nujavlar

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Maggan - 8 mars 2011 22:04

Hur börjar man ett inlägg när det var nästan en vecka sedan jag skrev sist?


I morgon ska jag på kurs. Och på torsdag. Hela långa vägen till havsbadet, börja lite senare och sluta lite senare. Det innebär inte alltid sovmorgon... Sonen ska till tandläkaren i morgon, sedan på förskolan. Jag ska iväg på kurs, och sedan hämta. Och laga mat, och tvätta. Jag hoppas vi inte kommer på att vi ska städa! Men vi borde handla. Alltid är det nåt! 


Äntligen är ventilslipningen klar, och jag försöker ta reda på lite varför det blev som det blev. Nu kan jag lämna det enligt projektledaren, och det är så skönt! Nya uppgifter, men nu har jag någon att jobba med. Det blir så mycket trevligare då! Lite nya grejor att lära sig när det är massa olika material, och alla passar inte med alla. Det kan lätt skära sig, om man säger så...


I veckan är veckan när jag hakar upp mig på småsaker. Gliringar om det kvinnliga släktet till exempel. Jag orkar inte ens kommentera, och jag börjar ha slut på repliker. Hjälp mig! Mitt humör har inte varit det bästa idag, och det kanske någon har fått känna på. Jag hamnade framför tvn och en dokumentär om feminismens historia. Det var väldigt mycket i programmet som är väldigt tänkvärt, så ta chansen att se det om det går! Om det hade varit förra veckan, eller nästa vecka hade jag säkert inte blivit så berörd av det. Nu är det den här veckan... Jag är feminist i den bemärkelse att jag tror på lika lön för lika arbete, kvinnors rättigheter till att välja yrke, till att  bestämma över sin egen kropp och sånt. Jag tror inte på kvotering i det långa loppet, men ofta är majoriteten i styrelser och sånt män och kvinnor med andra synsätt kanske inte kan komma in pga det. Jag hoppas att framgångsrika kvinnor inte är så manliga i sitt beteende och värderingar! Internationella kvinnodagen idag, har ni märkt av det på något sätt??? Inte jag... Däremot har det bjudits på semlor, och jag manglade en halv. Som jag inte var sugen på, även om det var gott. Men varför är det så mycket mandelmassa på dem???


Jag blev lite sugen på att handla en dator i experimentellt syfte. Grafitkort med dedikerat minne och jämföra med den dator jag har. Den jag har är aningens trött, men jag använder den typ jämt. Å andra sidan kanske lite mer ram-minne och en formatering kan speeda upp den lite. Vi får se. Det känns jäkligt onödigt att handla en dator som jag inte behöver! Men jag kanske kan sälja den om några månader. Någon som behöver en, eller vet någon?


God natt.

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards