nujavlar

Alla inlägg under september 2011

Av Maggan - 27 september 2011 20:48

När jag hämtade kidsen på skola och dagis idag träffade jag två "fröknar" och pratade lite. De tyckte jag blev tjusig i håret, och jag tackade och bockade. Konstaterade igen att det var dags efter ett rejält tag sedan sist. Ena fröken såg ut som ett frågetecken, och jag berättade att jag gift mig med min numera käre make. Då berättade den andra fröken att de varit ute på promenad, och var vid kyrkan precis när vi skulle ta kort. Barnbarnet som följde med henne ville gärna gå på vigseln, så att hon fick se prinsessan igen! Och det får vi väl ta som ett gott betyg! Tack frissan och sminkösen!!









 


För övrigt har jag shoppat lite idag, en ny vinterjacka som var rätt nödvändigt eftersom jag inte hade någon "riktig" och ett par brallor som jag hoppas ska räcka lika länge som mina favvisar som kanske är 12-13 år gamla eller så!


Tack och god natt!


Och frissan och sminkösen, vill ni ha lite referensbilder är det bara att höra av er!

Av Maggan - 26 september 2011 20:51

Lyxade till det och åkte till min favoritfrisör idag och gjorde om kalufsen och gick ner ett halvkilo eller så på köpet!

Före första klippet   som gjordes ganska effektivt genom att dra ihop håret i en tofs och helt enkelt klippa av den. Gjorde så där 10-15 cm från start, och gav en liten hint om vad som skulle bli. Och bara det gjorde en klar förbättring än 10 sekunder tidigare! Färgen blandades och började målas i  . Jag tror det bästa med att gå till frissan är nog att få håret tvättat! SÅ JÄKLA SKÖNT!! En fotmassage och lyxen är fulländad! Efter dryga två timmar kom hennes kollega upp och blev helt lyrisk! Och det ska tydligen vara väldans svårt... Men när resultatet blir så här  är det inte svårt att förstå!!


Höstens första träningspass avverkades idag, och jag började med att jogga/springa 30 minuter och det blev ca 5km. Sedan fick jag en shock... JAG HAR JU INGA MUSKLER KVAR! Det tar på att vara sjuk en månad och inte kunna springa... Det var väl fem veckor sedan sist? Typ...


På vägen hem svängde jag förbi en kompis och "gjorde upp". Hon var inte hemma, men väl hennes karl. Han funderade länge och undrade om jag hade nya glasögon. Njaää tyckte väl jag. Men då kanske du inte har haft dem så ofta? Jo, jag har dem jämt. Har du gjort nåt med håret??? Inte lätt att vara karl och ska komma på vad som förändrats...


I övrigt har dagen bestått av tvättande. Och matlagning. Det har som varit fullt upp!


Tack och godnatt! Snart kommer invägning men inte idag.

Av Maggan - 21 september 2011 20:56

Det är en första gång för allt!


I morse när vi skulle iväg med sonen till skolan ville inte bilen starta. En TOYOTA! Det har aldrig hänt förut! Lilla paniken när vi skulle iväg kvart över 8. Ganska normal tid om man ska köra bil. Tio minuter för sent om man ska cykla. Men jag tror aldrig ungarna har varit klara så snabbt någon gång i världshistorien! Jag skyndade mig att ringa skolan och säga att vi skulle komma sent. Nåja, vi laddade batteriet i bilen och nu går den som ett skott igen!


Helgen som var, var det "nationella luskamningsdagar" i Sverige. Har ni missat det är det DAGS ATT KAMMA ERA BARN!!! Jag vet inte om det är brist på respekt mot andra barn och föräldrar, eller om föräldrar som inte kammar sig själva och sina barn bara är KORKADE! Löss känns ändå som att det är rätt enkelt att få bort. Jämför med springmask som är ett helvete så... Men det är så onödigt! Jag har kammat våra stackars barn två gånger idag. Varför då??? Jag har köpt en kam med hårdare och tätare tänder. Tack och lov har jag inte hittat nåt än!


Nu ska jag sätta mig i soffan och lyssna på regnet. Så mysigt när det slår mot plåttaket! Det bästa hade ändå varit att sitta i stugan, brasa i öppna spisen (innan kaminen åkte dit), tända ljus och att sitta vid bordet eller i soffan och läsa. Eller att sitta vid grillplatsen under taket. *drömmer mig bort*


Mystajm!

Av Maggan - 19 september 2011 20:37

Halva ledigveckan har gått, och jag vet inte riktigt vad jag presterat. Å andra sidan har jag gått en del, hela tre gånger! Men att gå bränner inte så mycket kalorier på att gå utan stavar. Det verkar som att jag slutat hosta, men är inte riktigt i form. Stavpromeader blir det nu, och kanske någon kortare löpvända på grisan. Men det börjar vara lite mörkt... 


Jag och dottern var på teater med dagis idag, och det var faktiskt riktigt bra! Massor med roliga sånger och rutinerade "skådisar". Den här lilla tjejen var oxå med:   . Det var även en liten test av min telefon, men det blev väl inte bäst med motljuset precis bakom motivet... Däremor tycker jag att ni ska åka till Biblioteket i Öjebyn och kika på min (och mina systrars) gamla bildlärares utställning. Man blir grymt sigen på att fjällvandra och vara ute i naturen! Helt otroligt tjusigt!


TADAAAA!!! Vi har bott i huset i fem år nu, och idag har jag klippt gräset för första gången!! Ja har iofs kört trimmer några vändor, och det är lite roligare med bensindriven än eldriven historia. Lite mera kräm i grejorna! 


Nu idol! I morgon Jägarna 2.


Vikten håller sig nu stadigt kring 76 och strax under. Mycket mer självdisciplin och jag plockar ett kilo till innan jag hinner blinka (eller nåt)


Puss och kram! Iväg till bibblan nu!

Av Maggan - 15 september 2011 20:59

Jag hade hämtat kidsen hos barnvakt och var på väg hem. Helljus + fjärrljusen på och det reflekterade ganska duktigt i skyltarna... Vackertjejen i baksätet! Underbarakillen satt bara och gäspade... Ungarna fick bestämma vägen hem, och jag sa vid en korsning att vi måste svänga, annars skulle vi hamna på bilprovningen.

- Vad gör man där?

- Man kollar lampor, bromsar och så att bilen är säker. Att den är frisk typ.

- Kan bilar bli sjuka mamma??


Nu har jag långhelg, ända till nästa fredag! Varenda dag har minst en punkt på listan tror jag. I morgon ska det fixas pass till att börja med. 


Idag har jag fått operationstid! Och värsta listan på hur jag ska duscha och tvätta mig och klä mig dagarna innan. Snurrigt... Jag höll på att få dåndimpen när jag såg brevet! Två sidor instruktioner för en jäkla metallflisa i fingret!


Tur att kidsen lyser upp ens dag!


Puss och godnatt! Invägning kommer en annan dag när jag fått bort pluggen i magen.

Av Maggan - 12 september 2011 20:59

Nu har jag hostat sedan förra inlägget. Dock har jag slutat med mediciner (Mollipect och Nipaxon) och det är ju skönt. Visst hostar jag än, men nu lossnar det grejor! Jag hoppas ni antecknar nu!


Då ska vi se... Tisdag förra veckan var jag ute och sprang. Eller var det onsdag? Vad har jag gjort  sedan dess då?? Ingen aning faktiskt... Just det, monstervecka på jobbet. Måndag och tisdag dagskift. Ledig onsdag och torsdag och sedan natthelg. Jobb tre nätter på raken med 12 timmar per pass tar på. Jag har nog kunnat sova hela dagen om jag fått det. Men jag ska ju sova inatt oxå!


Kära mamma kom över med dryga 9 kilo köttfärs i kväll, och jag bjöd tillbaka med en klippning. Det var lätt värt! Och så fick hon låna vår tvättmaskin, deras pajade igår! Livet blir lätt kaosartat utan den, några dagar utan skulle få vår tvättstuga att svämma över och ungarnas garderober att gapa tomma! Jo, vår gick sönder för ett tag sedan och jag var rätt snabbt och handlade nytt...


Annars då? Pissväder så det skriker om det. Vågen går stadigt neråt, förmodligen inte ikväll eftersom jag varit på tupperwareparty hos en kompis som är alldeles för bra på att baka. Lite karaktär visade jag och tog bara pyttesmå bitar! Jag bokade in en demo den 18 oktober klockan 18, så ANTECKNA I KALENDRARNA NU!!!


För övrigt väntar jag bara på att bli frisk så att jag får börja träna utan att hosta ihjäl mig.


Så här trevligt hade vi det på kick off! Soligt och varmt!  

Av Maggan - 6 september 2011 21:12

Ikväll ska jag ta mig en rejäl sup hostmedicin! Fy fasen vad less jag är på att hosta så andra blir rädda utan att jag får upp nån dynga ur lungorna! Jag var förbi på företagshälsovården idag, men snabbsänkan visade inte på någon lunginflammation i alla fall. Men inte vet jag om det blir så mycket bättre med tiden! Inatt har jag hostat precis hela natten. Min stackars käre make har sovit lika lite som jag och funderade starkt på att låta mig sova på soffan... Nipaxon it is tonight!


Just nu ser jag RSM (rör och svetsmontage) spela fotboll mot Sverige! Fast det var visst ett annat land, och inte en av firmorna som svetsade ihop vår plåthög på jobbet... Jag oroar mig även för invägningen i morgonbitti.


Vi var på kick off helgen som var och det var väldans trevligt! Nog så trevligt kanske, för det blev inte så himla mycket sömn... Fredag var ganska städad, en hel resdag tar på. Konferens/föreläsningar/jobbdragningar på det drog inte ifrån! Intressant men kanske inte så att vi satt och asgarvade direkt. Surr och prat och knoppardags. Jo, när vi kom fram till Utö fick vi en guidad tur i Gruvbyn där guiden berättade om någon storfräsare som gillade bilar. När bilen tappat både säten och motor, och hästen inte ville dra bilen längre, satte storfräsaren en massa raketer och grejor där baksätet skulle ha varit. Bjöd in hela ön på nyårsfirande, tände på och skickade bilen ner i   som är ca 250 meter djup och på den tiden inte fyllt med vatten. Nu ska det visst ligga 5 bilar på botten!


Lördagmorgon vaknade jag till , kunde stå ute på bron i linne och njuta av solen som skingrade morgondimman. HELT UNDERBART! Det bådade gott för dagen som skulle bjuda på kajakpaddling. Vindstilla, dryga 20 grader varmt, massa glada människor och väldigt olika paddelteknik!


På eftermiddagen hade vi lite grupparbeten och mer dragningar som drog ut på tiden. Vi fick en kort session i bastun och sedan fick vi vänta på maten som var försenad, enkel och himla det godaste vi åt på hela resan. Potgratäng på påse, rostbiff och vanliga grönsaker. Världsklass! När det började närma sig natt åkte jag och en kollega iväg på lokala krogen dit några av oss redan åkt. Där spelades sån där modernt radioskval, och visst var det lite drag. Men jäklar när Maggan (jag) fått önska lite musik! Då blev det riktigt bra ös!!  3 stängde de ner festligheterna och vi skulle cykla tillbaka. TROR NI INTE ATT DEN CYKEL JAG HADE VAR B O R T A?!! Andra gången i sommar jag blivit av med den! Bara att gå tillbaka tänkte jag då... Nä, tyckte kollegan, jag skjutsar! Men se det ville inte jag! Det slutade med att jag skjutsade och vi sjöng Euskefeurat halva vägen, och min telefon fick sedan stå för "spinningmusiken"! Jag kom isäng vid 4-snåret och klev upp igen kring 6... Eftersom jag drack minst dubbelt så mycket vatten som pilsner hade jag inga bakissymtom, men jag var väl lätt trött kan jag nog säga!


Tillbaka till verkligheten! Igår började jag om att jobba efter semestern. Inte helt frisk, och semesterhjärna... Det märktes att några jobbat eftersom de hade betydligt bättre koll på vad som händer och vad som ska göras! Jag tog mig an lite läcktester, lite sånt där som är lätt att göra. Typ tejpa, stick hål och spraya. Bubblar det? Prova dra bultarna lite. Alldeles lagom mjukstart! 


Nu blir det kvälssupen, Nipaxon - here I come!

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards