nujavlar

Alla inlägg under januari 2011

Av Maggan - 31 januari 2011 20:55

Jag har gjort det igen... Lyssnar man med ett halvt öra ska man hålla käft! Prat om väder på jobbet, vilken meteorolog man ska tro på. smhi är väl sådär, norrmannen har tappat stinget. Klart är bra tyckte en, nja tyckte jag... Mulet är bättre för så stannar värmen kvar! *ridå* Så klart var det klart.se han menade! Ja ja, jag har terigen bevisat att jag hm... bjuder på mig själv!


I morgon kommer det besök från ett japanskt oljebolag, väldigt nyfikna på vår process. Alltså har vi städat idag. Hela dagen. 12 pers! Man kan inte tro att det var så mycket småskräp överallt! Men nu glänser det, hoppas jag!


Träning idag, vilket behövdes efter gårdagen. Vi var till F21 på några väldigt intressanta föreläsningar, andra mindre (då planerar man dukning och bukett till bröllop), lunch och en massa fika. Vi skjutsade lucian till Kalix och där blev det en kebabrulle... Jag har varken mätt in mig eller ställt mig på vågen på ett tag nu. Det känns inte bra! MOTIVERA MIG!!! Eller så kanske motivationen kommer när jag ska försöka hitta mig en klänning i veckan. Tror ni jag hinner det? Jag tänkte nämligen försöka sluta tidigt någon dag, men med massor med jobb brukar det bli svårt! Jag har fruktansvärt roligt på jobbet, när det är en del att göra så egentligen klagar jag inte även om det kan låta så ibland.


Top Gear på tv och sedan dusch och knoppardags. I morgon är en ny dag!

Av Maggan - 28 januari 2011 20:51

Sonen tappade sin första tand. När jag hämtade dem på förskolan idag var det en ledsen kille som kom. Tanden var borta och han tror den lossnade när han åt morot, och förmodligen hamnade den i magen. Hur ska det nu gå med tandfén?? 


På jobbet har vi haft fullt upp precis hela veckan, och det var en dryg dag idag! Full fart hela dagen, skruva, leta bult, leta rätt sorts bult, filura lite och en massa annat. Och ändå sniglade sig dagen fram! Men roligt hade jag! Det brukar vara tvärt om... Full fart = snabb dag, nu vet jag inte vad det var. Jag hade tänkt sluta tidigt och gå och titta på klänningar, men vi drog sista bulten fem i fyra. Det blir som vanligt inte alltid som man tänkt sig!


Hur går det med vikt och slimning då? Nja... Jag står ganska still i vikt, och inte vet jag om jag  blir nåt smalare heller. Men jag har riktigt skoj när jag tränar! Igår var jag på body step, och bränner dryga 500 kcal på en timme. Underbart!! 


I morgon ska vi till syster och klippa henne, åka skridskor och äta surströmming. Nu ska jag ringa henne har jag tänkt! 6 månader sedan olyckan och så här skriver hon: Ja alla mina vänner ni vet ju, men idag är det 6 månader sedan vårat lilla hjärta lämnade oss, vårat liv har för alltid förändrats. Det saknas en liten människa vid köksbordet varje dag, det saknas en passagerare varje gång vi åker iväg med bilen, det saknas en liten människa då vi ska sova, älskade lilla John du saknas hela tiden.
Vårat liv blir aldrig som förr.


Blir ledsen bara jag tänker på dem.


God natt


Av Maggan - 25 januari 2011 21:47

Ibland ska man ha tur... Lite för många reservdelar hittades i ett förråd idag. Bäst att kolla så att inget sitter fel! Nädå, men jag fick böka en hel del innan jag fått till det jag rivit upp! Och trångt! Men det löste sig. Jag satt under 3 reaktorer och rören som går där var väl kanske en decimeter från varandra utan isolering. Med isolering ligger det kloss kan man väl säga... Jag halvsattlåg på fötter och knän och hade ryggen i någon sorts s-form samtidigt som jag försökte få upp händerna ovanför huvudet och utan att se sätta fast isoleringsmattor. Den lilla snö som fanns där tinade garanterat bort! En kollega gick förbi och undrade vad det var för röd kvast som lät... Han skrattade lite lätt när han såg att det var jag. Men jag har lärt mig en del om flänsar idag, kul va?!!


Annars har vi varit och grattat min systerdotter som fyller år idag, och hon börjar snart ha samlat ihop till en kamera. Det ska bli kul när hon kan handla! Men jag hoppas samtidigt att hon får jobba lite för pengarna. 


Mindre kul var att min äldsta systers äldre son tappade en väldigt god vän i en bilolycka. Efter en kollision med en lastbil i fredags avled han av sina skador natten mot idag. Mina tankar går till familjen i första hand. Man blir återigen påmind om hur skört livet är och hur snabba vändningar livet kan ta. Så nu har jag gråtit en skvätt idag, och det är väl egentligen ganska skönt. 


Ta hand om varandra, kör försiktigt och tänd ett ljus för alla som tappat någon när och kär. Glöm inte att släcka det bara

Av Maggan - 23 januari 2011 13:32

Jag drömde häromnatten. Vi skulle iväg på vår firmakörning, och jag satt med två kompisar och väntade på att folk skulle komma dit vi skulle vara. Men vi satt inte riktigt så vi såg alla och så surrade vi som vanligt. Jag glömde bort tiden, hur nu det är möjligt! När det var dags att sluta och fortsätta till nästa ställe hörde folk av sig! Då var det nämligen dags att betala och det var jag som höll i pengarna... Varför skriver jag det här då? Jo, jag fick några kloka ord på fejjan, där det stod att jag var populär så det var lite kul att jag drömde så! Någon sorts ologiskt resonemang...


Annars har jag tränat ganska duktigt i veckan, idag blir det dock inget. Firmakörning igår och jag ska nog inte köra bil idag... Väldans trevligt var det, och det blev en hel del skitsnack.


Idag är min bästa kompis soffan och filten.


Puss och kram

Av Maggan - 20 januari 2011 21:54

Jag läser en riktigt inspirerande tidning, den handlar kort och gott om att man ska må bra. Man får tips, inspiration och massa bra artiklar om människor som hittat sig själva och så vidare. En krönika jag läste handlade om vad som egentligen är viktigt. En tjej hade gått på krogen och fick en svidande kommentar av vakten, om att hon skulle träna bort magen eller på något annat sätt få den platt och intetsägande. Detta sved och hennes självförtroende fick sig en rejäl smäll. Det och lite andra grejor ledde till att hon fick hjälp på olika sätt. Hon fick se ett foto på sig själv som barn/ung och frågan "vad betyder hon för dig?" Kontentan var att kvinnan skulle fundera över vad som egentligen är viktigt.


Vad är det som egentligen är viktigt? Att vara snygg, ungdomlig och alltid glad? Att kanske väga nåt kilo för mycket, men att hålla igång kroppen, trivas med sig själv och göra sitt bästa? Visst, jag väger in mig titt som tätt, tränar några gånger i veckan men svullar i gott kanske lite för ofta. Jag försöker vara en bra mamma (för det mesta), umgås med våra barn men säger inte alltid "ja" eller köper allt de pekar på. Jag är rätt övertygad om att de tycker om mig ändå. På jobbet försöker jag så mycket jag kan. Visst har jag dagar jag bara vill ligga kvar i sängen under täcket, men pallrar mig upp ändå... Värt att fundera på vad som egentligen är viktigt och inte stirra sig blind på reklam och dags- och kvällstidningar, veckotidningar och annat krafs. Fast jag läser ju diverse tidningar...


När jag tränar använder jag för det mesta pulsklocka. Ganska fånigt, men himla kul att se hur man legat i puls i förhållande till maxpuls, antalet brända kcal även om man ska ta siffrorna med en nypa salt... Så här ser min månad ut hittills!   Jag testade att väga in mig igår innan duschen. Minus ett hekto över dagen! Hur är det möjligt???


I morgon är det fredag, och snart helg. Svulla? Säkert... Träna? Självklart? Vi får väl se vilken sort det blir, bus med kids, promenader, träningscenter eller nåt annat?


Frukt och grönt - bajsa skönt!

Av Maggan - 19 januari 2011 20:40

Uppdrag granskning. Vilka jävla sjuka människor det finns! Har de kommit innanör lås och bom ska de INTE UT! NÅGONSIN! Förstå vad många liv de förstör, barn som inte får växa upp trygga och hela, vågar inte lita på någon, familjerna. Och sedan den så kallade personalen, som säkert är kompetent, men uppenbarligen jävligt lättlurade eller förbaskat korkade. Hur kan man tro att en pedofil som umgås med en annan pedofil inte ska göra nya saker?? Amenfyfan




Mjölk i maten blir problem för sonens mage, så vi måste köra mjölkfritt ett tag. Frågan är bara hur länge han ska vara hemma. Imorgon självklart, men fredag? Vi får se om vi kanske hittar en barnvakt ett tag. Inget fel på aptiten är det i alla fall. 


Tränat en kortis idag, blir ett längre pass i morgon. Då har jag med en kompis förhoppningsvis! Mycket trevligt! Invägning på 76,9 i morse. Tråkigt...


Lite mer lättsam tv i hus som håller på att rasa, där förstör man kanske inte hela liv utan mest kanske bara pengar... Sedan dusch och sova. I morgon blir det att planera lite möte, åka på jobbet en sväng, fylla i lite papper och handla lite mjölkfritt om inte sambon fixat det nu efter innebandyn.


Ett äpple om dagen håller doktorn borta!

Av Maggan - 18 januari 2011 21:36

Men va faan! Jag vet inte om jag ska bli förnärmad eller förbannad... Jag skulle testa lite verktyg idag, och blev kallad "lilla stumpan"!   Lite bökigt var det kan jag väl erkänna, att stå med två tänger av olika slag och försöka ta bort en bult. Det gick kanske lite lättare med fasta nycklar... Men vi fick både bort och dit dem, och jag fick istället använda mitt kunnande för att visa hur, var och vad som finns på ledningarna istället. 


Luleå klarar inte att vinna på ordinarie matchtid - vad är det för fel?? Men de får i alla fall två pinnar med sig. 


Sommar i Sverige - vilket program! Värsta underhållningen! Nu är det två papegojtanter, jo de gillar papegojor, som ska på husvagnssemester. När de kanske inte är några stjärnor på att köra en vanlig bil, hur går det då med en husvagn kopplad på bakom?? Och helsköna Maria Montazamis syrra, så lika de är! Men lite längtar man till sommaren, även om jag tycker om vinter. Det är bara lite mycket snö för att kunna göra en massa kreativa grejor, men i slutet på mars eller första halvan av april kanske? En blida på snön nu så att den sjunker ihop lite skulle vara kanon! Men nu ska jag inte önska för mycket, så nu säger jag inget mer om det...


Invägning? Jobbarkompisarnas blev det inte nåt av och jag gjorde en i morse eller igår. Kommer inte ihåg... Hemska 77 kg visade vågeländet, och nu hoppas jag på att hålla mig frisk så jag kan träna bort lite späck och lägga på mig lite muskler!


Morgondagen är fortfarande oviss. Sonen har varit risig idag, och sambon har vabat. Enda jag har att passa är väl egentligen ett möte på jobbet på torsdag, så risken finns att det blir jag som får vara hemma. Sambon har lite mer pressat schema.


Slappa en stund till och sedan försöka sova.   

Av Maggan - 16 januari 2011 22:06

Jag kommer att vara hemma i morgon. VAB... Dottern var risig i magen igår, och kräktes en gång men fick springa på toa några vändor. Det roliga i kråksången är att hon åt både lunch och middag som vanligt. Vad är det för fel??? Men 48-timmarsregeln säger att någon av oss ska vara hemma, och sambon har varit borta från jobbet bra länge, så jag tog på mig morgondagen. 


Onsdag senast... Driftchefen smygsade att han läser bloggen häromdagen, och jag har väl inte kanske varit helt snäll... Men jag är inte avundsjuk på hans jobb! Nuförst har jag nog fattat vilken press han har på sig. Hela tiden folk som inte riktigt vet vilka problem vi har som undrar varför det tar sådan tid. Måsta stå till svars för allt vi gör och inte gör. Men en härlig morot fick vi i fredags! En ångplugg skulle tinas upp, och var det klart innan lunch skulle det bli pizza. Den var god! Vi beställde lite verktyg som kom i fredags, så nu har jag testat en liten rörtång, och jag gillar den faktiskt! Nu kanske jag till och med lär mig hur de fungerar, jag gör alltid fel första gången... Ungefär som när jag ska öppna skiftnyckeln... Nu har jag nog till och med nästan fattat lite mer av P&IDerna. Hur man läser det där som står på sidan av alla ledningar. Det är ju hur ventiler i typ split-rangeregleringar och annat styrs. Tur att jag hämtade papperna ikväll, så jag kan studera lite i morgon!


I morgon är det invägning för minst två stycken på jobbet. Jag skulle vilja vara där, men nu är det som det är. Jag kanske kör en egen invägning här hemma...


Nu har jag äntligen varit iväg och tränat! Men jag började passet med att skotta gården. Första gången den här vinten! Sedan 40 minuter kalorilöpning (jo, det heter så). En förprogrammerad grej på löpbandet och det gick så här:    Pulsen ni ser är någon slags genomsnitt, jag låg rätt högt som max enligt min egen klocka. Jag tror det var upp mot 95% eller kanske lite mer. Kollade inte så noga, för jag skulle gå vidare till 45 minuter core!


Tandborsten saknar mig säger den, så jag ska väl se om jag hittar den...


   God natt!

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards