nujavlar

Alla inlägg under maj 2011

Av Maggan - 31 maj 2011 22:08

PMS-fas sväller man lite. Eller hur? Nytt mätningsförsök om en vecka! Fast då har vi varit i stugan några dagar... Hur man än vänder sig har man arslet bak! Ingen idé att mäta sig då va? Men löpardojorna ska med! 


Nu ska jag sova, börjar jobba 05.30 i morrn

PMS

Av Maggan - 31 maj 2011 20:57

Jupp, då städas det i mitt hus! Men fönsterna är fortfarande otorkade..



Hinner inte fixa med nån snygg grej till vikten idag, så det blir old fasion way.

76kg, 85 midjan, 102 över höfterna och 107 runt baken. Bara nu inte halsontet förstör så att jag kan ut och springa lite.


Nu House!

Av Maggan - 30 maj 2011 22:38

Så länge det är fint väder är jag dyngpeppad!


I morgon blir det invägning och -mätning. Jag ska se om jag får till någon snygg spaltgjej eller kurva eller nåt. Tänkte göra samma grej kanske varannan vecka eller den sista varje månad eller nåt.



Att man kan vara så effektiv när man är trött! Mer kommer i morgon...



God natt

Av Maggan - 24 maj 2011 20:44

Kommer ni ihåg den här


Tvätta och vaxa bilen - CHECK

Kratta gräsmattan - 1/8 CHECK, helt klar CHECK

Plantera blommor (krukväxter) - CHECK

Plantera rabatten

Handla - CHECK

Storstäda

Torka fönster

Jobba - onsdag, eftersom jag har ledigvecka och har bytt ett skift.

Träna - CHECK, i alla fall en vända. Kanske blir det en eller två till. Har inte blivit något mer... Det kom valborgsfirande och krasslig dotter ivägen. Fast nu är det jag som är krasslig...??


Så såg den ut senast jag använde den, sedan glömde jag bort den till idag... Ska vi se vad som är gjort sedan sist?


Tvätta och vaxa bilen - CHECK

Kratta gräsmattan - 1/8 CHECK, helt klar CHECK

Plantera blommor (krukväxter) - CHECK

Plantera rabatten

Handla - CHECK

Storstäda

Torka fönster

Jobba - onsdag, eftersom jag har ledigvecka och har bytt ett skift. Det har blivit några fler skift...

Träna - CHECK, i alla fall en vända. Kanske blir det en eller två till. Har inte blivit något mer... Det kom valborgsfirande och krasslig dotter ivägen. Fast nu är det jag som är krasslig... Lite mer träning och några stavgångspass har det blivit. Däremot inte så mycket löpning som jag tänkt att det skulle bli. Vädret har inte varit så roligt... 


Invägningen går väl hyfsat, stadigt runt 76. Det var å andra sidan längesedan jag mätte mig, men jag tror inte att det är så stor skillnad jämfört med sist.


Utcheckningsarbetet på jobbet fortsätter, och det har aldrig varit så nära start tidigare som det är nu! Som det ser ut nu har jag några dagars ledigt, och det ska i ärlighetens namn vara ganska skönt att vara hemma när det är en massa stirriga människor stressar över ens axel!


Jag har börjat vänja mig med glasögon, och idag har jag faktiskt haft nytta av dem! Det går mycket lättare att klippa naglarna på kidsen, när jag inte ser dem i "dubbeltryck"


Nu är det House, och jag tackar för mig!

Av Maggan - 19 maj 2011 21:08

Jag har fortfarande en klump i magen när jag tänker på måndagen. Det var inte kul, och att svika sonen så. Däremot mår jag mycket bättre, sambon har kommit hem, jag har fått vara iväg och träna både igår och idag, och även om det var varit riktigt skitväder på förmiddagarna har ju kvällarna varit helt underbara!


Det som är kul/tragiskt att se är besöksmängden beroende på vilken rubrik man har! Något som antyder att det blir ett arg inlägg, eller något som kan bli en bikt eller bara gnäll gör att det är betydligt fler som läser än en vanlig tråkig rubrik. Är det så det är? Man, jag gör det själv ibland, läser man om andras icke-välmående för att inse att man inte har det så jävligt själv? Kan man inte glädjas med medmänniskorna när de faktiskt har det bra? Eller räcker det då med att läsa statusen på fb? Själv har jag "mina fasta bloggar" jag läser, oavsett vad som skrivs. Däremot skulle det vara trevligt att läsa nya inlägg lite oftare!


Härom dagen hade vi celebert besök, två domherrar kom till vårt fågelbord och åt!   Jag har hittat ett program för bildredigering som vid första anblicken verkar lättare att hantera än PS och andra dyra program. Kanske inte bäst redigering, men det funkar!


I fredags åkte vi upp till stugan jag, pappa och kidsen, med lite virke till friggebodan vi ska bo i. Där har vi en årligt återkommande hare, som jag verkligen hoppas får vara kvar ett tag till!   


I morgon ska vi handla isolering och lite annat grejs som vi ska åka upp med. Sedan blir det kalas hela helgen, sonen fyller 6 år! Det är inte klokt vad tiden går!

Av Maggan - 16 maj 2011 12:38

Fy vilken skitdag!


Pissväder när jag vaknade. Tänkte inte mer på det. Sonen kom och låg en stund i vår säng på morgonen - mysigt!


Vi klev upp och det tog ett tag innan vi fick i oss frukost, tvättstugan var tvungen att gås igenom lite lätt för att se vad för kläder som kidsen kunde ha idag. Det visade sig att allt de behövde var i garderoberna... Men nu har jag sorterat upp det som är rent. 


Ungarna har fått parkera vid datorn på förmiddagen, själv har jag lagat kläder, vikt ihop sängkläder och tvättat lite till. Trött, ont i huvudet, allmänt intepåtopp idag. Läser lite på fb och inser att sonen skulle ha fått vara på 6-års på inskolning med lunch idag. Känner mig som en usel mamma sedan dess...


Inser att jag är ganska slut efter att ha fått tänka åt fyra pers i en vecka, samtidigt som vi har haft fullt schema varje dag. Igår höll jag på att glömma bort att dottern skulle på kalas. Såg paketet på golvet i köket och insåg att vi hade en timme på oss att duscha, äta lunch och klä oss! Lämna dottern på kalas och åka iväg med sonen för att handla inbjudningskort, shit vad dyrt det är med kalas! Fast man behöver kanske inte ha tallrikar och muggar med samma tema som inbjudningskorten... Hem och skriva, kolla upp var alla bor och sedan ta räserbilen och köra runt halva Öjebyn för att lämna dem. Hämta dottern på kalas, fixa mat, tvätt och sedan se 3kr förlora mot ett betydligt mer taggat Finland i VM-finalen.


Så har det varit i en vecka. Är det konstigt att man är lite trött???

Räddningen var nog att vi drog till stugan i lördags och grejade med reglar och panel till friggeboden. Sedan några timmars "ledigt" där vi letade mask och satt på bryggan med kusinerna och metade säkert en hel kvart! 


Nu ska jag lägga mig och sova några timmar så kanske det känns bättre... Ska ut natt inatt och i morgon natt. Hoppas jag kan sova mer den här svängen!


Överochut

Av Maggan - 13 maj 2011 21:37

Så glad man kan bli av en kommentar! Det behövdes verkligen lite pepptalk idag! 


Du verkar ha en kanonkondis och jobbar verkligen hårt på det där med motionen! Jag tycker du förtjänar att känna dig nöjd och glad över hur duktig du är! Oavsett vad vågen visar att din tyngd mot jordskorpan är så kommer du att vara den vackraste brud din make kan tänka sig!  Många kramar! Kusse Musse från Gällivare! :-)


Efter två nätter på jobbet, dåligt med sömn i tre dagar och fullt schema idag krävs det inte mycket... Tack så mycket kära kusin!!!


Pappa och jag var iväg på brädgården och handlade delar av innerväggar idag. Isolering och en del beslag kvar. Och ett fönster, ska bara övertala min sambo om att vi behöver ett litet på ena långväggen, så att man får se solen på förmiddagen! Visst går det att sätta in ett senare, men det är lite lättare när man inte har en massa isolering ivägen...


OCH MINA NYA SKOR HAR KOMMIT!!! Och de sitter som en schmäck! Så himla nöjd! Det är inte varje dag man har 7 par skor på jobbet... 


Förhoppningsvis bär det av till stugan i morgon för att lasta av lite och se vad som behövs mer innan vi kan börja skruva. Sonen är snorig och känns så klart lite varm idag, så varför ska vi kunna åka till stugan i morgon? Bara hoppas att han är pigg i morgon. Vi får ta en vilodag på söndag och måndag förmiddag, för sedan är det nattjobb två nätter igen.


Sambon är ju borta ett par dagar och jag har försökt skypa en massa, men inte lyckats få tag på honom. Idag hann vi prata två minuter för det var lite folk som väntade på honom i/på väg till bilen då de skulle iväg där han är. Då tyckte jag att det var lika bra att vi hörs när han kommer hem, för vi kan aldrig få tag på varandra ändå. Ja, jag blev lite irriterad. Kan bero på att jag är ganska trött... Blir en tidig kväll ikväll och det ska bli så skönt att sova och ha ungarna snusandes i rummet bredvid!


Men hey! Tre Kronor är i hockey-VM-final! Dock när jag skulle se greys jag trodde vi spelat in i veckan i periodpauserna upptäckte jag ju så klart att det inte var inspelat. Och det kostar 19 spänn att se på webben! Spelar in på söndag istället... Fattas bara att tv-datorn packar ihop då...


Snart är det dags att sova. Ska bara se om det blir Finland vi möter i finalen på söndag... 


Puss och kram

Av Maggan - 10 maj 2011 21:46

På min önskelista finns  . Kanske inte en grön, men jag vill ha en sån. Det har jag velat flera år, men det har inte blivit av. Utsikten ska jag inte klaga på! Strålande sol och riktigt härligt att ligga och gunga!         


Ett-årskalas idag, så halva dagen har spenderats på annan ort. Innan det hann vi både handla och städa övervåningen. Det var en match att få bort legot från golvet, att dammsuga och skura gick ganska snabbt, men att få ner legot från sonens säng så att jag kunde bädda rent i bådas sängar.



Det här med vikt och en slankare kropp då? Just nu går det riktigt tungt... Jag gick ner ett kilo drygt på en vecka, men sedan har jag gått upp ett igen. Fortfarande några hekto minus, men det är INTE BRA! Måste sluta baka bullar och handla hem en massa skit. Dricka mer vatten och äta mindre kolhydrater. Hur svårt kan det vara??? 


Jag har beställt skor och om det blir nåt två klänningar som det inte skulle skada om jag hade en lite slankare figur. Det finns sedan några i min garderob, tror jag ska prova lite kläder när jag får tid! Nu är det tid för sängen, kudden ropar på mig... Puss och kram!

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards