nujavlar

Alla inlägg under september 2010

Av Maggan - 30 september 2010 20:25

Jag och en till på jobbet skulle åka iväg dit vi handlar kläder och göra klart exakt vad som ska ingå i vår "uniform" hade "vi" inte tid. Men det går bra att ta med sig arbetskraft som jag behöver till trav! Ja ja, PMS-häxa, men jag skulle ändå ha blivit irriterad...


8 timmar på jobbet känns som 16 nu, full fart från start ända in i mål. Provtryckning, skruvande, planerande för helgen och början av nästa vecka, dränering och en välda massa spring för att dubbelkolla en massa saker. Men jag har haft skitkul!!


Jag ringde en sväng till syster oxå, och vi grinade lite. Jag och familjen ska bort lite, men kommer hem snart igen. Det var lite jobbigt tyckte hon. Men vi kommer tillbaka snart!!!


Nu ska vi se idol, spelar in för att slippa ALLA JÄKLA REKLAMPAUSER!


Puss och kram


Av Maggan - 29 september 2010 21:15

att vara på jobbet...


I helgen hade jag sovmorgon en av dagarna. Det resulterade, som vanligt nästan, i nackspärr. Den höll inte i sig speciellt länge men en knuta jag fått vid ena skulderbladet har gjort sig skyldig till huvudvärk. Därför har jag oxå dragit upp axlarna till öronen och fått ännu mer huvudvärk. Och så vidare... Vi har en kille på jobbet som har lått lite massagekurs så jag anlitade honom idag. Han tryckte på knuten så att det gjore vansinnigt ont, jag blev alldeles svettig och han var tvungen att ge upp på min knut. Dock avlöst av en annan, som inte heller orkade så länge. Sedan kom starke Adolf... Han tryckte så jag trodde jag skulle svimma! Hela huvudet bara snurrade och det blev bara jättejobbigt! Nu skulle det bara vara skönt med en helt vanlig massage.


Jobb hela dagen idag, men jag kände mig lite useless idag. Jag fick liksom ingenting gjort och kände mig mest bara ivägen. Förhoppningsvis blir det en bättre dag i morgon! Då tänkte jag till och med sluta tidigt och hämta kidsen på dagis.


Jag tänkte springa till jobbet i morrn, men ändrade mig ganska snart. För att få varmvatten och värme i huset jag jobbar i, tar vi ånga från pappersbruket vi bor granne med. Eftersom svetsarbeten pågår på ångledningen är ångan avstängd. Ingen ånga = inget varmvatten, därför springer jag inte i morgon! Förhoppningsvis kan vi öppna under dagen.


Äldsta syster har startat en blogg, och här hittar ni den!


Stora kramen

Av Maggan - 28 september 2010 21:28

Vi hade en hård dag igår jag och kidsen. Att åka med skräp till återvinningen och kasta kartong och papper tar hårt! Efter lunch åkte vi och handlade efter att ha pantat flaskor och burkar för ganska mycket pengar. Väl hemma lekte de precis hur bra som helst, både med varandra och för sig själva. Det var länge sedan de somnade så snabbt! Undrar vad vi ska hitta på nästa lediga dag?


Igår var stora städdagen. Välbehövligt. Nästa grej på önskelistan är en ångrengöringsmaskin för att kunna göra riktigt rent där det kan behövas. En sodastreamer vill jag oxå ha, och lexikonet "ållt milla aag å ööx".


Mer då? Jag jobbar två dagar till och sedan är jag ledig en vecka. Skönt men jobbigt när jag kommer tillbaka. Jag kommer ju inte att ha koll på nånting! Det är ju nog jobbigt när jag bara haft långhelg!


Idag på jobbet fick jag veta att vi är fler som tror på liv efter detta, och jag blev än mer övertygad om det. Kusligt och spännande på samma gång.


Invägning ligger runt 76, men jag är en vätskesamlande fas i månaden nu... Över 13000 steg idag, men så gick jag till och från jobbet, och det var riktigt skönt! Jag har ändå haft en dånande huvudvärk hela dagen och kommer på mig själv med att dra upp axlarna till öronen. Ingen massage på jobbet förrän strax innan jul. Vill ha massage och en ny hårfärg!


Mycket vill jag har, men mest av allt vill jag att min familj, åt alla håll och kanter, ska få vara friska och må bra. Jobbigt just nu men på sikt. Mina tankar finns hos er alla.

    

Av Maggan - 26 september 2010 21:02

Jag skulle läsa en bok för dottern i dag. Den var inte så populär, jag förstår inte varför!!    


Vad har hänt annars då? Ap-bingo   har spelats flitigt, och ungarna blir helt vansinniga om de inte vinner... Jag vann första ronden, men spelade vidare så att vi vann var sin gång. an gör dem väl egentligen en björntjänst då?


Pappan drog iväg med sonen på skridskoskola, och det var lyckat. Sonen tyckte det var skoj och även om han ramlade massor med gånger ställde han sig upp lika många. Det tog visst inte lång stund innan han släppt det stöd han hade och körde på "fri fot"!


Medan de var där var vi förbi en av dotterns kompisar. På en av innerväggarna satt en fototapet från -69 eller nåt, den sattes upp av de som bodde där först och var i kanonskick! Skitläckert!


Jag jagade ut en "dagismamma", sonens kompis mamma, på en promenad i höstsolen. Väldans trevligt ha surra med någon och skönt att ta sig ut en sväng. Stegräknaren visar över 11000 steg, men vågen visar nästan 76 kg... Måste nog fram med måttbandet igen... Och sluta med nästan allt gott!!


Mamma gav mig ett uppdrag igår att dra ihop alla mina inlägg sedan olyckan så att man kan skriva ut dem någorlunda snajdigt. Jag har beklagat mig rätt länge över hur dålig svenska många har, och jag måste säga att jag har dekat ner mig rejält! Usch vad illa jag skriver! Å andra sidan, att korrekturläsa en text som inte ska bedömas efter grammatik känns inte speciellt lockande...

Mamma: jag har allt i ett word-dokument och ska skriva ut. Jag ska se om jag kan göra det på en färgskrivare så att bilderna blir bra. OK?


Jag har inte pratat med syster nåt idag och det tynger mig. Det känns tungt i bröstet och jag vet liksom inte vad jag ska säga. Jag tänker på er hela tiden.   


Ledig i morrn också, då ska vi handla en massa. Städ ligger också högt på fixa-listan.


Nu ska jag fixa undan lite bak. Någon som vill ha en massa äpplen?


  

Av Maggan - 25 september 2010 20:21

I morse klev jag upp med barnen. Dottern kom och lade sig i min säng medan det fortfarande var natt tyckte jag. Hur som helst var det läge att kliva upp... Trött, kallt ute, mulet och allmänt jävligt!


Igår fick vi en bok    av syster som handlar om hur barn kan reagera på när en närstående plötsligt går bort. Jag frågade om man grinar när man läser den, men det skulle man inte göra. Boken är delad i två delar, den första är en berättelse om en nioårig pojke var farfar dör oväntat. Den andra delen behandlar vad som händer från det att någon dör till ett begravning och annat. Den delen har jag inte orkat läsa ännu. Och jag grinade... Jag gick in i tvättstugan och fortsatte grina...


Jag lämnade sonen hos en kompis och när jag hämtade honom pratade vi lite, och jag höll på börja igen...


Jag var ut och sprang 2*3,5 på grisan idag, och kapade tiden med en halv minut ungefär. Första varvet gick ganska bra, men andra trodde jag inte att jag skulle orka runt! Jag skuttade förbi några kompisar som var och promenadade med hunden, de käkar visst en flott-diet och det verkar funka på dem oxå! Jag är dock fortfarande övertygas om att om man äter varietaar och motionerar mår man bäst. Kanske inte är smalast i klassen, men man kan vara nöjd med sig själv. Hjärtat och resten av kroppen tackar dig nog.


Efter joggingsvängen mådde jag bättre, förutom när jag hämtade sonen.


Nu  måste jag i tvättstugan och hänga upp träningskläderna så de är torra i morrn när jag ska jaga en bekant med gåstavarna!

Dagens invägning som jag inte gjort på länge slutade på 75,2. Dags att inte proppa i sig så jästarns mycke' godis!


Kram på er alla!

Av Maggan - 23 september 2010 22:24

är en riktig töntsport! De är skitduktiga och det ligger säkert massor med timmar bakom. Men hallå, FLUGA! Och så halvligger jag i soffan och ser det...


Undrar vad de har på sig när de är ute på krogen?? Förutsatt att de tar sig iväg...

Av Maggan - 23 september 2010 20:17

Jag städade toan idag. Och fick hjälp. Av dottern. Det går inte alltid fortare med hjälp kan jag säga! Men det blev rent innan lunch i alla fall. Det var dags, och det gjordes.


Jag hade en lång dag igår. Började med att springa till jobbet och höll på att få en morot. Kommunen, länstrafiken och lokaltrafiken hade nån drive med bilfri dag, och tog man cykel eller vad som helst men inte bil fick man en morot. Jag var dock inte så sugen på att bära med mig en påse med en morot sista kilometern...


Väl på jobbet var det full fart hela dagen. Ända till 22! Det blev en del skruvande och en del väntande. Diverse elarbeten innebar att vi fick stänga av det mesta, typ allt... Det innebar att vi inte hade ström i strukturen och inte kunde köra kompressorn. Nåja, en del skruvjobb blev det i alla fall. Några loopar hann vi med på morgonen och under kvällstid. Eftersom jag har varit ledig idag vet jag inte hur det har gått med läcktester. Nåja, *intresseklubben antecknar*...


Idag då? Skurat toan vet ni ju redan. Jag fick just reda på att sambon kommer att bo på 4-stjärnigt hotell när han ska på kurs! Fy vad jag vill åka och hälsa på och få superlyxig hotellfrukost! Ruggigt avis! Jag får ju vara hemma med kidsen alldeles själv, få se hur det går att kombinera med helveteslånga dagar... Den dagen den sorgen!


Vi fyllde på fågelbordet för någon dag sedan, jag vet egentligen inte varför men det bara blev så. Idag har vi haft storfrämmande där! Talltitor, grönfinkar, en sibirisk nötkråka och lite vanliga "talljoxar" och pilfinkar. Vi hade till och med ett fågelbad med gäster i!


Mamma och pappa var förbi en sväng och friserade sig, och vi fick lite "bråttombullar". Trevligt!



Stenen har visst kommit till graven nu. Det var ett tag sedan jag var där, så det börjar vara dags nu. Vi kanske åker dit imorgon. Med viss bävan.


Fredagmiddagstips?


Av Maggan - 21 september 2010 21:35

långa dagar. Igår var det visst en extra lång dag för dottern. Växtvärk och en lång dag på dagis gjorde sitt. Halvledsen som hela kvällen tills hon somnade tog hårt på mammahjärtat. Det sved oxå när jag inte ägnade lika mycket tid till sonen. Han är som mer med pappan nu, så han tycker nog inte att det är lika tråkigt som jag... Men båda var på bra humör idag när jag kom hem, och mamman mår bättre!


Jäklar vad full fart det är på jobbet nu! Jag höll nästan på att jobba lite extra bara för att få klart till i morgonbitti. Nu får vi bara hoppas att vi får tag på vad vi behöver för att kunna trycka i morgon kväll. Då finns en risk för att det blir en riktig långkörning!


Långdag i morgon, sedan blir det långhelg. Tips på aktiviteter?


Ta hand om varandra, och försök acceptera att man tänker olika; även om det ibland är svårt.


  

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards