nujavlar

Alla inlägg under mars 2012

Av Maggan - 31 mars 2012 21:25

Jag plöjer alla på en månad!


Idag har jag befunnit mig i städfasen med en släng av "omjagintegördetsjälvblirdetintegjort"-fasen. Men det är så klart inte sant! Maken for iväg och kikade på golv, men "rätt" säljare jobbade inte, så det blev inget golv idag. Vi åker iväg en sväng till veckan och har med oss släpet. 


Läste just på fejan, en som länkat hit. Förstå att hela världen skulle rasa om något hände! Ni som har barn, PRATA FÖR TUSAN MED DEM och be dem springa därifrån!! In på närmaste affär eller vad det nu kan vara! Eller någon som de känner eller vad som helst, bara BORT DÄRIFRÅN! En kommentar på inlägget ser ut så här "Jag tycker man får jaga dem. Man kan väl kalla det.. Öh.. Skyddsjakt?" Jag skriver under på den!!


Usch, nu tappade jag lusten att skriva...

Av Maggan - 20 mars 2012 22:19

 Skräplass till tippen. Mamma och pappa sladdade förbi och plockade lite...   Liljor som är på väg att titta fram vid bron!

  Rabarbgrej jag ser!  

 Krokusar och pärlhyacinter letar solljus!

  Prälhyacinter och krokusar, fast bara från en annan vinkel...  


Jamen det är väl typ det som har hänt! Jobb, tvätt och allt annat tradigt som vanligt... fast idag har jag stekt köttbullar! Jo, från älgfärs så klart. Inga köpes här inte!


Snart knoppardags, ska bara blogga lite om träningen nu


   

Av Maggan - 12 mars 2012 21:03

Det blev lite som det blev förra veckan. Inte tillräckligt kuranta barn för att de skulle få vara på dagis och fritte. Tack till morfar som kunde ta hand om dem! Lite kunde jag jobba iaf, och jag såg fram emot några timmar på Arcushallen och sporthallen på Björklunda. Friidrottstävlingar lördagen och innebandy söndag. Full helg med andra ord!


Och det gick bra för honom och hans lag! I Arcuskampen tävlade han i tre grenar, 60 m, längdhopp och kula. 60 m vann han klart, längdhopp med en centimeter och i kula kom han 4. Av 4 deltagande. Totalt i trekampen blev han 1 och fick med sig en guldplakett hem! Något stolt kille sover med den i sängen! I innebandyn har de en väldigt sympatisk och duktig kille som tränare. Istället för att räkna mål "räknar" han passningar. Ett väldigt bra sätt för att alltid hålla bollen i rullning och alla får känna på den, istället för att det är några som alltid ska ha den. Sedan hur mycket han egentligen räknar, vet nog bara han. Så självklart blev det lika för båda lagen! Det kanske ska förklaras att det bara var två lag i sonens åldersklass som var anmälda. Hans träningsgrupp bidrog med båda. Men de hade väldans skoj! Och målmässigt vann det blå laget, sonens lag!


Chefen drog iväg ett sms om extrapersonal i helgen, så jag tog lördagnatt. Välbehövligt eftersom jag vabat en del och renoveringen går sakta men säkert framåt. Det betyder att vi behöver en välda massa pengar... Detta har vi åstadkommit idag, jag och barnen! Ful snickarglädje eller vad man säger...     Ligger nu på golvet i garaget!   Lite lister som suttit runt väggarna här, men nu är lite här och där!    Måste ringa lite folk i veckan för att se vad vi ska göra med elementet...


Full fart mot helgen! Ungefär som det är när jag är ledig, tusen saker att göra och för få timmar på dygnet! Snart är det dags att använda några av dom för sömn.


*rolig slutknorr*

Av Maggan - 5 mars 2012 22:16

Vilken helg!   


Men om vi börjar med veckostarten som egentligen inte var så farlig. Två dagskift då jag faktiskt fick fundera lite. Ibland kan jag bli lite imponerad av chefens tålamod och klurighet där han lyckas plocka fram mina kunskaper! Det är ganska trevligt men lite jobbigt med 12 timmars tankeverksamhet. Det var måndag och tisdag... Onsdag var nog inte så händelserik tror jag. Jag kommer inte ens ihåg vad vi gjorde... Något man ska fundera på? Ingen fara än tror jag!


I torsdags var dottern på dagis en sväng, de åkte iväg och såg Alfons på bio. Trevligt! När jag hämtade henne ville hon som vanligt inte följa med... Vi var kvar en stund och surrade lite, och när vi skulle hämta brorsan på skolan hade de inte hunnit komma tillbaka från friluftsdagen. Dottern var lite trött och grinig, men det brukar hon vara efter dagis. Eller förskolan, men i vår värld heter det dagis. Nog om detta! Jag lirkade med henne till badhuset där vi kollade vad de har för öppettider under sportlovet. Vi hade inte sett någon buss, men började ändå smyga tillbaka till skolan där sonen mötte oss. Vi hade missat den totalt! Men vi åkte hem och packade ur ryggsäcken och mös på en stund. Dottern hade somnat på soffan. Det var läge att börja ladda för friidrottsträning och läge för middag. Jag försökte väcka tjejen och få i henne lite mat, men hon stenvägrade. Och så klart hade hon feber... Blixtinkallade svärmor som kunde åka på träningen med sonen. Dottern sov hela kvällen, tror till och med att vi bar henne till sängen där hon fortsatte att sova. Jag tror hon sov 15-16 timmar på raken! Men så är hon en som sover sig frisk. Men hon kunde inte vara på dagis fredagen när jag egentligen skulle sova... Sonen hämtades och barnvakten vi kallar TV kallades in. Dottern var då feberfri och pigg som vanligt. 

Själv hade jag laddat för att jogga/lunka/löpa till jobbet men fick planera om eftersom dubbarna gick sönder! Snabb middag med maken och hans bror med medföljande son som var på besök från Ungern ett par dagar. 

Natten förlöpte väldans lugnt och jag kunde åka hem till uppblåst madrass i skrubben! Exotiskt så det förslår...


Sova en stund och sedan iväg till svärmor för middag. Hinner inte med   eftersom jag åker iväg till jobbet. Under tidig natt får jag ett sms av maken. Bara det är historiskt, eftersom han ogillar sådan hårt. Dottern hade kräkts ner hela sängen. Helvete! Bara hålla i sig och hoppas att det inte smittar! Men jag hörde inte nåt mer under natten och jag tog hand om sängkläderna när jag kom hem på morgonen. Det gick fint för en som titulerat sig själv som emetofob ett tag. Det var riktigt jobbigt faktiskt. Googla om ni inte vet vad det är. 


Efter två fantastiskt lugna nätter skulle vi elda ner och stänga av förgasaren. Lite repstopp och rengöring var planerna för den här veckan. Och jag skulle elda ner, och då menar vi minska mängden bränsle till förgasaren. Och det gick väl hyfsat. Lite sakta men jag gör hellre så än att gasa och jag inte har kontroll på vad som händer. Det kanske kommer med tiden! Det är ju inte så ofta vi gör så här numer! Att sedan ta hand om allt som kommer efter att vi stängt av själva matarpumpen klarar jag inte riktigt själv ännu. Jag gick ner i tryck lite för snabbt, och kylningen hann inte riktigt med. Men då vet jag det till nästa gång, och jag hoppas vi får göra denna manöver någon fler gång i lugn och ro.


Eftersom hon kräktes lördag kväll kunde hon inte vara på dagis idag, och sonen fick oxå vara hemma. Efter att jag jobbat natt och skulle behöva sova någon timme... Tack till kollegan som kunde komma lite tidigare så att jag kunde åka hem och sova lite! Och tur att ungarna kan tro sig en stund vid tv och dator innan det krisar med frukost.


Vi har hunnit vara ute lite idag och testa skidor. Vi skruvade lite bindningar, grinade lite och gjorde stora framsteg! Som vanligt rök dottern och jag ihop lite men det rätade upp sig. Men jag fick mig en liten tankeställare. Hon känner sig undanskuffad av storebror! Inte lätt alltid när man både vill och inte vill göra allt på en gång...

Ikväll när hon somnat på soffan skulle jag bära upp henne. Hon vaknade till mitt i trappen och mumlade *älskar dig*. Och då brast hjärtat! Mina ungar är bäst!    


Men nu verkar vi vara på benen, fast man kanske inte ska ropa hej ännu? 


Kanske dags att sova nu? Men det är liksom lite svårt att sno tillbaka dygnet efter tre nattskift.

Natt natt!

Av Maggan - 1 mars 2012 21:45

Maken borta idag, sonen ska på friidrott och dottern blir sjuk. Har bara haft feber idag men inte ätit egentligen någonting. Det blir nog inte dagis i morgon i alla fall. Som det ser ut nu blir det nattjobb ändå!


Renoveringen har stått still idag, om vi ska riva vägg och grejor måste vi ha rörkrökaren först. Lite problem där när det fortfarande är minusgrader ute då vi förmodligen måste tömma värmesystemet. Det ska visst inte lukta hallontårta heller... Och ta ett tag att lufta systemet. Det är inte bara ett som ska göras! 


Idag har jag dock skickat iväg papperna till CSN, så nu får vi väl se hur mycket de ska ha tillbaka i klumpsumma. För jag antar att det blir så. Hoppas på att jag får tillbaka shitloads med pengar på skatten! Eller ärver någon okänd släkting (och jag får arvet själv, men ni behöver inte vara oroliga resten av familjen - ni får oxå en smärre summa). Eller vinner på någon bortglömd lott eller vad som helst! Det är inte en ekonomiskt rolig vår detta! Men fint blir det!


Snart knoppardags, ska bara relaxa lite. Som om jag gjort nåt annat idag!

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards