nujavlar

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Maggan - 4 oktober 2010 21:10

Jo, vi är ju då här, ca 2 timmar från Budapest och 1,5 från Wien. Närmare bestämt i Papa. Väldans trevligt har vi det och idag var första dagen vi faktiskt har fått se lite sol! Annars har det varit mulet och småkyligt. Idag ganska varmt men rejält blåsigt. Trädgårdsstolarna har dansat på uteplatsen tills de fallit ihop av utmattning...


Igår gjorde vi en rejäl utflykt, men svägerskan eller vad det nu blir, stannade hemma med yngsta barnet. Vi hade ju två som kräktes typ samtidigt i lördags. Förhoppningsvis något de ätit för symtomen var exakt likadana. Än så länge har ingen annan råkat ut för nåt elände, så vi håller tummarna *peppar peppar*!


Nåja, vi åkte och paddlade genom några underjordiska grottor som man hittat när det skulle grävas tunnlar under staden. Det var ganska mysigt där nere! Dottern stannade kvar med farbror Brorsan tills vi kom tillbaka, men sedan ville hon också åka en vända. Lite för spännande innan hon såg att det inte tog så lång stund.


Sedan skulle vi vidare till en borg som uppfördes någon gång i slutet av 1200-talet tror jag att det var. Halva borgen var tyvärr avstängd för renovering... Men vägen dit var lite spännande! Det skulle gå någon väg som var i bra skick -sällsynt- dit, men en bra bit in på den mötte vi ett gäng bilar som blinkade med helljus och allt möjligt. Bara en liten stund senare hamnade vi mitt i värsta räddningsarbetet. En rejäl bilolycka där ett gäng ambulanser och andra räddningsarbetare var på plats. När vi vände kom helikoptern, så det var ganska allvarligt. Jag vet inte utgången, men man fick sig en tankeställare igen.


Bilder från utflykten kommer när jag ids ladda över dem, just nu går det så segt att det tar längre tid att få in dem i datorn än för oss att komma hem...

När vi kommer hem blir det en jobbig invägning och sedan måste jag ta mig ut i spåret eller till träningscentrat! Och inte en massa vin och annat gott!


I morgon blir det massage och annat trevligt om vi nu inte åker på magsjuka eller nåt annat elände.


Kör försiktigt - i alla lägen


  

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards