nujavlar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Maggan - 31 augusti 2011 19:01

Det här  är ju så underbart!! Men den fick eftertorka lite inomhus senare... 


Dagarna går som fort, men jag får som ingenting gjort! Eller, jo, jag får en hel del gjort, men inte alltid vad jag vill!

Igår hade jag ungarna på dagis och skola, så jag fick några timmar för mig själv. Nice! Jag åkte iväg och handlade list till friggis, så att vi inte kommer när de stängt på affär'n och vi ska iväg. Som vanligt... En jobbsväng för att tidrapportera, och efter lite krångel fick jag det gjort. Det ska bli kul att börja om att jobba, men jag skulle väldans jättegärna vara ledig någon vecka till!

Sedan åkte jag iväg på en löprunda, och körde 2*3,5km-spåret. Enligt GPS och runkeeper (uttalas "rankiipör") blev det dryga 6km, men jag går på den officiella mätningen! Det tog 40 minuter att tag sig runt, och luftrören höll på att packa ihop en del av tiden. Men jag hade ändå en spurt sista backen bakom stallet!


Annars går väl dagarna i samma spår när maken jobbar. Lämna barn, hämta barn, tvätta, plocka undan och panikdammsuga, laga mat, lägga barn och ramla ihop i soffan. Idag blev det panikstädning av toa... Nu håller jag på att bli sjuk oxå, så ikväll avviker jag från rutinerna och kanske tar mig ett bad. 


Jo, jag höll ju på att glömma!!! Igår var det avslutning för sonens fotbollsträning för sommaren. Sedvanlig match barn - föräldrar, slutade som vanligt med barnseger. Kul var det, och jag ska villigt erkänna att jag varken är eller har varit någon fotbollsspelare. En av mammorna har dock tävlingsskalle utöver det vanliga. Kanske inte i samma form som i forna dagar, men vinnarskallen ger sig aldrig! Inte ens när skallen vill framåt snabbare än vad fötterna klarar av att leverera! Snajdig utplaning där! Nåja, ungarna fick diplom och fika och alla var nöjda och glada. Nu ska vi se om sonen är sugen på att köra lite innebandy i vinter.


Puss och kram!

Av Maggan - 25 augusti 2011 21:14

Stör mig på alla som gör reklam för sina bloggar... Det är pööööözzzzzzzzzar och snällasnällasnälla, och kika in här så kommenterar jag din där och så vidare. Tur att man kan läsa selektivt!


Löning = shopping! Gympakläder till sonen, löpartröjor till mig och klistermärken till dotra. Karln får klara sig själv! 

Lämnade in cykeln på rep, visade sig bara vara en bult som var lite lös. Skönt att få det fixat, men pinsamt att jag inte kollat det själv... Mer pinsamt för alla karlar som inte kan tanka! Två gånger på kort tid har jag fått visa karlar hur kortgrejorna på Jet funkar. Och jag är tjej!! Eller hur man nu ska se det. 


Idag fick vi program för kick-offen nästa helg. Ser ut att bli trevliga förmiddagar, och jag hoppas att konferenserna eller vad det nu blir på eftermiddagarna inte blir så tradiga. 


Det blir en tidig kväll ikväll, jag har suttit och gäspat sedan jag bäddade ner kidsen som somnade på två röda.


Natt natt

Av Maggan - 24 augusti 2011 20:45

Sommaren är inte slut än! Vilket kanonväder vi haft idag! Hoppas nu att det håller i sig några dagar så att vi får ladda lite batterier...


Jag halkade in på en blogg, och helt plötsligt kändes mina bravader i bilen och i Sunderbyn som en fjärt i rymden. 


Bilen fick en nyinstallation av termometer. Det kunde jag alldeles själv, så vem behöver karlar egentligen??? I Sunderbyn skulle jag kolla hur min metallflisa i fingret såg ut. Den är jättejätteliten! Men sylvass! Det var inte det jobbiga, utan det var att se längst bort i korridoren, där vi var för drygt ett år sedan. 


Joggingrunda idag, en halvminut kortare tid i spåret. Tänk vad lite musik kan göra!


Ta hand om varandra, jag har just fått lite distans till livet man tar för givet.

Av Maggan - 22 augusti 2011 21:37

GGAAAAHHHHHHHH!!!!!!!! Sonen började förskolan idag, vart har tiden tagit vägen??? Nu sover han gott i sin säng...


Tänk vad lite sol kan göra för moralen! Igår vet jag inte vad som hände, men jag plockade fram sågen och kapade grenar här och var. Råkade visst få med halva syrenbusken oxå... Sedan kom jag på att jag har en jäkla massa gräs och ogräs i blomhögen på baksidan. Hugga sig en spade och plocka bort en rejäl mängd blommor för att komma åt det mesta av gräset. Medan jag gjorde allt detta vilket tog några timmar sken solen. När jag satt ner sista plantan igen var det som att himlen öppnade sig! Ibland ska man ha tur! Vilket påminner mig om att jag måste stänga av vattnet på äppelträdet...


Aftonen har spenderats med lottavännerna och vi har planerat upp hösten. Det är späckat schema! Jag ska lägga upp det i morgon, orkar inte krångla mig in i "redigerings-mode" i kväll... Trevligt som alltid! 


Jag har även hunnit boka in en klippning i Luleå på Lockrop. Längtar! Det ska bli skönt att klippa bort lite hår, var ju snart två år sedan eller nåt jag klippte mig senast. 


Och jag har varit ute och sprungit idag! Men fikat en massa på lottaträffen...


Ögonen går i kors och ska jag ta mig till sängen måste jag göra det nu. God natt!

Av Maggan - 20 augusti 2011 19:48

Okej, jag tänkte göra en lista på ett gäng konstateranden för ett par dagar sedan. Och så gick det ett par dagar och den börjar vara inaktuell, men vad fasen, jag kör ändå!


- Stolt fotbollsmorsa sett sonens första fotbollscup!

- Stolt fotbollsmorsa har sett sonen vara målis för första gången i sitt liv, på match, och dessutom rädda ett par "skott"

- Stolt fotbollsmorsa sett sonen slå en målgivande passning

- Ska försöka torka fönsterna, åtminstone utvändigt, i morgon mellan skurarna.

- Sommaren är inte riktigt slut än. När jag tänkte slänga in inlägget här fick jag ett myggbett.

- Sommaren är snart slut. Getingarna är som galna nu, oberäkneliga och hemska.

- Jag har sett strykbrädan för första gången på ett par veckor! Det är ungefär var fjärde vecka, undrar vad det beror på??? 

- En dag per månad är jag sur som ett bi.

- Några dagar per månad, ofta sammanfallande med dagen efter sur-dagen, städar jag. 

- Är rejält sugen på att träna nu! 

- Förkylningen verkar ha gett med sig, så det är bara att gasa!

- Ser ut som att det kan bli en joggingsväng i morgon

- Har en otroligt förstående make, de dagar jag inte är sur...

- Får mer ont i min redan trasiga axel när jag sitter framför datorn.

- Är nöjd och glad när tvättstugan är i stort sett tom, synd bara att det inte händer så ofta!

- Ska klistra lite foton ikväll, så det börjar vara dags att sluta. 

- Är väldigt nöjd med bröllopskortet i tidningen idag!


Puss och kram!

Av Maggan - 15 augusti 2011 19:51

Det är inte lätt att vara ödmjuk hormonell! Jag tycker att jag gör allt själv, ingen hjälp får och det är så himla synd om mig som är på så dåligt humör! Men så åker jag och hämtar ungarna hos kompisar, och skickar min nyblivna make i tvättstugan. Han ska få hänga tvätt och starta en till maskin så att vi får lite rena kläder. Handdukar är inte så svårt att hänga ut... När jag kommer hem hänger tvätten, maskinen snurrar och bordet har fått en betydligt mindre plats i köket! Dock har alla 10000 grejor som legat på det fått en ny plats på skrivbordet som jag ägnat några timmar åt att städa av idag... Det har han alltså hunnit på en knapp timme som jag varit borta! Ibland inser jag att jag är en aaaningens lite orättvis... Men bara ibland!


Innan jag blev smittat av denna förkylning som är i antågande, halsont, tryck i bihålorna och lätt huvudvärk, fick jag ett himla sug efter att röra på mig igen. Mycket trevligt! Jag tog på mig  och satte stavarna i händerna och gick. Det var riktigt trevligt och bra puls fick jag! Men jag har fortfarande ont i benhinnorna! Det blir joggingdojorna nästa gång... Och mycket bättre stretch när jag kommer hem! 


En rensning i hallen resulterade i att jag plockade en skruvad möhippe-present ur sin kartong och placerat där inte alla kan se den. Man kanske inte alltid vill visa Trazan i kallingar! 


Jag har även fått lite nya fina flugor  och en praktiskt ask  av min fd kollega som lurat in mig på flugfiske! Detta ska jag tillsammans med lite andra prylar stoppa ner i en   jag hittade i garaget. Tydligen är det min mans morbror som sytt den. Nu har jag smörjt den ett varv, och det ska bli ett till i morgon tror jag. Den hänger på "insugning" på ett ryggstöd, därav den konstiga vinkeln...

Morgondagen blir lite spännande, vi/jag ska tillsammans med sonen besöka fritte och det kanske blir lunch där. En stadsvända på det, antar att jag åker själv och letar grejor till friggis. Kanske dags att börja numrera stugorna??

Någon som har bra tips på hur man får rent under tangenterna på tangentbordet på en laptop? Många knappar beter sig väldigt underligt... I övrigt ingen invägning, vågen måste få lite semester  

Jag väntar på lite bilder från möhippan där inte alla är med som kanske inte vill vara det, så det kanske kommer lite sånt på ett tag!

Tack och godnatt!

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards