nujavlar

Alla inlägg den 11 december 2010

Av Maggan - 11 december 2010 20:36

Det är inte lätt när man är liten! Vi var och åt julbord idag. Svärmor fyllde år igår och bjöd oss. Jättegott, och nu behöver man inte äta på en vecka... Synd bara att vi ska äta där igen på tisdag med jobbet! Fast nu vet jag ju vad som är gott, så då kan man väl fläska på då? Först hade vi tänkt gå och dra bobarna, men 20 minus ute, betong i lungorna och en rasp i halsen i morse när jag vaknade gjorde valet att ta bilen i stället inte särskilt svårt... På frågan om vad som var godast av julmaten svarade sonen "rödbetsspjäll"! Fast korven och köttbullarna var också goda. 


Förhoppningsvis hinner jag friskna till så jag kan vara med! Jag som hade bokat in en massa träning... Och så klart har lottorna lilla julafton på tisdag också! Typiskt... Jag hoppade ju över festen med hemvärnet idag. 


Imorgon blir det nog en stadsvända för julklappsinköp om jag inte ligger med en massa feber. Håll tummarna! Kanske dags att dricka en massa vatten?


Annars då? Jotack, det har varit värre. Pratade med båda systrarna idag och var och en har sina bekymmer. Jag hoppas att det rätar upp sig för båda två och för deras familjer. Pratade med brorsan igår och han funderade över julklappar till mina barn. Han hade hittat en ganska dyr grej till sonen, så jag ska se om jag hittar nåt som passar hans plånbok lite bättre. Mindre än två veckor till jul!


Men vi har löst ett problem idag! Temporärt kanske, men nu är det luktfritt tror jag. För er som är intresserade luktar det avlopp när jag har rensat ut avloppen i duscharna och under badkaret. Vi har provat spola i bastun och alla golvbrunnar. Utom den i hallen. Den spolade vi idag och nu luktar det inte mer! Vi måste bara komma ihåg det till nästa gång...


Vi har hunnit med ett besök på Björklunda och testat lite mer skridskor. Dottern har äntligen vågat släppa lite stöd och åkt lite själv!! Nu måste bara tomten komma så hon får ordentliga grejor...


Nu ska jag kurera mig med shitloads av vatten.


Puss och kram

Presentation

Mamma, monstermoster, änglamoster, syster, lärare, operatör, projektledare, tjatkärring (typisk mammaroll?)

Statistik

4/11
75,5 kg
Smalast 85,5
Bredast 98
Bak 107,5

31/10 -11

75,5 kg. Har förträngt inmätningen...
17/10-11
75,5 kg.
Dags för en inmätning snart!
Vecka 41 va?

I morse, 11/10, vägde jag in mig på 76,2. Att det inte var mer förvånade mig!

Vecka 37 (var det så länge sedan sist??)
Jag har varit upp på nästan 78 sedan sist, men i dag stannade den på 76,2!!!


Vecka 34
 
77 kg
Ingen mätning ännu, men jag tycker mig vara lite snärtare i ansiktet! Eller så är det bara önsketänkande... 
Vecka 33
77,9 kg
Bredast 103,5
Smalast 91
Bak 109,5 


18 juli, en månad sedan sist!
 
 
77,5 kg. 
Ingen direkt hit att mäta sig när man varierat 2 kg sedan sist...
22 juni
75,3 kg (tryckfelsnisse var framme sist!)
84,5 smalast
100 bredast
106 bak 
13 juni
66 kg
85,5 cm smalast
97 cm bredast
106 cm bak

7 Juni

77,4 kg

88 cm smalast

99 cm bredast

110 bak

 

Var det 31/5 eller 1/6?

Vikt 76kg

Midja 85cm

Höfter 102cm

Baken 107cm

Vädret i Piteå

Väder Piteå

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

nujavlar

Ovido - Quiz & Flashcards