nujavlar

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Nöjd!

Av Maggan - 19 januari 2012 22:12

På det stora hela är jag faktiskt ganska nöjd med min insats de senaste dagarna. Igår städade jag upp halva huset då en kökssäljare skulle komma på eftermiddagen/kvällen. Han var väldigt duktig säljare, verkade seriös och kom med en massa bra idéer. Det gjorde ju inte saken lättare direkt... Men hur vi än gör tror jag köket kommer att bli kanonfint! Tvätt står alltid i fokus... Och maskinen har fått jobba! 5-6 körningar är inget ovanligt på två dagar. Ändå är det slut kläder i ungarnas garderober! Jag förstår inte hur de bär sig åt!!


Hehe, det här utspelade sig här hemma igår när det var städadags...

Mamma: Kolla i hallen om ni har några grejor där på golvet
Dottern går iväg och ber mamma komma. Pekar på mössan på golvet.
- Mamma, kolla vad du har där! Du bara slänger grejor och har ingen ordning!
Mamman plockar skamset upp mössan och lägger den i lådan
och tycker att dottern har rätt, ingen ordning alls! 
- Skitunge!
- Nä, skitmamma!
Jag kan inte liksom låta bli att skratta!
Idag då? Full gas från start!!
Jag lovade i ett svagt ögonblick igår att hjälpa till med skridskoknytning på sonens förskola. 
Det tog ett tag, men vi var hemma strax före tio. Nu var det dags för en rejäl mathandling. Listan blev inte så 
lång, men det blev dyrt! Jag köpte iofs lite kläder, på ICA! Testade när jag tränade, för det var
träningsunderkläder. Ochde satt kanon! Flyttade sig inte en millimeter! Får jag råd någon gång ska
jag handla lite fler.
Vi handlade på födelsedagspresent då dottern ska på kalas på lördag. Sedan kom jag fram till att det är 
DYRT MED VITVAROR! Vi svängde förbi en stor kedja där det säljs lite av varje. Mest varje, och bad om att få
lite priser på diverse pryttlar. Det landade på nästan 30 000 spänn! Jag tror inte att vi får billigare någon
annanstans, men man börjar samtidigt fundera på om vi verkligen vill ha inbyggnads-allt.
Men det är ju mycket snyggare än vanliga grejor! Nä, fy för beslutsångest!

Däremot har jag tränat idag! Drygt 11 km på AMT'n! Inte riktigt samma grej som löpband,
men mycket skonsammare! Jag skulle väl egentligen lägga upp lite träningsresultat,
men jag orkar inte göra det nu.

Väl hemma gick jag lös på trappen och "klädde av" 5 trappsteg till. Nu är det bara 4 kvar! Rätt vad det är
så fixar jag dem i morgon. 
Snöskottning, snabbvisit av en kompis, matfix och träning. 
En kompis till mig har ju haft lite trubbel och jag hade halvt om halvt lovat att hjälpa till idag när 
det skulle fixas lite grejor. Jag pratade med henne och fick höra grejor som fick mig att backa ur. När jag 
senare fick höra resultatet ångrar jag lite att jag inte åkte! Vilken show det bjöds på! Jag känner dock inte
den elaka människan och vet inte vad denne är kapabel till, men den som följde med min kompis har verkligen
en näsa av läder! Hon satte den elaka människan på plats så det stänkte om det!
Jag hoppas nu att elaka människan verkligen ger sig! Min kompis ringde även "farbror blå" som en kollega
kallar lagens långa arm. Och kompisen fick hjälp! Det var bara att ringa ett mobilnummer så skulle det
komma två stycken direkt!  

Det börjar vara läggdags, och tvätten hänger där den ska så jag slipper panikspringa till tvättstugan nu. Bara
borsta tänderna och knoppa!

Vi ses någon annan dag! 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maggan - 20 maj 2012 21:57

Det sista är det som tar längst tid... En glasskiva och lite elluttag. Kanske har vi listerna innan sommaren är slut!    Det blir ett kort inlägg idag, och inga bilder. Ni får hållas till dess att det är helt klart nu och städat! ...

Av Maggan - 4 maj 2012 21:31

Men ändå så långt borta! Nu är det glas, VVS så att vi får vatten i köket och elektriker så att vi kan tända lampan över bordet och koppla in elvispen kvar. Typ. Till det kommer listning, fixa trösklar, måla elementet, städa, flytta in alla grejor oc...

Av Maggan - 28 april 2012 20:36

På två veckor hinner det hända grejor! Fast det känns inte som att det är två veckor sedan sist jag skrev och visade nåt. Tiden går! Man kan tro att köket är klart, men med två som jobbar olika tider och en massa grejor som ska passas går det inte så...

Av Maggan - 23 april 2012 22:05

Nu är det borta!!!  Lite fix kvar att ta bort från väggarna... Etapp ett av skåprivning!   Lite arbetsbänk och belysning var ju trevligt att ha ett tag. Nu är det inte lika kul att laga mat... Det finns en risk att det blir mycket micrad mat nu!   ...

Av Maggan - 15 april 2012 21:27

Sakta men säkert... Taket i köket är målat och halva köket är rivet... Väggarna är delvis målade och snickaren kommer för att ta ner portalen i morgon! Äntligen!! Det var en gång ett skafferi. Nu ska det dit renoveringsgips, tapet och målning.    Väg...

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards