nujavlar

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Maggan - 2 oktober 2010 22:04

Vi har landat efter en lång dags resande och middagen när vi kom fram bestod av den inhemsta rätten tacos. Väldigt exotiskt!   Vi somnade rätt sent igår och alla ungar var vakna före halv 7 i morse, så sömnen har väl blivit lätt lidande...


Det har hunnits med en del idag ändå! Jag och frun i huset drog iväg på "stan" och strosade lite. Typ 100 meter gågata med några affärer var ganska snabbt avklarade. En mössa till dottern, det har varit rätt kyligt idag, och en ryggsäck till mig. En av många kyrkor, detta var visst stadskyrkan, och den verkar vara rätt gammal. Ljuset var inte det bästa och min telefon klarade inte riktigt av det...   

I en mataffär vi var in i hittade vi     och i en annan    . Undrar om påsarna skulle få säljas i sverige!! Tveksamt... Andra utflykten för dagen bestod i att åka runt och leta vingårdar, bland annat den här     där man kunde prova lite vin, och några sorter hann vi med! Hade de fått fylla glasen med deras "lagom" hade jag raglat därifrån. En vi försökte prata med där kunde tyska, spanska, italienska och så klart ungerska, men inte engelska! De lyckades dock skrapa fram en kille som kunde berätta lite, och vi handlade någon flaska där av modellen "Olas riesling". Den hette så klart nåt annat, men detta var enklast att säga... Det fanns någon sort vi döpte till hålsleven också, och vi hade ganska trevligt! För alla som inte vet var vinet kommer ifrån kan jag berätta att det börjar så här:    . Någonstans på vägen hamnar det här    och till slut tappas det på flaska, eller i plastdunk som en annan vinodlare körde med. Väldigt trevligt var det i alla fall!


Grillat till middag satt inte fel, och sedan har vi bara myst på. En av husfolkets barn kräktes idag, förhoppningsvis beroende på trötthet, lite mat och mycket godis. Vi får väl se vad det blir av det...


I morgon blir det annat på schemat, men vad det är får ni förhoppningsvis se i morrn. Det tog en jäkla tid att skicka över lite bilder från telefonen till datorn!


Ta hand om er


  

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards