nujavlar

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Maggan - 9 oktober 2010 21:51

Pappa undrade om jag v ar lati dag. Jag hade ju inte bloggat på ett par dagar! Igår kunde jag inte logga in och i torsdags somnade jag i soffan. I ondags var vi i Budapest och där såg det ut så här:   ,   ,    och  . Det finns även kvar telefonkiosker och jag gillar luren stenhårt! Matchar bra till själva telefonen    .


Vi var ju ute och körde någonstans nästan varje dag, och jag skulle inte vilja vara i Ungern när det går åska, som tydligen kan gå rätt hårt där oxå. Elledningarna är fortfarande placerade högt       , vilket gav ett väldigt "primitivt" uteseende på landsbygden. Eftersom trakterna vi bodde i har ett lätt militärt förflutet fanns det förläggningar både här och där, men de såg ofta ut som värsta fängelserna    . Frågan är vilket som är värst!!

Den här bilden tog jag på en restaurang i staden Tapolca. Jag tyckte själva urtavlan såg väldigt bekant ut, så själklart tog jag en bild! Byn Kolontar som drabbades av dammen som brast, liggar ganska mitt mellan Pápa och Tapolca, och vi körde förbi väldigt nära den dagen innan olyckan.  


Flygresorna gick helt otroligt bra för både mamma, pappa och båda ungarna. Väskorna checkade vi in i Wien och killen bakom disken kollade om det gick att skicka dem direkt till Luleå. "Inga problem", men när vi kom till Luleå hom det inga väskor...  Det gick väldans smidigt att få dem till Luleå, men vi skulle få hämta dem själva. Inga problem, en shoppingvända på Storheden tyckte jag! Kläder till kidsen och mat för söndag och en massa pengar fattigare. Men trevligt var det! Nu har jag äntligen kunnat tvätta undan en massa, även om jag säkert kan dra väg 3-5 maskiner till i morgon... Då blir det även en promenad med stavar och allt vad jag nu hänger på mig i förhoppningsvis fint höstväder!


Dagen idag bjöd på mer shopping, jag inhandlade två jackor egentligen helt i onödan eftesom min gamla funkar väldans bra. Men så blev det i alla fall. Sonen har varit på kalas, och när vi hämtat honom drog vi iväg på nästa kalas. Syrran fyller 40 till veckan, så vi firade henne lite. Barnen följde med, så det blev lite tidig sorti. Oj oj oj vad god mat, och jag fick ett recept på en ruggigt god paj som man kan ha som förrätt nästa sommar. Tackar för det!


Nu ska jag somna i soffan en stund innan jag kommer mig till sängen... God natt! Kör försiktigt och kramas lite extra. Det är ju lördag!


  

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards