nujavlar

Alla inlägg under maj 2010

Av Maggan - 25 maj 2010 21:35

Det är inte klokt vad hjärnan har fått jobba i veckan! Jag har suttit med examensarbetet dag och natt känns det som. Tur eller otur att det är redovisning i morrn och jag hoppas vid Gud och fan och hans moster och vem mer man nu kan be till, att mina kära kollegor och examinatörer (heter det så??) är snälla! Jag börjar med att bjuda på kladdkaka och annat smaskens, vad sägs om det?


Jag har inte ens ställt mig på vågen idag, knappt ens tittat på den. Undrar om jag ens varit på toa??? Jag kommer fasen inte ihåg...


Idag hade jag en gedigen uppgift att försöka pilla ihop ett schema som funkar under semestern. Det var ingen lek, även om det egentligen inte var svårt! Hur nu det hänger ihop... Jag kan inte säga att jag räknade hur många gånger var och en börjar 6 eller 8 på morgonen, men det får vara. Vill man klaga får man gå till driftchefen som godkänner eller lägger veto! Nä, de flesta verkar ändå rätt nöjda och det får jag väl ta som ett gott betyg?! Annars har jag fixat lite planering inför vår "personalvårdsdag" vi ska ha snart! Jag hoppas vid alla man nu kunde be till att vi får vara friska. Som jag har längtat efter firmafest eller nåt annat samkväm! Där jag jobbat tidigare var inte intresset så stort, men jag trivdes där också så klart.


I morgon blir det packning av gröna kläder och en massa smått och gott, för på torsdag bär det av på hemvärnsövning! Håll tummarna för bra  väder! Nu ska jag ta några minuter i soffan utan dator i knät.


  

Av Maggan - 23 maj 2010 21:24

Kolhydrater och godis borde förbjudas!! Lite lasagne och lördagsgodis igår visade sig innan jag ens hann ta ut lasagnen ur ugnen... 77,5 i morse och så en paltmiddag på det. Fast jag sprang till middagen! Maxade 95 % av min maxpuls, så jobbigt var det men kul! Bra musik i öronen, annars skulle det inte gå! Att höra sitt eget flås måste väl vara något av det mest dräpande man kan höra när man försöker vara nyttig??


Jaja, nu börjar jag vara klar med ex-jobbet! Presentationen är hyfsat klar och jag ska läsa igenom rapporten en vända till och skicka in för slutgodkännande. Hoppas nu att jag fått med allt!


Nu till helgen är det storövning, och jag har inte börjat hitta igen och kolla upp alla grejor. Det är ju liksom bra om jag har med det jag  behöver... Men i år tror jag att träningskläderna får vara hemma. Förra året var jag ut och sprang nån vända, men då låg vi i riktiga sängar och hade dusch på luckan. I år är det visst tältförläggning...


Nu ska jag läsa igenom rapporten och skicka iväg den. Önska mig lycka till!


  

Av Maggan - 22 maj 2010 20:43

Jag hade en välda massa på schemat idag.

  • gallra doftjersmin
  • slänga en massa skräp på ett släp
  • torka fönster
  • dammsuga
  • klippa sambon och sonen
  • önska lite grejor för att underlätta träning
  • tvätta
  • ex-jobba
  • springa en sväng
  • och säkert en hel del till som jag inte kommer ihåg

Jag har gallrat, kastat skräp, tvättat (inte allt dock) och faktiskt skruvat ihop en låda för att ha grejor i under sonens säng. Inte så illa även om jag hade velat få en massa till gjort. Nu har jag dock faktiskt tänkt vara ledig!


Just nu känns det som att jag har hamnat i klimakteriet eller nåt, varmt och eländigt, irriterad fast jag vet inte på vad och ett pirr i kroppen och jag vet inte vad jag ska hitta på. Jag är fortfarande mätt från middagen (och lördagsgodis som jag egentligen inte borde äta) så att he sig ut på en joggingrunda finns inte på schemat. Däremot blir det nog i morgon när vi ska till svärisarna på paltmiddag! Hoppas bara att det inte regnar så jävligt...


Sambon ser stjärnornas krig och jag ska läsa bok.

Dagens invägning 76,8.


  

Av Maggan - 21 maj 2010 07:28

det ser man till att fixa!

Igår var det en kollega på jobbet som skulle vispa grädde. Istället för att göra det för hand, med en vanlig visp, tog han en ballongvisp och tejpade fast på en borrmaskin... Med lite lätt obalans och lite för hög fart smulades vispen sönder! Oväntat? Not! Men skam den som ger sig, han tog en vanlig visp och körde lite långsammare, och vips, många minuter senare var grädden vispad! Jag lovar att det hade gått snabbare och göra det för hand...


Det var förskolans dag i går på mina barns dagis, och det var korvgrillning, sång och fika. Trevligt! Sedan åkte vi och handlade -prylar till sonen som fyller 5 år idag! Grattis älskling!     


Det var ett tag sedan jag skrev nu, invägningen går lite upp och ner. Igår låg det på under 77 och idag 3 hg över, men så åt jag lite godis igår och tog till jobbet  . Blir det fortsatt fint väder i helgen blir det nog någon löprunda och/eller promenad.


Jo! Jag har ju nästan fått klart min rapport! I mitten på veckan fick jag kommentarer på det jag skickat in, och det var av väldigt bra slag! Igår satt jag och mipplade med det ett tag och nu börjar presentationen ta form. Så jäkla skönt! Men så är det redovisning nästa vecka, och det är inte lika kul... Men snart är det semester!!


Nu ska jag jobba lite...


  

Av Maggan - 17 maj 2010 21:28

Det var inte dåligt väder idag heller, och jag och en kollega satte oss på utrymningsavsatsen utanför kontrollrimmet och kikade på operatörsbilder. Då stänger de jäklarna fönstret! Och drar för persiennen!! Vi mådde inte dåligt där i solgasset och blev snällt insläppta när det var kaffedags igen...


Igår vad det kalas för dagiskompisarna, sonen fyller år på fredag. Det blev tårta över och det var populärt på jobbet!  Det blev ingen invägning i morse, av förklarliga skäl!


Rapporten går framåt, handledaren har dock fullt upp och kommer att ha svårt att hinna läsa igenom den. Jag får peta ihop en presentation utefter de data jag har, och babbla lite diskussion så blir det nog bra. Hoppas jag!


Inspelat wipe out står på schemat nu, sedan hämta in dynorna från utemöblerna.

God natt!  

Av Maggan - 16 maj 2010 20:16

Fatta att vi har högsommarvärme! Kanonväder både igår och idag och björkar och andra träd har börjat grönska. Blommorna har börjat blomma och det växer så det knakar överallt! Jag tog några kort, men har inte telefon i närheten så det blir inga bilder idag. Dålig ursäkt, men jag ids inte!


Sonen fyller år på fredag, och vi hade kalas idag för dagiskompisarna. Helt plötsligt var det en massa ungar här och lika plötsligt var det tomt och sonen hade en massa lego att bygga. Lite kul var det när han hela förmiddagen frågade när gästerna (jo, han sa så) kommer. Sedan när han öppnat paketen frågar han när gästerna ska åka igen!


Igår passade jag på att kratta det värsta på gården, och hade jag inte smörjt in mig skulle jag varit rejält solbränd. Inte skönt när jag inte blir brun annat än på fötterna! Idag har jag varit ute halva dagen, eller nästan hela, och är rätt röd här och där.


Annars då? Jag ska försöka bli klar med exjobbet så att jag kan börja springa till jobbet. Helst i början på veckan. Jag ska försöka komma ihåg att kolla lite tempar och utblödning av gaskondensat för att räkna på lite överbäring. Sedan är det nog bara finjusteringar kvar hoppas jag. Vi får se vad min handledare säger. Det ska ju redovisas om tio dagar!


Nu är det hockey och ihopplockning av dagisväskor mm...


  

Av Maggan - 14 maj 2010 21:56

Idag har jag krattat delar av gården;   under björken och gungorna. Jag tänkte bara ta det värsta, och det är under grannens pilar och vår egen rönn kvar. Vi får se när det blir, kanske i helgen om det är väder. Vi får väl se. Nu ska vi klara oss från vidare magsjuka...


Det har regnat en del idag, och finns det något jag gillar så är det ljudet av regn mot plåttak! Skrev det på fb, och det var visst fler med mig som gjorde det. Jag är alltså inte sjuk som jag trodde! Däremot fick jag hugg på en reunion med gänget från förr. Hoppas nu bara att vi kan styra ihop något i sommar! Det skulle vara helt jävla otroligt roligt! Jag skickar hem folket från stugan om så skulle behövas, om vi inte hittar någon annastans att vara.


Vad jag skulle komma till, efter krattningen var att vi käkade middag ute i ryssvärmen. En del vin blev det, och så jäkla gott! Invägningen idag på 77 blankt kommer att vara som bortblåst i morgon...   Lägg märke till friggeboden i bakgrunden. Den färgen hade vårt hus innan det blev klassiskt rött...


Nu verkar det gå åska här, så det är väl bäst att sluta medan jag har uppkopplingen kvar!


  

Av Maggan - 13 maj 2010 22:46

Dottern hade äntligen kunnat börja dricka vatten, men så kom den. Fontänen. Ni som sett Monty Python förstår vad jag menar... Få se nu om det blir nåt kalas på söndag. Lutar åt att vi ska flytta det till nästa helg.


Exjobbet är snart klart. Nu får jag förhoppningsvis tips och kritik på det jag fått ihop i min rapport.


Annars har vi städat idag. Välbehövligt och skönt att ha det gjort! Suttit ute och ätit glass har vi oxå gjort. Mycket trevligt. Skulle bara varit ännu bättre om alla var friska!


Dagens invägning 77,3.


Nu: knoppardags!

  

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards