nujavlar

Alla inlägg under april 2010

Av Maggan - 29 april 2010 22:08

Det är lite mycket nu... Jobb med allt nytt kring BioDMEn som jag ska lära mig samtidigt som jag ska fördjupa mig mer i den anläggning som redan finns. Examensarbetet håller på att skrivas och familjen och huset ska skötas. Dessutom blir jag galen om inte jag får åka iväg och träna någon gång då och då. Det ska bli skönt när skolan är klar! Förhoppningsvis blir jag klar med den vecka 21, när examensarbetet är redovisat.


På jobbet är vi 4 stycken som har blivit kommenderade att vara ute på Kossab för att hjälpa till med rörmärkning, ventilinventering och en massa annat som behövs. Lite tråkigt att vara där ute, men samtidigt jäkligt nyttigt för man får ju se allt komma på plats!


Idag har jag suttit med exjobbet hela dagen jag varit hemma känns det som. Jag tog mig faktiskt iväg och tränade en sväng. Normalt kör jag två pass på torsdagar även om de bara är en halvtimme långa styck, men idag fick det räcka med spinningen. Exjobbet tar sig, men jag vet egentligen inte vad jag skrivit. Jag har inte ens tagit mig i duschen än! Känner mig lagom fräsch här i soffan... Dagens invägning visade 77,6 kg. Det kanske börjar röra på sig? Vi får väl se efter butterkakan på jobbet idag


  

Av Maggan - 27 april 2010 21:03

Jo, det är det. Att vakna klockan 5 när man inte behöver är onödigt! Att inte kunna somna om ordentligt är inte heller nödvändigt... Men jag överlevde dagen och håller på att somna där jag sitter. Det har varit betydligt lugnare på jobbet idag, och strax innan vi skulle sluta började de lyfta rörbryggan som ska leda syntesgasen från DP1 till bioDME:n. Spännande! Jag är fortfarande som en slags mentor för de nya killarna, och det är faktiskt ganska kul!

Igår när vi var och handlade verktyg och lite annat hittade jag detta   ! Det har blivit som en grej att jag ska ha allt i rosa med vita prickar och glitter, mest bara för att jag är anti-rosa... Men lite kul skulle det vara och alltid retar det  någon! Jag ska försöka göra en insats på ex-arbetet i veckan så att det blir klart. Jag måste nog skicka iväg lite till min handledare för en första översikt.


Annars har jag lagt iväg deklarationen idag och får igen en del pengar. Trevligt! Mindre trevligt var dagens invägning, 79,1. Jag måste få igång magen på morgonen... Kanske dags att börja mäta lite mått? Eller kanske börja med någon kost? En på jobbet kör LCHF och har visst gått ner 5 kg på 8 veckor. Lite avunds är jag, då han inte ens behövde det från början! Jag tror inte att det blir så, men jag tycker ändå att jag inte svullar lika mycket som tidigare och jag rör mig mer. Det borde väl ge resultat?


Sambon har varit och på en hyllningskonsert till Deep Purple. Det hade visst varit riktigt bra!


Nu är det knoppardags

  

Av Maggan - 26 april 2010 21:23

från början till slut! Jag kom nog inte ens ihåg att väga in mig idag!

Idag har vi fått tillökning på jobbet. Två nya kom kring 10-snåret och sedan har det varit full fart. Jag och min läromästare började dock med att rengöra en välda massa filter. Det var inte så svårt, det gäller bara att komma ihåg att öppna ventilerna så att vatten/gaskondensat kan passera och att stänga dräneringarna så att det inte åker ut igen... Vi öppnade upp en kylare oxå och rengjorde den. Eller, jag var med på halva. Jag, rookie nr 1, fick ta hand om de nya killarna! Fixa kläder och verktyg var inte så svårt, men sedan skulle vi ha rundvandring och berätta om processen. Det krävdes lite mer tankeverksamhet av mig kan jag säga. Korvstoppning blev det och ändå hann jag inte med allt innan jag var tvungen att dra till frissan! Klipp och färg blev det idag, och jag tänkte att det kanske tar max två timmar. Jo hejsan, halv 4 var jag där och hemma halv 7! Men vilken lyxbehandling! Hårbottenmassage och grejor, och jäklar vad snyggt det blev! Blir dock ingen bild idag, för det var bara hem och byta om och sedan iväg och träna. Jag har fått byta bort min träning i morgon, sambon ska på deep purple-konsert.


Nu blir det hopp i duschen och jag vet inte vad, men sedan är det sängen!

  

Av Maggan - 25 april 2010 21:01

Så är det! Dock tänkter jag inte förnedra mig och skriva in dagens invägning...


På min sovmorgon i morse läste jag ut ett nummer av iForm! Bara en sån sak   

Vi passade på att åka på badhuset en vända igen, och där var det inte riktigt lika mycket folk som förra helgen. Kan det bero på det fina vädret kanske??? Ungarna fick cykla till badhuset, så lite motion fick vi på köpet. Trevligt!

Jag åkte iväg och handlade en massa blomjord och äntligen fick jag omplanterat i alla krukor inomhus.    Det var helt underbart härligt att stå ute och plantera om. Varmt och skönt i solen och knappt någon vind att prata om. Jag tror nog att det var en av de bästa dagarna i april! Vi passade även på att hjälpa våren lite . Första glassen utomhus blev det idag oxå!


Jag har tre doftjersmin bakom väggen som fått en del stryk i vinter, så jag och dottern klippte bort några grener som gått av. Mer ska det bli, bara resten av buskarna tinar fram. Jag ska läsa på lite om beskärning och annat om dem till veckan. Någon dag blir det att rensa upp bland jordgubbarna och smultronen oxå. Det är som kul att det börjar tina fram lite annat arbete än tvätt och städ!


Sonen fick äntligen en ny säng idag, och en kompis till honom kom precis när vi burit upp grejorna. Ganska snart sa han att min sambo skulle komma upp eftersom mammor inte kan skruva... Men tjurig käring kan själv! Nubåda barnen i sina nya sängar, dottern i sonens gamla utdragssäng. En era är över, spjälsängen är nedmonterad.     Barnen börjar bli stora och själv börjar man söka efter ålderskrämpor.


Nåja, i morgon är det måndag och nu blir det lite slappt i soffan innan knoppardags.


  

Element: p
Lösenordsskydda det här inlägget

Av Maggan - 24 april 2010 19:45

Dagen idag började med att det var slut mjölk, så prekto-frukostgröten blev det inget med. Men lite macka så var både jag och barnen nöjda.


Eftersom dottern somnade i bilen igår, gjorde vi ett nytt försök på stan i morse. Det blev överdragsbrallor till sonen, gympadojor till båda och en massa annat krafs till mig och dottern. Faktiskt så handlade jag en ny klocka till mig själv! Det första min sambo frågade var om det var en herrklocka...   Klockan jag hade skulle behöva nytt batteri, armband och glas och det blev billigare att handla nytt. Jag lyxade till och med till med en ny vardags-mascara, det var dags att förnya sig då den jag hade var över ett år.

När jag var på väg in på en affär för att handla denna mascara blev jag stoppad av en hemskt trevlig och försynt tjej med barnvagn och två väninnor. Det var JILL JOHNSON!! Hon spelar på acustikum ikväll, och jag har varit lite sugen på att gå men nu fick jag ju träffa henne på stan i stället! Lite pinsamt var det när jag var tvungen att erkänna att Åhléns klappat igen... Hade jag tänkt lite längre hade jag ju frågat om jag fick fota henne eller nåt sånt, men jag blev så paff!

Det blev en massa kodynga och jord till mina land oxå, nu kan man ju se alla pallkragar med våra stackars odlingar!!


När ungarna åt lunch passade jag på att ge mig ut på en springrunda, och det blev ungefär samma sväng som förra gången. 35 minuter tog det, så en mil på en timme ligger jag på. Rätt ok för en som egentligen hatar att springa!?!

Dagens ivägning är väl lika bra att ta då, 78,1. Pizzan igår var inte ok! Salt och eländig, men jäklarns vad gott!


I morgon hade jag tänkt plantera om lite blommor, men då måste jag ha lite jord för det först. Det jag handlat idag var bara för att ha ute.


Av Maggan - 23 april 2010 19:23

Idag har jag suttit med ex-arbetet halva dagen... Går trögt, men det verkar bli många sidor. Nu är det mest bilder, och ganska luftigt så det kanske inte gör så mycket! Eftersom det inte blev som jag tänkt från början, skickade jag mina nya frågeställningar till lärarna och fick dessa svar: 

Lärare 1: Det ska väl fungera lika bra. Huvudsaken att du får ett arbete som genomförs enligt
riktlinjerna.
Lärare 2: Instämmer med NN. Du kommer att göra ett bra jobb.
Nu har jag inga krav alls på mig!

När jag hämtat ungarna på dagis styrde vi mot stan för att hämta pengar och
handla en massa. På listan stod bland annat gympadojor till ungarna, överdragsbrallor
till sonen och en massa annat.
Väl i stan vid bankomaten hade dottern somnat, men jag tänkte att vi kör runt
och parkerar och sedan väcker jag henne. Men ack vad jag bedrog mig! Hon sov som en
stock och fastän jag lyfte ur henne ur stolen ville hon inte vakna! Jag ringde sambon
för att se om han kunde komma med en vagn, men han hade fullt upp på jobbet
så det var bara att åka hem igen... Men vi tar nya tag i morgon, då jag även tänkte
plantera om lite blommor. Vi får se hur det går...

Dagens invägning 77,6. Pizza till middag = obra
  

Av Maggan - 22 april 2010 21:34

Jag blir alltid så jäkla hungrig när jag varit och tränat! "Poff" sa det bara så hade jag tryckt två hårdmackor med leverpastej och smörgåsgurka. Jag skulle med lätthet kunna äta två till... Så himla gott!


Idag har jag varit förbi på jobbet en sväng och skrivit ut lite nya papper. När jag kom hem kom jag på att jag skulle ha gjort det annorlunda, men nu får det fasen vara... Jag har lyckats styra om ex-jobbsredovisningen så att jag får göra den onsdag vecka 21 i stället för torsdag. Då ska jag nämligen på en krigsförbandsövning. Kul!!


När jag hämtat barnen från dagis var vi ute en stund, de ville cykla och det kan jag ju inte neka dem! Sonen våldgästade en kompis och jag och dottern cyklade en vända och våldgästade kompisens mamma på väg tillbaka. När vi äntligen var på väg hem var vi bara tvungna att gå på baksidan. Här kanske ni kan förstå varför??     Jordgubbs- och smultronlandet har tinat fram! Och om inte alltför länge kan man börja hänga ut kläder. Är det sånt som kallas tantvarning??   


Nu är det dags för duschen. Dagens invägning var samma som igår, 78,1

  

Av Maggan - 21 april 2010 20:10

Dagens invägning 78,1. Nu var det gjort...


Det har varit som full fart hela dagen idag, och nu känns det som att luften försvann när ungarna kommit isäng.


Jag var faktiskt duktig och cyklade till jobbet i morse     . Det var några minusgrader ute, och det var riktigt skönt med fleeceunderstället under vindkläderna! Dagen började med att jag fick karva kaffet ur perkulatorn som stått påslagen sedan igår och fixa nytt. Jag börjar bli en hejare på att perkla kaffe om jag får säga det själv!

Annars har vi tejpat lite och börjat renovera en pump där slitringen hade fastnat i själva pumphuset... Tur att vissa saker går att lämna bort!


När jag kom hem, oduschad, visste jag inte när jag skulle hämta ungarna på dagis så jag skyndade mig att ringa dit. Det var OK att duscha innan jag hämtade dem, och inom en kvart var jag på dagis! Jäkla tur att jag inte är speciellt fåfäng!

Vrålhungrig som jag (och ungarna) var, trötta och gnälliga, var det bara att skynda hem och fixa middag. Vi har till och med hunnit vara ute en sväng med cyklarna! Nu ligger de dock i sina sängar och vi ska slappa en stund i soffan. Egentligen hade jag velat vara på step in, de har visst ett relax-pass med avslappnigsövningar och en massa tänjningsövningar. Det skulle jag behöva! Jag kan knappt sitta på golvet med benen raka, 90 grader i höften och rak rygg...


  

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards