nujavlar

Alla inlägg under november 2011

Av Maggan - 30 november 2011 22:16

Eller trevligt, hade jag väl tänkt att tonen skulle vara för detta inlägg. 


Maken borta, sonen borta i helgen som var. Jag och dottern gick på stan halva fredagen, dottern hos min pappa i lördags, mamma följde mig på stan. Fest på kvällen och det var väldans trevligt! Inte lika trevligt i söndags...


Ingen aning egentligen om vart måndag och tisdag har tagit vägen, men idag är det onsdag. Mellisbad som vi fick vara med på trots att vi inte skulle. Missuppfattning av mig och en sur, grinig och otrevlig dam i kassan upplyste mig om. 


"Mamma det kliar". Och medicinering. Jupp, springmask is in da house... Någon som har solhimmel hemma? Äggen dör av UV-ljus...


Sov så jäkla gott!

Av Maggan - 25 november 2011 20:50

Kommer inte ens ihåg när jag skrev senast. Jag har jobbat en del och haft fullt upp de dagar jag inte jobbat. Så kan det bli ibland!


Nu har jag en dotter som ligger och tycker att jag ska komma och lägga mig... Hur förklarar man för ett barn att mamma får vara vaken längre, och har ungefär en miljon grejor att göra innan hon kan sova? Blogga känns inte som en grej man "måste" göra! 


En grej jag måste göra förutom att stöka av köksbordet som ser ut som ett bombnedslag, är att skruva ihop symaskinen... Jag skulle fixa lite grejor till sonens overall och sy lite gummiband. Det ville inte symaskinen! Nålen/maskinerier fastnar när nålen är högst upp och längst ned och jag skruvade bort alla lock jag kunde hitta. Däremot vågade jag inte skruva bort något ur maskineriet... Inga konstiga nötskador eller annat som såg konstigt hittade jag. Nu ska jag skruva ihop den och överlämna den till pappa i morgon så får han ta en titt. Maskinen är väl sisådär 36 år gammal, så den har full tillåtelse att vara lite trött!


Efter en heldag på stan kan man ju tycka att dottern oxå borde vara det, men icket! "Mamma när kommer du???"


Bäst att börja göra mina måsten då, så jag blir klar nån gång!


Natt natt!

Av Maggan - 16 november 2011 21:03

Heter det "wördfåjd" eller "wördfjud"???


Och jag har tränat lite!


God natt!

Av Maggan - 16 november 2011 20:39

Ska man egentligen simma mot strömmen, försöka vara en egen individ och tro på sina egna val? Nu har jag gjort som hälften av sveriges befolkning... Jag har beställt en sån här! Synd bara att jag jobbar natt i helgen när den förhoppningsvis har hunnit komma. Jag hinner alltså inte mysa som jag borde! Men det kommer väl fler lediga dagar?


Igår var INTE en sån dag! Nog tufft med en 60-timmarsvecka kan tyckas, men det tyckte inte våra grejor på jobbet... Efter 12 timmar framför några dataskärmar i försök att få igång en del av rörhögen utomhus, tyckte rörhögen inomhus att det var dags för den att få lite uppmärksamhet. Jag åkte hem kring 11, 5 timmars övertid, och då var min kollega kvar säkert någon timme till. Jag hoppas verkligen att det går bra för dem på jobbet nu! Vi har liksom inte tid med att det ska jävlas så mycket till. Det går ju så himla bra när grejorna är igång!!


Mina självstudier i fotografering fortsätter. Jag glömmer ju hela tiden att man kan göra en massa inställningar, typ kompensera för ljus och mörker direkt i kameran och sånt. Nu har jag lärt mig lite mer om vitbalans. Än så länge har jag inte gått in och finjusterat balanseringen, utan använder mig av en ganska enkel genväg. Inte helt korrekt, men det funkar. Man kan fota något vitt (om man nu ska vara noga finns det ett speciellt papper med en speciell ton man ska använda för bäst resultat) för att kameran själv kan kompensera för ljuset. Här är ett exempel på före och efter "vitgrejfotoförvitbalans". Men som sagt, ingen ljuskompensering och än så länge ingen bildbehandling...     


Nu är det kvalitativ tv - Greys anatomy!

Av Maggan - 14 november 2011 20:44

Idag har hormonerna landat verkar det som. Eller så är det bara att jag träffat lite annat folk... Ganska lagom med aktiva människor idag på jobbet. Det var ett gäng där, men de höll sig lite på avstånd idag. Start av förgasaren och lite handpåläggning där. Det sista som gjordes innan vi åkte hem var att starta kompressorn. I morgon kanske det blir produktion av BioDME. Det skulle vara trevligt!


Eftersom jag jobbat idag, har det egentligen inte hunnit hända så mycket i mitt liv. Största skillnaden jämfört med igår är att jag inte ville slå sönder något idag. Och världen var inte mot mig. Jag fick tvärtom visa att jag faktiskt kan litegrann!


Puss och kram! 


Vad tycker ni förresten om den nya layouten?


Av Maggan - 13 november 2011 17:18

Nästan... Jag vaknade i morse med känslan av att vilja slå sönder något. Världen slog tillbaka... Men jag lyckades ta bort kork/plastmattan som var på översta trappsteget och början på vår renovering är igång! Synd bara att det är typ 12 trappsteg kvar... 


Min helvetesdag började som sagt när jag vaknade. Vad det beror på kan bara gudarna veta, men redan igår gick jag med en irriterad känsla i kroppen. Middag hos svärparenteserna och kom på mig själv med att vara irriterad över att det tjatades om att sonen måste spela hockey. Idag har jag själv tjatat om handboll, så jag är inte ett dugg bättre själv. Ingen av sporterna verkar tilltala sonen längre. Vi får väl se om han över huvudtaget vill fortsätta med nåt. I morse vägde jag mig och landade kring 77, vad exakt har jag förträngt men jag tror det var så. Vid frukosten lyckades jag spilla tekoppen över mig, och fick det mesta på handleden. Ståendes under kranen med bränd kroppsdel och grinandes över att allt bara skulle jävlas kommer sambon ner och får en halvchock! Som sagt, hoppas att det bara är hormonerna som spökar och inte nåt annat! 


Jag har fått avreagera mig lite idag, så det känns ändå ganska skönt. Trappen har fått sig en omgång, och jag har lyft ur resårmadrasserna ur vår säng och dammsugat dem. Fy fan vad vidrigt man sover i! Jag vill ha en tempursäng i julklapp, hör ni det?!! Sen när vårt kök är klart vill jag ha en äppelgrön Kitchen Aid. Lagom till jag fyller år blir bra. 


Som vanligt är det tvätta, städa, laga mat och sånt krafs när jag är ledig. Det ska faktiskt bli trevligt att åka på jobbet i morgon. Träffa lite annat folk och få göra lite andra saker. BTW så är godkänd BioDME producerad och körts till tank! Ännu en milstolpe avklarad! Nu ska vi bara försöka ha kontinuerlig drift några veckor... Jobb nu måndag och tisdag förmiddag, sedan är det natthelg. Onsdag eller torsdag ska jag ringa runt till firmor som säljer kök och ledstänger (och trapprenoveringsgrejor). Hur mycket skulle hända om projektledarna verkligen sade upp sig??


Måste ta tag i onsdagen när vi kommer hem från Ungern oxå... Jag ska jobba enligt schema, men vi kommer hem onsdag kväll (om jag inte lyckas komma mig hem tidigare) och det är visst svårt att dela på sig och vara på två ställen samtidigt! Jag kanske åker på att ta nyårsdagen, men det gör jag så gärna. 


Nu ska vi se om jag kan göra om lite design här på bloggen. Känner att jag behöver lite tid för mig själv en stund.

Av Maggan - 6 november 2011 22:04

Vi har tillverkat BioDME på jobbet! Sist jag jobbade nattskift lyckades vi köra egentillverkad metanol genom den sista reaktorn, rengöra det som kom ut, BioDME, och sedan skicka den vidare till en tank som vid full produktion rymma ett dygns resultat! Det är vi fasen först i VÄRLDEN med! Köra metanol i sista reaktorn har gjorts tidigare, men försöket var tvunget att avbrytas och resultatet brändes upp i facklan.


Detta firades med ett restaurangbesök med hela familjen, och när ungarna knoppat korkade vi upp champangen! Jo, jag hade faktiskt handlat, men inte speciellt till detta tillfälle. Inte till nåt speciellt tillfälle alls, faktiskt, utan bara när vi ville känna oss lite lyxiga. 


Hmm, mer då? Jag har fått lite ny träningsinspiration och försöker hitta fler tillfällen att åka iväg. Jobbar natt nu måndag och tisdag, så nästa sväng blir spinning och core på onsdag. På torsdag blir det stressigt, men jag ska ändå iväg på funktional moves. Ett pass där hela kroppen engageras både styrke- och kontidionsmässigt. Kanon!! Riktigt jobbigt trots att det inte känns som det just när man är där. Jag ska äta lite mycket bättre denna gång, förra svängen höll jag på att trilla omkull typ hela tiden. Inget blodtryck och för lite näring och energi i kroppen är ingen hit! Annars är det mest sonen som tränar...


Idag var det ingen träning utan björnligan. 4 matcher på drygt 3 timmar, jag förstår att han inte ville på någon handbollsträning i eftermiddag. Istället blev det paltkok! Åh, så gott! Och jag blev sugen på en sån här. Fatta vad snygg den skulle vara mot det svarta och vita köket! Och matcha min gröna kolsyremaskin   Hoppas nu bara att det visar en Kithen Aid i färgen "applegreen"... Med stora tillbehörspaketet kostar den endast 7000! Som hittat! Eller inte... Varför ska det vara så jäkla dyrt med bra, snygga grejor????


Såg att de gjort om bloggen lite, det har inte jag än så ni får ta det som det är! Invägning och -mätning i fredags, och jag börjar närma mig målet! Fast efter dagen idag blir det svältkost några dagar... Kanske...


Annars har det varit en riktigt bitter helg, jag och maken har varit allmänt griniga... Då passade vi på att röja lite i garaget och ställa undan trädgårdsmöblerna. Någon som har tips på en liten förrådsbyggnad till salu eller som kan bygga en snabbt och lustigt? Eller kanske en container... 


Knoppardags, ska bara uppdatera viktstatistiken först!  


 

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards