nujavlar

Alla inlägg under december 2011

Av Maggan - 29 december 2011 21:11

Jag och min familj, svärföräldrarna, makens faster och makens kusin åkte ner till Pápa i Ungern över jul. Det var lite annorlunda med en grådassig jul, men faktiskt inget jag tänkte nämvärt på!

En vecka var vi borta, och det var väldigt trevligt, men som alltid annars väldigt skönt att komma hem! Hemresan började klockan 7 i går morse och vi var hemma kring halv 9 igår kväll. Det inkluderade strax under 5 timmar på Arlanda...

Nåja, vi åkte ner onsdagen före jul och var framme lagom till middag. Middag och socialt umgänge, massa bus och trevligt surr. 

Torsdagen lämnade vi barn och jag make och svåger hemma för att åka med resten till Budapest och julmarknad och saluhall. Med mer eller mindre skadade (fysiskt, inte psykiskt) människor med så blev det inte så högt tempo. Jag hade gärna kunnat strosa lite mer, längre och snabbare, men är ändå nöjd. Jag fick ju dricka glüwein och få årets mugg och så köpte jag jättefina muggar i emalj till kidsen! 

Fredag var väl mest förberedelser för julafton, och jag och svägerskan hann med en joggingsväng! Jag orkade ju faktiskt springa 4,63 km i ca 6 min-tempo! Vi började dock med en promenad till tomten...

Lördag och söndag var det ju jul med alldeles för mycket mat! Massa lek för barnen och sångspel för Wii gick runt på Patrik Isaksson "Hos dig är jag underbar" och den snurrade i huvudet även nattetid. Nu springer dottern omkring hemma och sjunger den oxå... Jag gillar låten ganska mycket, men frågan är om jag blir less den!?!

söndagen ägnades åt veckans andra löppass. Vi åkte till en lekpark på andra sidan stan, och jag och svägerskan sprang hem. Efter julmat och fortfarande aningens mör efter förra svängen hade vi lite högre tid per kilometer; 6:29. Inte så illa ändå kan jag tycka, för det gick TUNGT!
Maken, svågern och kusinen åkte iväg på skidort måndagen och där ådrog sig maken någon form av magåkomma. Jag har mina aningar, men vi får väl se vad vc säger i morgon...

Vinberget, Somló  fick sig ett besök i tisdags och jag åkte därifrån med ett antal flaskor vin och ett antal hundringar fattigare! Packning, omstrukturering och byte av grejor med varandra för att få allt att gå igenom alla kontroller fyllde resten av dagen. Maken låg på soffan med feberfrossa så det är tur att jag är duktig på att packa!

Hela onsdagen fylldes av resande, och dottern som har en lätt känslig mage kräktes så klart på planet från Wien. 1/3 banan på arlanda returnerades och sedan sov hon hela vägen från Stockholm till Luleå. Innan dess hade hon sovit nästan två timmar! Jag tror att hennes kropp inte klarade av att både hålla henne vaken samtidigt som den skulle ta hand om mat... Idag har hon ätit mängder med mat, och det skulle hon inte ha gjort vid magsjuka!


Idag och i morgon = jobb, och sedan är det nyårsafton. Vi får se hur många som kommer, men jag hoppas det blir trevligt!


Natt natt och puss och kram, och det är skönt att vara hemma även om det var roligt borta och allt det där... Vi hör nån annan dag! Kanske jag har något kort, vi får se om det dyker upp nåt! 

Av Maggan - 16 december 2011 18:02

Jag hade ju skrivit ett djupt inlägg, och så får datorn för sig att den ska starta om! Såg ganska intressant ut innan den bara klippte... 


Ska försöka memorera lite av vad jag skrev... Det är inte så ofta jag skriver, och det beror väl på att det kanske inte händer så mycket i mitt liv. Jag jobbar och försöker träna när jag kan. Kurerar halsen mellan varven och försöker förklara för dottern att jag trivs ganska bra med att jobba skift och inte är speciellt sugen på att gå dagtid så att hon kan vara på dagis/förskola. Julpyntet sitter uppe, granen är inne  och jag tror att jag fixat alla julklappar. De är inte inslagna, men det kanske jag hinner ikväll när ungarna somnat (om jag inte somnar själv). Snart tror jag att jag sover barbie-film, som vanligt!

Vikten går väl sådär med, jag var nyss nere på 75 blankt, men har haft ett sötsug som heter duga. Jag har dessutom hittat en ny favorit... Karl Fazer heter han och gör choklad som är beroendeframkallande!


I andras liv händer det desto mer verkar det som. En kollega söker nytt boende i Blåsmark/Hortlax – området (eller åtminstone på den sidan om älven). Gärna hus alt. gård att hyra, men alla svar beaktas. En annan söker oxå hus eller någonstans att bo, då de ordinarie ägarna till huset snart kommer tillbaka. Jag tänkte dock bo kvar i vårt hus så länge jag bara kan, och hoppas att de flesta jag känner kommer att bo kvar i sina! Kom ihåg att det kan krävas lite drivkraft, kompromisser och diskussioner... 


Sen då? Ingen jäkla aning! För få timmar på ett dygn, för mycket månad kvar i slutet av pengarna och för lite karaktär för denna värld. Tips någon? Jag kan börja med JAG VILL HA SNÖ!!! Inte nåt jäkla blidväder... 


Tack och godnatt, eller nåt

Av Maggan - 5 december 2011 20:57

Man känner att man lever! 


En jobbhelg som heter duga, 3 skift á 12 timmar på 3 dagar. Det brukar gå bra, men då kanske man kan slappna av en stund när det faktiskt går bra! Det har det inte gjort. Massa spekulationer om värden, analyser och riktig hjärngympa i lördags. I söndags brottades vi med själva förgasaren. Vi hade bara tur i 12 timmar då vi inte behövde stänga ner hela skiten, utan bara en del av BioDME-anläggningen. Vi fick hjälp med att starta upp så det löste sig. Helt slut men det har varit kul, om man nu kan ha det på jobbet! 

Maken hemma med medicinerade barn när jag jobbade, kanske lämnade en del att önska, men bara hoppas att det går vägen! Idag har jag städat av en vända till bara för att det ska kännas bra. Jag är ju ganska duktigt knäpp, jag vet!


På morgonen idag ringde de från dotterns förskola och bjöd med oss på teater som faktiskt var ganska kul! Det handlade om den första julen, och var riktigt söt.  Bilden direkt från mobilen, och kanske lämnar en del att önska fototekniskt sett. Jag tror dock inte att bilden är helt obekant!


Men vilken LYCKA!!! Det snöade idag!! Förstå vad ljust det blir! Och vad glad man blir! Och julkänslorna kommer fram! Och nu kanske man kan börja tro att det ska bli en riktig vinter!?  Duntäcket åkte fram idag! Kan också bero på att jag sov med strumpor härom natten. Senaste natten har jag sovit utan, och tyckte det var lite småkallt på morgonkvisten. 


Och som vanligt har jag huserat i tvättstugan...


Helgjobb gör aldrig gott för vikten, inte denna helg heller. Ingen invägning i morse, men en nu strax innan dusch. Mat fulla magen och allt sånt gav 1,5 kg upp ungefär. Vi får väl se om någon dag, när jag hunnit motionera bort lite...


Jag som hittat lite ny träningsinspiration HAR FÅTT ONT I HALS OCH ÖRON! Öronvärken kommer iofs via örontrumpeten (ni vet den där gången mellan mellanörat och svalget). Men VAD LESS JAG BLIR!


Nu är det jag, tekopparna och soffan. Natt natt

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Skapa flashcards