nujavlar

Alla inlägg under juli 2010

Av Maggan - 31 juli 2010 20:46

 

Ett ljus för en ängel


En låga som slockande alldeles för fort. En låga som alltid kommer att finnas i våra hjärtan. Det sliter i bröstet hela tiden. Jag vill bara gråta hela tiden, mest för min syster och hennes familjs skull.


Idag var våra egna barn griniga, och jag sa till dem och frågade varför de hela tiden måste bråka. Det känns så jäkla onödigt att vara ovänner. Det brast och jag bara lämnade dem i deras gräl och ramlade ihop på sängen. Jag orkade knappt ta mig upp även när jag kände mig tvungen. Allt går tungt nu, jag får tvinga fram varje rörelse. Hur ska det då inte vara för familjen? Mormor och morfar som hade ängeln som ett speciellt barnbarn? De älskar alla, men ängeln var något speciellt. Ett är klart, vi måste till stugan igen, även om varje minut kommer att vara en plåga. Hur fan ska vi orka??

Av Maggan - 30 juli 2010 19:52

Fan vad jobbigt det är när man inte vet var man ska börja...


Det enda positiva med de här senaste dagarna är att jag gått ner i vikt. Varför? Inte är det för att jag ätit nyttigt och tränat och sånt. Nä, ett av barnen jag är/var monstermoster till är en alldeles för liten ängel. 2-åringen utanför älvsbyn är mitt syskonbarn. Ingenting kommer att bli som förr. Det är sånt man bara läser i tidningarna och tänker "har de inte koll", men det går så inihelvetes fort att man hinner inte vara med. Alla tankar "tänk om", varför var inte vi där,och tusen andra tankar...


Igår var jag och såg en liten ängel, och han var så himla fin där han låg med  kläder han fått av mormor, mormors pojk som han var. När han var arg var det pappas pojk. Älskade att spela fotboll och gunga. Glad med ett jäkla humör när han ville. Framåt och nyfiken på ett liv som blev alldeles för kort.


Lova mig att ni aldrig aldrig släpper era barn nära vatten, även om de aldrig brukar gå i närheten av det annars. Låt aldrig era barn gå ut på vägen själva. Kör försiktigt och berätta för era nära och kära att ni älskar dem, det kan alltid vara sista gången ni träffas.

Av Maggan - 27 juli 2010 22:38

inlägg blir det idag.

Vikt: ca 77kg

Gjort: jobbat (hjälpt till vid tryckning av en ventil med en svetsskarv, visat de som kommit tillbaka efter semestern hur rapporteringen funkar, lärt mig visma tid och säkert lite mer jag glömt), lagat cykeln jag hittade i södra hamn förra sommaren, ätit mat.


Jag sprang hem från jobbet idag. Ny rekordtid på 21 minuter och några sekunder. Det kommer inte att gå i morgonbitti kan jag lova! Mina kära kollegor påminde mig brutalt om midjemåttet som jag helt glömt bort! Det kommer när jag hinner! Kanske på torsdag om det inte blir i morrn. Jag kan säga att det är tur att jag har bälte i jobbrallorna, annars skulle jag tappa dem.


  

Av Maggan - 22 juli 2010 21:12

inte ens funderat på rubrik idag. Varför börjarjag nästan alltid mina inlägg med hur dåliga rubriker jag sätter??


Nåja, det har gått en välda massa åska idag, och regnat ännu mer. Jag tänkte ju så stort springa till jobbet idag, men när jag gått ut på bron fick jag en droppe på mig. In och hämta regnkläder och ta cykeln i stället. Jag tror inte ens att jag hann ut från infarten innan det spöregnade! Mina regnkläder funkar då som tur var. Synd bara att behöva hårdtesta dem första gången jag använder dem... Nu hänger regnkläderna på en krok på jobbet och cykeln står på parkeringen. Jag lyckades springa hem!! Hoppas jag kan bryta mig ur sängen imorgon


Jag hade kunnat jobba hårdare på jobbet idag, men jag vet inte vad som hände. Jag tycker mest bara att jag virrat omkring en massa. Jag ska försöka skärpa mig i morgon...


I helgen blir det surströmming X2. Min familj på lördag och sambons på söndag. Jag hoppas att det är finväder på måndag så jag kan vara ute och smyga rör och lite annat trevligt. Jag tror inte att det är så populärt om jag gasar av mig i kontrollrummet!


Nu ska jag synka pulsklockan och sedan blir det nog en tidig kväll.


  

Av Maggan - 20 juli 2010 20:18

Idag har vi haft finbesök! En igelkott parkerade ett par timmar vid vår gärdsgård. Tog några kort med mobilen, men har den inte här och ids inte hämta den så bilder kommer kanske i morrn...


Idag har vi varit till stan igen. Lunch med sambon, inhandlade nya handdukar till toan och fikat hos ständige barnvakten. Jag kunde bara vara lite ståndaktig och äta en kvarts chokladboll... Jag måste köpa två handdukar till då det var två olika bland dem jag handlade - man kan ju inte ha två handdukar som inte är likadana hängandes framme heller!


Annars var vi präktiga familjen innan läggdags idag, spelade barnyatzy med ungarna och nu bråkar de innan de somnar. Att det inte ska funka att lägga dem samtidigt!


Dagens invägning ska jag väl vara ganska nöjd med, 77,2! På torsdag har jag tänkt springa till jobbet om det inte regnar alltför mycket...


  

Av Maggan - 19 juli 2010 21:38

Längtar till sängen...


Bröt mig upp i morse när sambon åkte och jobbade. Ungarna blev oxå tvingade upp ur sängen men det har gått förvånansvärt bra idag! Man kunde tro att det skulle vara tokgnälliga kids hela dagen men de kan förvåna även en rutinerad morsa! Jag började med att hälla yoghurt i glaset, men det var tomt tack och lov! Dumt att förstöra både juice och yoghurt...


Vi har ränt på stan halva dagen idag, bokat resa till ungern i höst; hämtat pass och shoppat lite. Tvättmaskinen har gått några vändor och jag har hunnit vara och träna. När vi var på väg ut ur en av stadens gallerior var det en annan mamma som höll ett barn, och han verkade inte riktigt vilja vara där han var... Mamman blev lite avunds/lyrisk när hon såg mina barn hålla mig i handen och gå snällt. "Titta vad snäll den pojken är som håller sin mamma i handen och inte springer" sa hon. Får man bli lite mallig då?


Dagens invägning var på tok för hög, men med lite jogging till jobbet ska det nog lösa sig.


Nu: film. Sen: knoppardags

  

Av Maggan - 18 juli 2010 22:13

Invägning på låga 75 igår. Sedan teugerfest. Idag tacos. Helg och godis. Obra. Så, nu var det gjort!


Då det inte blev en officiell teugerfest igår, gjorde vi vår egen. Grillat, potgratäng och vin. Kan det bli fel??? Kanonväder, sitta vid brasan, prata en massa skit med släkten, en och annan pilsner - guld!

Idag var det taco-bjudning. Sambons familj är hemma och lite social samvaro kan vara på sin plats.


Jag är ganska sugen på att jobba i morrn. Det är bara två stycket på jobbet, och båda har tänkt sluta snusa. Bara det skulle vara intressant att se! Nu är vi mitt uppe i provtryckning av största sammanhängande rörsystemet, och det är ganska spännande! Märks det att jag är rätt insnöad?


Träningskortet bränner i träningsväskan, förhoppningsvis kan jag använda någon dag till veckan. Jag ska försöka springa lite till jobbet bara vädret inte är så illa. Det är ganska skönt om det är lite mulet, å andra sidan blir man som lite glad av solen. Aldrig blir man nöjd!!


Film och knoppardags. Ny invägning i morrn.


  

Av Maggan - 16 juli 2010 22:52

en bra rubrik idag, men den försvann...


Jag hade ju en välda massa grejor jag skulle skriva oxå, men jag har glömt hälften! Kanske dags att skriva komihåg-lista under dagen??? Ett tecken på att jag börjar bli gammal?


Nu har vi äntligen fått fram vatten till nya anläggningen, jag har lärt mig köra 3D-modellen vi har, och jag får faktiskt basa lite! Jag får agera "äldsten" på jobbet och kolla hur saker och ting ska stängas och öppnas för att det inte ska fyllas där det inte ska. Lite kul tycker jag att det är! Och jag har visat för mig själv att jag faktiskt kan tänka "operatörsmässigt", och det blir bra! Okej, det kanske låter lite självgott, men det är inte ofta jag får skryta...


Jag är rätt nöjd med min insats igår oxå, även om det tog en jäkla tid. Jag försökte leta reda på var alla trycktransmittrar ska sitta och märka upp dem. Jag var ute från halv sju på morgonen fram till lunch. Över 4 timmar spring i struktur och trappor.

Det gav resultat på vågen i morse, under 77,5. Nästa vecka ska jag försöka träna lite på step in och springa lite till jobbet. Nu var det ett tag sedan sist, så vi får väl se vad kroppen säger om det?!


Igår fick vi en välda massa spontana gäster och det var väldigt trevligt! Jag var dock ofin och somnade innan sisa gästen gått hem...


Nu är det knoppardags. 3*12 t+ 8 timmars arbetstid på 4 dagar med start klockan 6 känns.


  

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards