nujavlar

Alla inlägg under juli 2011

Av Maggan - 31 juli 2011 20:10

Snacka om att luften tar slut!


Igår var det bröllop! I 4 timmar blev jag fixad i håret och sminkad, och jag blev så klart dyngsnygg! Men jag ska kanske börja med möhippan?? Fantastiskt kul, otroligt läcker utstyrsel (njaaaa), men håret och sminket var asläckert! 

Dagen började med en båttur ut till Svinöra där vi fikade lite mackor, drack en del vin och svamlade på lite. Jag fick lite uppdrag som skulle utföras under dagen, bl a spela luffarschack, hitta diverse folk med olika egenskaper, skriva dikter och annat. Lite pinsamma grejor, men inget att egentligen få panik över. Skönt!!! 

Vi åkte tillbaks till fastlandet där vi hamnade på heta hyttan och jag fick göra mitt eget ölglas!   Limegrönt med en silverrand till slut, men jag har tyvärr inte hunnit prova det ännu. Lite tävlingar som slutar oavgjort följde på det och sedan några meters promenad ner till strandkanten där jag får skriva en liten dikt till min blivande make. Kort och kanske inte den bästa, men det var i alla fall nåt. Lite för privat för att vem som helst ska få läsa, så jag väljer att utelämna den! 

Lite lunch hos mina svärföräldrar efter att vi hämtat upp min frisörkompis. Där blir jag sedan piffad, eller vad man nu ska säga... En halvmeter hög frisyr och jag ser ut som Fiona i Shrek. Men alla glada (halvfulla) människor vi träffade på stan stannade och gratulerade och tyckte jag var jättefin! Njaa, men kul var det! Shitloads med vin senare, raglar vi hemåt och somnar gott. Eller?? Vaknar och får ligga i fosterställning några timmar innan jag ålar ur sängen halv 12 dagen efter... SOM ATT JAG HAR TID MED DET!!  Men allt blev klart, så som det kunde bli innan bröllopet igår. Men SHIT VAD DET GICK FORT! Vi hann knappt in i kyrkan så var vi ute igen med en extra ring på fingret. Och tjejen som sjöng gjorde det jättebra! Tack M!! På väg från kyrkan fick vi känna doften av häst, eftersom vi åkte i en Victoriavagn bakom en trygg nordsvensk från Lillberget. Jättemysigt!


Vi fick order om att sätta oss, och alla tände ett ljus och ställde framför oss. Väldigt fint, men rackarns så varmt det blev! Sedan tog vår eminenta/-e toastmadame över och jag höll på att skratta ihjäl mig! På inbjudan hade vi skrivit kavaj som klädkod, och hon kommer med kavaj. Nästan bara... Hon bjöd på en show utan dess like, och jag tror att de flesta tyckte det var skoj! Hon och hennes make gav den kanske roligaste bröllopspresenten - en duett där de framförde Queens "Bohemian rhapsody"! Väldigt uppskattat av gästerna! 

Det var full fart hela kvällen och jag hade kanske lite svårt att slappna av, och jag körde med tjejerna som egentligen skulle ha ett glidarjobb med att vara barnvakt men de fick slava i köket i stället... En kanoninsats! 


Tack alla som förgyllde vår dag!


Idag har jag varit helt knäckt, efter några veckors megastress och gårdagens urladdning, gick luften bara ur mig. Det är dock en hel del som ska fixas, kläder ska lämnas igen, tvättas och kanske lagas, plockas undan, diskas, grävas äppelträd och ungefär en miljon saker till. Det är bara att öka! Förhoppningsvis får vi några sköna dagar i stugan och bara vara. Flugfiskespöt ska definitivt med, och förhoppningsvis får jag någon fisk. Man kanske får flytta sig lite från bryggan, men det kan väl vara nyttigt att vidga vyerna lite?


Rast vila!

Av Maggan - 26 juli 2011 22:08

Man ska blogga direkt, det är bara så... Fick världens uppslag igår, men nu är det som bortblåst!


På lördag är det dags, och jag kan inte påstå att jag är nervös, mest bara stressad. Nu börjar en del bitar falla på plats. De mesta glasen är diskade, alla papper är utskrivna och klara. Bordsplaceringen är klar. Jag har handlat allt till mig själv, sonen har fortfarande inga byxor, jag har färgat håret idag, sambon ska klippas i morgon, dukning på fredag. Måste hämta dukar... Hotellrummet bokat, i SÖNDAGS!

Hoppas nu bara att någon tar med sig instrument och sångröst på lördag! Eller ska man sjunga hellre än bra?


Något vi verkligen borde göra, men inte kommer att hinna är att städa! I morse när jag skulle duscha skurade jag golvet först... Det är ganska grisigt, eller så är jag känslig, när man inte vill gå barfota på sitt eget badrumsgolv...


BTW så gjorde Zlatan ett likadant mål som sonen gjorde på fotbollsträningen idag! Träna borde jag oxå göra...


Invägning i morse; 76,8 kg. Ingen inmätning

Av Maggan - 18 juli 2011 22:21

Så lång tid kan det ta att skriva ett inlägg om absolut ingenting!


Jobb, jobb, jobb... Men nu är det bara 2 skift kvar till semester!! Och det ska bli så fruktansvärt skönt!! Fick bassning av chefen för att jag sa att jag inte var så sugen på att vara på jobbet när kollegan gifte sig... Borsta av sig och gå vidare! Lite kul att jobba ändå, för nu jäklar är det uppstart! Samtidigt ska man inte glömma skötebarnet DP1 med nya cykloneländet...


Vägde in mig i morse, mitt i ägglossning eller vad det nu kan vara. Alldeles för mycket som vanligt, och nästa helg är det bröllop! Mer motion, eftersom jag äter alldeles för mycket gott...


Däremot kommer vadarna i morgon och flugspöt förhoppningsvis på onsdag! Längtar!!


Vi har varit och dubbelkollat en del där festen ska vara, och det ser ganska bra ut. Nu är bara frågan var vi ska hyra in ungarna när de börjar vara less på festen... Lite halvkris har vi, eller så låter vi det bara vara, men vi skulle behöva lite hjälp med kökshandräckning! Någon som känner att de vill hjälpa till, eller vet någon som kan behöva några extra hundringar? Ett alternativ är att låta gästerna själva bära in sina tallrikar i köket, men det känns inte som att jag vill det...


Snipp snapp snut, så var dagen slut!

Av Maggan - 14 juli 2011 21:49

Jag har så lite att skriva om, så det är knappt lönt...


Planeringen fortskrider, låtlistor påbörjade. Chaffis fixad, nu är det bara bilen som fattas. Från festen alltså. Hur folk ska ta sig dit har vi inte funderat över ännu. 


Att stå och kasta med flugspö för första gången idag med en halvtrasig axel var väl kanske inte dagens mest briljanta idé, men det var riktigt skoj! Nu väntar jag bara på att mina egna grejor ska komma med posten så att jag kan stå på gården och testa lite. Måste snart till något vatten för att testa på riktigt innan det bär iväg med proffset...


Igår var jag iväg på en löprunda, femman på grisan och det gick inte lätt! 6 minuter och 22 sekunder per kilometer lämnar mycket att önska, men jag tog mig i alla fall iväg! Jag ska försöka jogga till svärmor och svärfar i morgon efter jobbet, så blir det middag där. 


En trevlig jobbhelg framför mig, fredag, lördag och söndag hela dagen. Sedan är det bara två nattskift kvar till semester! Och det ska BLI SÅ SKÖNT!!


God natt, klockan ringer om 6,5 timmar...

Av Maggan - 5 juli 2011 20:36

Tur att man inte åkte med denna!  Fast jag tror jag har lagt upp ett annat kort på den förr... Jag hade ju tänkt lägga upp en massa bilder, men det hade jag ju redan gjort! så det blir inget med det!


Det blev en panikhandling av cykel, och när jag började cykla på den (det hann jag inte i affären) var den så klart för liten. Jag försökte verkligen att få till den, men den var för kort, för låg, styret var konstigt, och allt var som bara fel. Jag skulle heller inte få lämna tillbaka den. Jag köpte till ett stöd som inte passade så jag lämnade tillbaka det dagen efter. I påsen hade jag kvittot och påsen blev kvar i butiken. Och bortkastat. Men det skulle lösa sig sa de när jag var förbi. En jättetrevlig och serviceminded tjej och hon höll vad hon lovade! Det skulle kollas upp med någon om det gick att göra en kvittokopia baserat på en massa saker. Det skulle heller inte vara något problem enligt semesterkillen som fixar sånt. 


Nåja, vi åkte hem och packade släpet med skräp och for iväg till tippen med det. Ny skrot får nu plats i garaget, trevligt! Sonen fick åka till kompis och dotterns alla kompisar var på vift. Hon fick följa med mig till stan och kolla cyklar. Vi svängde förbi en liten butik jag var förbi igår och där fick jag oxå kanonservice! De kunde inte byta in cykeln till det pris jag ville ha, men de skulle hjälpa mig om inget annat skulle funka. Han tyckte nog synd om mig, som är lite korkad ibland...    Nåja, vi åkte tillbaka till affären jag köpte cykeln och fick superbra hjälp! Med lite mer tid fick jag prova en cykel med större ram och efter lite sadelhöjningar var den nästan som min gamla! En växeljustering utfördes och nu står den och väntar på mig. Förhoppningsvis hinner jag hämta den i morgon eller på torsdag. I morgon får jag hämtning och sedan tänkte jag springa hem. Torsdag får vi se...


Jag har inte vägt mig på länge, och med tanke på hormonläget idag är det ingen vits... Som tur är är jag inte PMS-stinn så länge, en dag eller två. En välda massa vatten så sväller jag av när jag fått göra mig av med den vätska jag samlat på mig. Visst är det konstigt? Ju mer vatten jag dricker, desto mindre tung blir jag. Men det är väl en massa slaggprodukter som åker iväg... 


Några skift kvar, sedan är det f-ledigt och semester. NAJS!!


Natt natt, två skift och sedan ledigvecka!

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards