppa och fick lite vin till det. Doobidoo på tv, och nu lite härlig klassisk soul. Ni vet sån man bara måste dansa till!


I morgon hämtar jag och betalar min "nya" bil, foto kanske inte kommer på den nä... Sedan blir det middag hos syster och hennes familj. Trevligt och säkert en och annan tår. Tur att vi har varandra.



Det kommer mer i morrn, snart är det knoppardags.

Tips på musik man kan ha i telefon och springa till? Kommentera gärna!!


Ha en trevlig kväll och kramas lite extra. Det är ju ändå fredag?!

Av Maggan - 2 september 2010 21:33

Eller lite mindre tunga kanske... Har vägt in mig stadigt under 75 hela veckan nu. Jag kanske kan knäcka de sista kilona??? Tydligen kan vi få ta över nya bilen alldeles snart, men jag hoppas att jag ids springa och cykla ett tag till. Det går ju så bra nu! Däremot såg jag många som var ute och gick men inte hade några som helst reflexer. Korkat!


Idag jobbade vi över lite, vi trycker vissa ledningar med gas, och då måste vi göra det kvällstid. Det går ganska fort, så det är inga större problem. Vi hade dessutom ganska trevligt. Det var en ventil som vi inte fick upp, så vi får se hur vi gör med den i morrn... Jag kanske hade dålig framförhållning, jag minns inte vilken tid vi fick veta att loopen definitivt skulle tryckas, men jag gjorde vad jag kunde.

Kring 8-snåret ikväll ringde barnen och sa godnatt. Sötisar!


Kort inlägg idag, och dagens visdomsord blir: Kom ihåg att små barn förstår mycket mer än man tror. Det är mycket som ligger och snurrar i deras hjärnor som kommer fram när man minst anar det. Grävmaskiner kan göra många saker...


God natt

Av Maggan - 1 september 2010 20:31

Vi har fått nya coola nödduschar på jobbet!   Man kan ana något grönt där i bakgrunden... Det är väl typ det som hänt på jobbet idag. Jo, en kollega iddes inte ta fram osthyveln   !


Annars då? Eftersom jag jobbat hela dagen, sprang i morse och tog firmabilen hem (lånade hem lite grejor och bilen kommer tillbaka i morgonbitti) har jag inte hunnit uppdatera mig med alla släktingar. Ibland måste även de få vila.


I morgon ser det ut att kunna bli fullt upp. Fick just ett mejl med MÅNGA loopar att fixa i morgon! Måste vara igång i tid då! Trevligt att göra nåt kreativt   


Hoppas ni får sova gott i natt, själv drömde jag obehagliga saker i natt och sedan var det ett litet barn som hade benvärk.


  

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards