nujavlar

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Maggan - 3 november 2010 21:18

med en blogg egentligen? Frågan kom upp idag och jag började fundera. Varför bloggar jag egentligen?? Vissa bloggar om mode, själv går jag gärna klädd i myskläder hemma, träningskläder när jag ska träna och björnkläder när jag ska jobba. Inget direkt modelejon alltså...


Andra skriver om vad som händer med de egna företagen, att ha maken som chef eller är superduktiga på att fotografera och lägger upp kanonfina bilder. Jag fotar mest med min mobilkamera, snabba bilder i "ögonblicket" ni vet. Fotar jag med den "riktiga" ids jag inte lägga över dem i datorn och fixa till dem så att de blir snygga.


Några till skriver om deras vardag, några med fruktansvärda sjukdomar och handikapp, andra helt suveräna på att få ett normalt ganska osexigt besäk i tvättstugan att verka hur kul som helst.


Jag då? Varför bloggar jag? Jag försöker gå ner i vikt med varierande resultat. Invägninar hit och dit och ibland lägger jag in ett och annat träningspass. Kanske borde jag föra mer dagbok över vad jag ätar och inte äter, motionerar och kanske lite mer inmätningar istället för invägningar? Vad skulle du vilja läsa? Min familj försöker jag hålla lite utanför, de har inte bett om att bli omnämnda på nätet. Samma med bilder, vilket jag håller ganska hårt på.


Förra veckan gick jag ner 1,5 kg, men så fick jag en födelsedagspresent av min kollega. Den innehöll brutala mängder med exotik snacks... I söndags åt jag massvis med godis och har haft lite att göra i veckan. Jag borde ha gått upp 2 kilo, men har inte ställt mig på vågen. I morgon ska ett gäng från jobbet då och se hockey och ta en öl, det drar ju inte ifrån direkt. Men på fredag har jag bokat in ett spinningpass! Det var nån månad sen jag var på ett sånt... Igår for jag på ett corepass, och jag brukar springa en stund innan. Det var fullt på banden eller så var de avstängda. Jag gick och letade en cykel som var igång, men gick bet. Jag råkade vända mig om samtidigt som en kille, han kan inte ha missat att jag letat, precis norpar ett löpband mitt framför näsan på mig! Fan vad sur jag blev! Jag lyckades hitta en spinningcykel där man kan göra sitt eget pass, så jag var både varm och svettig till coren.


Nog dravlande för i afton, snart är det knoppardags och jag har läst ut boken jag höll på med. Nu blir det "Må bra"


Sov gott, så ser vi när vi syns nästa gång.   

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards