nujavlar

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Maggan - 7 februari 2012 21:34

Detta kommer nu att bli en renoveringsblogg några veckor, kanske månader. Dyrt som fan kommer det att bli men jag hoppas vid min gud att det blir bra!


I fyra dagar har jag jobbat på min inflammation, som förmodligen redan är kronisk, i axeln. Trappen har fått sig några rejäla omgångar. Det började i helgen när vi plockade bort nedre delen av trappräcket och sp          aljén eller vad det nu heter. Bara det gjorde massor skillnad för ljusinsläppet från minifönstret! Typ såhär såg det ut innan vi gjort något alls.Trätrapp anno 1982. Har sett sina bättre dagar och definitivt varit bra mycket ljusare! Man kan nog ana de not så fina stegen, där korkmattan satt. De har varit borta nu några veckor... 

Efter lite slipning och grundning blev det så här:  Betydligt ljusare, även om det lyser igenom en aaning. Första lagret täckfärg och det blev betydligt glansigare!  På torsdag kommer de från snickeriet och monterar. Det kommer att bli SÅ BRA! 


Dagen idag har jag hunnit med en hel del under. Träning (kommer en särskild träningsblogg snart), målning och ett akutbesök. Innan dusch efter träningen. Dottern var hos en kompis och ramlade från en stol och slog hakan. Pappan ringde och berättade vad som hänt, så jag tog med mig sonen och åkte iväg. Det hade slutat blöda, men hon var fortfarande lite ledsen även om det gick över ganska snabbt. Jag lirkade lite med henne och vi åkte iväg till akuten bara för att se om det behövdes något mer än ett vanligt plåster. Först kom en sköterska och kikade, sedan kom en läkare och kikade och till slut var det tre stycken som kom fram till att sy var det bästa. Och tappertjejen klarade av både lokalbedövning och tre stygn! Sonen behövde inte se, utan satt i väntrummet och spelade på min telefon. Jag hade ringt maken och kan kom precis när dottern fick sätta sig upp efter operation. Mamma är ganska stolt över sina barn!


Köket är beställt och kommer i slutet av april. Innan dess ska vi ha rivit väggen och snygga till den, lagt golv och fixat med elektriker och vvsare. Och spara några tusenlappar. Någon som har tips på extraknäck? Jag tänker inte sälja plast igen... Men typ hundpromenader eller sånt!


Rast vila!

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards