nujavlar

Alla inlägg under november 2010

Av Maggan - 29 november 2010 21:40

Världen är allt bra liten ibland! Den verkar krympa varje dag... Idag visade det sig att en jobbarkompis gått i samma klass som mammas kusin (eller vad det nu blir), vår gamla granne har bytt livskamrat, den gamla var en dotter till en jobbarkompis på parken förra sommaren. Hon har en annan dotter som är/var lotta som jag gick några kurser med. Tänk vad mycket man inte vet! Och vad mycket man önskar att man inte visste...   


Kondensatsystemet är igång, och vi fick tina lite is, styra upp lite kondensatfällor och laga lite läckor.


Det ringde från sonens förskola idag. Han hade feber och sambon kunde åka och hämta honom. Han segade ihop lite när jag kom hem, men åt lite middag och piggnade till. Dottern verkar vara lite påverkad ellar vad man ska säga, och ville inte ens höra nattsagan klart. Hon hade somnat innan boken var slut!


Själv drog jag iväg och tränade, och det är knappt att jag orkar hålla ihop händerna på tangentbordet! Undrar hur det kommer att vara de närmaste dagarna... Jag får se om det blir någon spinning i morgon, just nu känner jag mig inte så sugen om jag ska vara ärlig! Nu blir det dusch och benrakning. Då vet ni!


  

Av Maggan - 28 november 2010 19:39

Helgen som gått har bestått av julpynt, paltkok, halsgråt, lucia och glada, trötta, busiga, griniga barn. Och likadan mamma. Pappan har varit borta och har precis kommit hem.Förhoppningsvis gjorde jag klart ångblåsningen i teorin i fredags. Det var snorkallt, så att gå ut och kolla allt kändes inte som något alternativ. Förhoppningsvis går det bättre i morgon förmiddag, eller, det måste gå i morgon förmiddag. Jag och ungarna hade en riktigt trevlig kväll. Tacos, fajitas och shitloads av saft, lite fredagsgodis och mys. De somnade rätt tidigt så jag fick se idol i lugn och ro. Vi hann sätta upp lite ljusstakar och stjärnor så lite av julkänslan infann sig. Lördag... Vad gjorde vi egentligen igår? Frukost och lunch hemma. Jo, vi var in en sväng till Piteås motsvarighet till storheden, Umeås strömpilen och ersboda. Backen. Barnens hus, ÖoB och willys. Sedan stoppade jag in kidsen i bilen och styrde till mamma och pappa. På vägen dit stannade vi till hos John och tände ett ljus. Mitt bröst vill bara explodera när vi åker dit. Är så himla jobbigt, men det är samtidigt skönt att åka dit. Jag och pappa lagade en massa ljusslingor hemma hos dem, så nu lyser utegranarna så fint! Gardiner kom upp lite här och där här hemma och lite mer julhumör infann sig. Skyltsöndag idag. Och faktiskt skyltsöndagsväder! Minusgrader och lite snö. Jag var alldeles lycklig där bland människor, tomtar och två sockertopp- och dalande ungar. Det var dock rätt skönt att ta bussen hem, ta av hälften av ungarnas käder, packa in dem i bilen och sedan dra ner på pizzahaket för middag. Skickade iväg sonen till kompis och hotade kompisens föräldrar med att hämta sonen i morgon efter dagis. En dryg timme senare hämtade vi honom...Nu försöker vi få ungar att somna, se på tv och jag borde ta en svängom med duschen. Ärligt talat så ids jag inte, jag satt rätt skönt i soffan!!Undrar vart alla smileys tagit vägen!Gott nytt kyrkoår!

Av Maggan - 25 november 2010 20:51

Jag hade ju en perfekt rubrik idag men kommer inte på den nu bara...


Sonen har spelat upp en teater, Sally Säl, idag. Jag kan väl säga att jag inte riktigt har fått till inställningarna på kameran än...


På jobbet lyckades jag få ett specialuppdrag. Man blir alltid lite nervös när driftchefen kommer med sådana grejor, det kan innebära precis vad som helst! Idag var det en av isolerarna som hade bränt sig. Jag skulle få åka iväg och plåstra om lite och se hur det egentligen såg ut. Vi har ett supermedel som man bara sprayar på som dämpar brännskadan till ett minimum. Nåja, jag drar iväg och försöker lokalisera den skadade och får hjälp av personalen där de bor. Innan jag går iväg för omplåstring ringer chefen. Det var visst tre dagar sedan killen brände sig... Nu hade det blivit inflammerat och de gick till företagshälsovården.


Några tjejer från klassen träffades för en fika på stan och det var väldigt trevligt! Jag hoppas att jag har möjlighet att träffa alla igen. Kul att höra lite skvaller och lite uppdateringar om vad alla gör!


Nästa helg ska jag handla nya träningsdojjor, så kanske jag gör lite annat än springer, spinner (inte som en katt) och kör core-träning! Ska bli kul med lite variation! Mina gamla skor är väl sisådär 7-8 år nåt. Inte så mycket stötdämpning kvar då!


Laddar för kyla i morrn, då ska jag se över syngasledningarna från DP1 till MeOH-BWR. Utomhus...


  

Av Maggan - 23 november 2010 22:01

Jag ska försöka lägga upp lite bilder på min nystädade tvättstuga (roligt va???) och lite testbilder med nykameran. Men det funkar inte!! Vad är det som är knas? Någon annan som använder bloggplatsen som har samma problem? Inte ens mobilbilderna funkar... Dagens I-landsproblem!


Isföljetongen på jobbet fortsätter. Några hundra kilo till ligger på backen nu, men några hundra kilo är fortfarande kvar... Det är rätt spännande när vi ska jobba bort lite, men jäklar vad kul det är! Jag vet inte om jag är knasig på nåt sätt, men terapijobb passar mig som handen i handsken! Ett nytt system ska igång i morgon, så det ska bli intressant!


Äldstaste syster bloggar ju oxå, och dagens inlägg var lite känslosamt. Jul, änglar, funderingar om vanligt och ovanligt i en underbar blandning; mer kan ni läsa här. Ha näsdukarna redo!


Just nu går ett, jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det, program för stridspittar på vår tv. Det handlar om vem som har de bästa vapnena (säger man så?) av två olika stridande grupper. Sedan går de ett gäng fiktiva matcher mot varandra och man ser vem som vinner. Skrattretande ganska ofta, ibland intressant att se hur påhittiga man varit i att ta fram vapen av olika slag.


Ingen invägning idag, nog så tajt om tid på morgnarna så invägning är inte ett alternativ. Men lite träningsvärk har jag efter träningen igår! Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag gått mycket i trappor i sommar och höst...


Nu: knoppardags. Jag förstår inte att klockan går så fort ibland! Ta hand om varandra!

Av Maggan - 22 november 2010 21:26

För det har jag jobbat med idag... Någon klantskalle (har ingen aaaaaning om vem det kan vara) har hängt ut en ångslang utanför strukturen men en banderoll har fångat upp ångan och det har nu samlats några många kilo is... Nu hänger det en ångslang som llååååååååååååååååååångsaaaaaaaaaaammmmmt tinar den. Vi får väl se till juni eller nåt om isen är borta!


Tränat en sväng, och för en gångs skull inte handlat på vägen hem! Jag skulle nog inte ha orkat lyfta påsarna, för jag var på body pump för första gången på flera månader. Jag tror sonen får gå själv ner i morgonbitti. Nu ska jag försöka duscha, tur att jag inte behöver hålla i handtaget!


De två närmaste dagarna kommer att bli en plåga...

Jag har faktiskt inte vägt in mig de senaste dagarna, måste hitta ett bra sätt att snabbanta först!


Kram

Av Maggan - 21 november 2010 20:39

Jag tycker att jag har varit ganska snäll i veckan. Ungarna har skött sig exemplariskt ända till idag. Jag och tjejen åkte på skridskoskola, och det dröjde inte länge innan hon ville he. Jag lyckades lura henne så att vi åkte en halvtimme eller så och en helt opartisk mamma tycker så klart att hon är riktigt duktig! Några få skär utan stöd är alltid en början. Hon har riktiga skär, nu måste vi bara vässa skridskorna så att hon får lite spjärn eller vad man ska säga...


När vi kom hem vet jag inte vad som hände! Jag surade ihop fullständigt! Dottern tjurade ihop och stackars karlarna i huset höll sig undan. Klokt! Jag som varit seg hela dagen insåg att jag måste iväg och träna för att jag inte skulle göra nåt drastiskt här hemma... Jag hade dessutom inte tränat nåt sedan förra helgen eftersom jag varit hemma själv med kidsen.


Jag har ju slösat pengar på en kamera och har testat lite, utan att ha läst alltför mycket instruktioner och böcker om ljus och annat intressant. Här kommer lite smakprov på mer eller mindre misslyckade försök!

              Amaryllisen som är lite överexponerad testade jag en extern blixt på, det blev lite coot tycker jag, men snyggt?


Dags att hiva sig i duschen och ladda för en ny arbetsvecka..


Puss och kram, ta hand om er och ta vara på livet. Motgångar stärker på sikt, medgångar stärker direkt.   

Av Maggan - 18 november 2010 20:25

En riktig svullarvecka har det varit... Kakor på jobbet och never stop hemma. Men nu har jag slut såna i alla fall! I morse vägde jag in mig på 75,5. Bara att ta sig i kragen. Synd bara att det är helg! Om jag bara inte skulle ha ätit så mycket skulle nog vågen ha stått still. Vanlig mat och ingen skräplunch i veckan och så har jag varit ute i strukturen en del. Inte toksprungit men ändå. Då sambon har varit borta har jag inte kunnat träna heller. Men till veckan blir det ändring på det!


Magsjukan har visst börjat härja nu. Bara hoppas att vi klarar oss! Som tur är har vi inte planerat så hemskt mycket den närmaste framtiden, förutom en vända till Ume-trakten. En familj på jobbet har åkt dit, verkar varit ganska lindrigt, och ett barn på förskolan har varit sjuk.


Idag har vi haft datakurs med en kollega. En dator som är ca 2,5 år gammal har aldrig installerats om, diskrensats eller defragats. Den är lite trött, vilket jag kan förstå! Intressant är att internet explorer tar upp flera hundra K i arbetsminne efter ett tag. Hackad? Med Norton kan vad som helst hända... Synd bara att han betalar för det när det finns bättre grejor gratis!


Nu ska jag glassa lite i soffan innan det det är dags för sängen


Krama om varandra, kör försiktigt och använd reflexer!


     

Av Maggan - 15 november 2010 20:22

Jag har ätit en dajmbit idag. Det var gott men jag var egentligen inte sugen, och det gav inget. Bra, då borde det inte vara så svårt att hålla upp längre dårå?

Även om jag inte fikat eller ätit godis, inte ätit onödigt stora portioner så har jag inte gått ner nåt. Magen känns plufsigare och hela jag känner mig svullen. Varför???


Annars jobbar jag, lagar mat och tvättar. Ungefär som vanligt då...


Dagar utan fika 2

Utan godis 4,5. Tillbaks på noll igen då

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards