nujavlar

Alla inlägg under oktober 2011

Av Maggan - 31 oktober 2011 21:09

Hejsanhoppsan! Long time no see! Läget? Här är det bara fint, har varit på Nimbys idag med kidsen. Senare fick de vara hos barnvakt och jag tog med mig en systerdotter och tränade. Hennes första aerobic-pass någonsin! Jag hoppas vi fortfarande är vänner efter detta... Hon klarade sig bra tycker jag! Det var ett år sedan jag var på ett pass av denna sort och jag hade fullt upp med att gå åt rätt håll! Ganska skönt att man kan hoppa över snurrarna om man inte vill göra dem... Nu försöker jag få kontakt med polars grejor så att jag kan föra över datat och se hur det har gått. 555 kcal säger den att jag förbrukat, så lite lovande är det! Fast det blir inte så mycket bättre av att jag sitter och smaskar på två veckor gamla chips...


Som vanligt är det jobb och hushåll som står på schemat. Jag försöker blanda in lite träning oxå, och ska iväg på ett pass som slutar precis innan jobbstart på torsdag. Jo, det är nattskift. Inte många pass som slutar halv 6 på morgonen! Förutom helgpassen på krogen då kanske... 


Vi hörs! Kan dröja minst lika länge till nästa sväng, är innen i en duktig bloggtorka nu...

Av Maggan - 17 oktober 2011 21:52

Jag vaknade i morse (förmiddags) och så var den dan förstörd... Typ! 


Det har varit en skitdag idag, men jag vet att den kommer varje månad och har väl nästan lärt mig leva med den. Alla vrickade tankar och självförtroendedippar kommer som en räkning med posten, men försvinner ganska snabbt igen. Och tur är väl det?!! Men jag förstår hur man mår om man har det såhär många sammanhängande dagar... Inte roligt! Så alla som har fått sig en känga idag, jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Det är inte meningen att ni ska få lida av mitt dåliga humör! Tre nätter, även om det har varit lite långtråkigt, drar inte ifrån... Men NOG MED SJÄLVÖMKAN!!

Jag har ju faktiskt tagit mig ut på en joggingsväng idag!   Riktigt skönt, men fy fasen vad jobbigt att springa på elljusspår efter några svängar på asfalt! Men bra mycket härligare än att köra löpband... Ingen sol, ingen frisk luft, inga skogsdofter, inga ljud. Bara en massa annat folk som flåsar och maskiner som körs. Men all träning är bra träning, eller?? Men vad gör man åt lurar som ska vara "in-ear" men som bara åker ur?? Jag har provat alla storlekar på gummiplupparna men inget funkar. Känner mig inte helt sugen på att lägga ut en massa hundringar på ännu fler lurar, men det kanske måste bli så? Samtidigt är jag sugen på en pulsklocka som har tråd- eller blåtandsöverföring istället för den sunkiga ljudaktiga modellen jag har nu. Funkar inte alltid, och det strular med överföringen tätt som oftast. 

Jamen, tillbaks till verkligheten då kanske?? Jag var med dottern till en kompis till henne och blev bjuden på kaffe där. Väldans trevligt, och mycket att prata om! Vi pratade emetofobi, vilket inte många vet vad det är eller hur jobbigt det kan vara! Googla får ni se... Vi blir eller har blivit idiotförklarade av våra karlar, och det är rätt jobbigt... Vi verkar för övrigt ha ganska liknande åsikter om hur vi tycker saker och ting ska eller kan vara. En del gemensamt har vi konstaterade jag. 

För någon dag sedan var jag och dottern in på en affär här i stan, och jag tyckte syster yster var tidig med julsånger... Själv har jag handlat konstiga tomtar! Den ätbara typen. Här verkar det dock vara full jul, i OKTOBER!     Rätt cool tomte på bågen!

Vi var in på krokodil förra veckan oxå. Ett café/kulturställe i stan som drivs av bl a Ronny Eriksson. Jättemysigt och hur cool inredning som helst! Mycket, om inte allt, second hand. Rättvisemärkta varor och hembakat fika. Jag blir glad varje gång jag går dit! Och jag hittade även dessa hängandes. Någon som känner igen dem (mamma)?     Något mer som får mig på bättre humör är faktiskt söndagsunderhållningen på TV. Kalle Moraeus och hans program med otrolig bredd på musiker och artister spelas in (så att jag kan spola sånt jag faktiskt inte vill se). Och ja, jag är en tant. 

Idag blev jag imponerad av Linda Lampenius och elefanter! Helt sjukt vilket tarmpaket elefanter har! Och Linda kan faktiskt spela fiol. Eller violin. Så, nu har jag täckt upp båda...

Knoppardags? Har en del att stå i i morgon. Även om vi inte blir många, så är vi några. Kan inte riktigt låta toan se ut som den gör då...

Trevlig helg! Själv har jag fått ett vinglas idag. Jag är ju faktiskt ledig i morrn efter att ha jobbat när alla andra är lediga!


Av Maggan - 11 oktober 2011 20:58

Sonen har börjat läsa lite, ljudning av bokstäver än så länge, men det går bra! Bokstaven g brukar se lite konstig ut, som den gör med detta typsnitt, och kanske inte är så lätt för en sexåring att förstå. Mamma läraren skrev några bokstäver som kan se lite olika ut beroende på var man ser dem. .   Jodå, stor och liten bokstav var han med på när jag berättade. Själv sammanfattade han den sista kategorin som "konstig bokstav". Livet är lätt för barn ibland!


Jag har haft ett ganska långt blogguppehåll med mina mått mätt. Dagarna har rusat, och torsdag till söndag förra veckan var jag i Boden på årets KFÖ. Med det menas att hela norrbottensgruppen (hemvärn, lottor, mc-ordonanser, sjukvårdare, bilkårister mm) har övning samtidigt under 4 dygn. Vi hade med en hemlig gäst, och han verkade trivas!  Väldigt trevligt och väldigt stressigt. Efter en kaotisk första och andradag, strukturerade vi oss de två sista, och min personliga åsikt är att det kändes bättre. Var och en hade sin uppgift att fokusera på, medan jag var och brydde mig överallt! Jag hoppas att ni som var med har vett att be mig sluta om jag är ivägen! Det var ett gäng trötta koklottor som vilade när vi kommit tillbaks till I19 på söndag eftermiddag. Jag tog lite kort, men tänker inte lägga ut dem här. Kanske på lottasidan? För övrigt hann jag inte med att ta några under själva övningen. Då har man inte mycket tid över! Jag grämer mig rätt mycket över det, men inget att göra åt nu... Somnade rekordtidigt tror jag. 


Igår var det jobb, och jag somnade halv 10 eller nåt. Idag var det dags för operation finger. Äntligen skulle jag bli av med metallflisan jag haft i 8 månader eller så? Igår ringde de från dagkirurgen och meddelade att jag inte behövde vara där förrän klockan 10. Bara att hitta en parkering gav högt blodtryck! När jag väl hittat någon som skulle ut från sin ruta STARTAR INTE HANS BILJÄVEL! En Merca så klart! Inga startkablar hittade jag i min bil, men det kom några som hjälpte honom knuffa ut bilen från parkeringen. Hur det gick sedan har jag ingen aning om, för en parkeringsgranne körde ut sin fungerande bil och jag kunde köra in min. En stunds väntan innan jag fick byta om till sexiga op-kläder   , och strax före elva fick jag en dunderdos alvedon. Snart dags tänkte jag, men klockan var närmare två innan jag blev ivägrullad! Lite halvstressigt, eftersom jag inte visste hur länge det skulle ta innan flisan var ute och jag sedan skulle iväg med sonen på innebandyträning. Bara förberedelserna för op tog en halvtimme eller ännu mer. Lokalbedövning, och mitt finger var minst dubbelt så tjockt som vanligt!  Och jäklar vad ont det gjorde när narkosläkaren lade den! Sköterskan som var en han, påminde mig om att andas... En väldigt trevlig karl faktiskt! Sköterskan som tvättade och lade alla dukar tyckte det var trevligt med en patient som var vaken och spretade med fingrarna vilket underlättade tvätten. Till slut kom läkaren in och styrde och ställde för att få alla instrument inställda som han ville ha dem, och jag hörde att de diskuterade bakom skynket, men jag har ingen aning om vad det gjorde. TIll slut var jag tvungen att fråga om de fått ut flisan. Jodå, den fanns där den skulle, utanför mitt finger! Och jag fick behålla den i en liten liten burk. De fick leta för att hitta något där flisan inte skulle försvinna! Men här är den... 


Vi hann på innebandyn, och hela gänget börjar vara riktigt duktiga! Sprider ut sig bra på planen så att de kan bli passade till, håller klubban hyfsat lågt och sköter sig bra under alla övningar.


I morgon blir det dyrt. Sonen ska klippa sig, vi ska handla skyddsglasögon till sonen och innebandyn och jag ska försöka investera i nya lakan. De vi har passar inte längre madrasserna... Och det blir inte billighetsaffären den här gången! Hoppas de har lite rea på dyraffären...


      

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards